Tidigare Mass Effect-utvecklaren: snälla, ge oss en chans!

Medlem

Åh, nej jag föll för det igen.... sluta mata trollen...

1 inlägg, nick "Flamadoodoo", provocerande inlägg.

I c what u did there...


signatur

Nämen!

Inaktiv

De flesta "dlc" som släpps idag är f.ö urbotat dåliga. Högt pris till väldigt låg spelbarhet. Ta Dragon Age som ett exempel. Några dlc varade i ungefär...ptja, 10 minuter? Kostade skjortan. Tur det finns torrenter så man kan dra ner skiten istället och komplettera vad som enligt spelets story, saknas.

Medlem

Jag tycker dom får göra hur dom vill, dom säljer ju det dom säljer. Om du inte tycker det är värt det så köper du det inte, och tycker du att det är värt det så köper du det. Fattar inte vad grejjen är. Ifs hade en musiker släppt en skiva med 10 låtar och 2 låtar till som jag fick låsa upp för 40kr till så hade jag typ: "wtf?". Meeeeen. Hmm. Får kanske gå till ritbordet före jag ger mig in i den här debatten. Eller så ignorerar jag den helt. Hopaps ni uppskattade att lyssna på mig tänka lite.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av r3lev4nt:

@PcGamer: tycker du ska göra en privat användare att posta åsikter på. Om du nu verkligen representerar PcGamer tycker jag det är dålig stil att sitta och göra personliga uttalanden och lägga fram åsikter på tidningens användare. Det ger intrycket att dina åsikter reflekteras av hela tidningen.

Har ingenting att göra med den tidningen, jag valde mitt användarnamn för jag gillar pc spel främst och inget annat.

Aha.. Känns väldigt missvisande i det fallet, något som iallafall jag hade tänkt på när jag valde nicknamn.

Tur att inte alla är som du, då.

Inaktiv

Dom får väl göra hur dom vill, ingen som tvingar mig köpa EA/Bioware spel.

Medlem

Jag tycker att alla spel som ea är inblandade i har blivit sämre på grund att spelutvecklarna måste hålla tillbaka tekniken och innovativiteten för att ea är så giriga. Men det är så det blir med mesta med kapitalism. Alltid lika roligt att se politiker hävda att konkurrens i infrastrukturen gör att saker blir bättre. Men man får endå ge lite poäng till CIA och Milton Freidman som har lyckats hjärntvätta en stor del av människorna att tro på religionen kapitalism. Om politikerna tycker det är ok att sälja vapen och hjälpa till med att bygga vapenfabriker till diktaturer så är det väll ok för mig att sälja vapen och droger till barn på skolor? Samma sak som på ett eller annat sätt skadar människor. Om politiker inte behöver ha moral och etik så ska dem fan inte komma gnälla på folk som gör oetiska saker. Om vi nu ska ha dödsstraff så ska dem hycklande politiker och stora företagarna stå först i ledet till avrättning. Viva la Revolution


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Åh, nej jag föll för det igen.... sluta mata trollen...

1 inlägg, nick "Flamadoodoo", provocerande inlägg.

I c what u did there...

Du är inte ensam, nice catch.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

tycker det låter rätt vettigt. Visst första dagens DLCs är väl segt men äh! orka bry sig. Så länge det känns värt så fine.

Medlem

Vadå kunden har alltid rätt. Se på apple bara, skiter i kunden och skrattar hela vägen till banken. I perfekta världen ska utvecklare göra spel dom själv tycker verkar baws, utan $$$ avdelningen flåsar i nacken. Strunta i vad alla andra (kunden) kanske tycker. (imo)

Medlem

Det är lite töntigt faktiskt. Lite naivt om inte annat. I en spelserie jag älskar och följer för att jag beundrar vad utvecklarna har gjort med den vill jag inte börja tala om för dom hur dom ska göra den. Om dom har valt hur serien ska sluta är det deras fulla rätt! Du ringer inte till John Grisham, tjena johnny, du, bra bok men slutet sög, du skulle inte kunna skriva om det så att det funkar för mig? fjantigt... ta de för vad det är, tyck vad du vill, men att kräva dlc... jag förstår mig inte på det riktigt...

Men de behöver ju vinst! kan de inte släppa fantastiska grejer och gå med vinst?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Yawn, köp eller inte köp, det är frågan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Det är lite töntigt faktiskt. Lite naivt om inte annat. I en spelserie jag älskar och följer för att jag beundrar vad utvecklarna har gjort med den vill jag inte börja tala om för dom hur dom ska göra den. Om dom har valt hur serien ska sluta är det deras fulla rätt! Du ringer inte till John Grisham, tjena johnny, du, bra bok men slutet sög, du skulle inte kunna skriva om det så att det funkar för mig? fjantigt... ta de för vad det är, tyck vad du vill, men att kräva dlc... jag förstår mig inte på det riktigt...

När du ändå tar upp böcker så kan vi ju ta LOTR som exempel, den var från början tänkt att bli en enda bok men utgivaren bestämde att nej då den ska bli i tre delar. Författaren, alltså Tolkien, däremot skrev den som en enda bok och själv köpte jag den som just detta, en enda bok.

Att en bok eller film eller för den delen spel inte alltid slutar som man vill är inget nytt, att de däremot släpper material som verkar vara en del av den slutliga storyn dag ett däremot,ja jag kan då inte komma på något fall där så har skett. Men det spelar egentligen ingen roll vad utvecklaren eller utgivaren tycker, vill jag inte se deras fina värld och de tvingar mig att se den gång på gång jag spelar spelet (detta är bara ett exempel och har inget med ME att göra) kommer jag kanske till slut att tröttna. Jag skiter ärligt talat fullt i om de lagt ner många timmar på detta eller inte, det är jag som spelare som ska avgöra om det är något jag vill se eller inte, inte tvingas se varje gång jag spelar om spelet. På samma sätt är det med denna DLC, anser kunden att den borde ingå för att spelet saknar något eller kunden känner sig lurad så har de även den fulla rätten att tycka så. Utgivaren/utvecklaren ska vara glad att folk köper deras produkter inte tvärtom.

Som jag skrev ovan, en utgivare/utvecklare är inget utan sina kunder. Visst kan de själva utveckla spelen som de vill för att själva spela dom men de lär inte få sålt många ex (och alltså inte heller tjäna några pengar på det) om inte kunden samtidigt är villig att köpa deras spel. Det är så enkelt, inte ens ett så stort företag som EA är ett undantag. Behandla dina kunder illa och de kommer sluta köpa produkten, ingen såld produkt, inget företag. Enkel mattematik.

Medlem

VARFÖR DLC? Kan man inte lägga in det i spelet direkt?

Medlem

Hon vill inte att folk klagar så då antar jag att hon inte vill att folk berömmer heller ? Det är helt klart mycket enklare med enkelriktade omdömen.

Själv tycker jag att man snarare borde vända blicken inåt ifall man inte lyckas skapa ett spel som majoriteten av spelarna behåller mer än ett fåtal månader som utvecklare.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Enda gången jag faktiskt köpt DLC är för Just Cause 2, då de kostade typ 0,69euro styck (~5st DLC).
Eller om det följer med i något GOTY version (typ Fallout 3). Annars tycker jag DLC är en ytters dålig riktning som tas just nu. Alldeles för mycket dyra DLC (jämfört med vad de ger) tycker jag. Gillar verkligen ME serien, men lär nog inte köpa spelet på ett tag delvis pga detta. Får se om priset droppar om några månader.

Medlem

Fuck that bitch.

Medlem

Lite större problem än jäkla DLC just nu tror jag...


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Christina Norman... Vilken clown!

Medlem

Verkar som att adeln gjort en comeback!


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Vi är inte producenter, vi är konsumenter. Utan konsumenterna så kommer producenterna att arbeta förgäves, tills de svälter och dör.

www.youtube.com/watch?v=hsX-1sK3kHI

zzz

Inaktiv

Expansioner, vilka som helst, istället för DLCs !

Har inte klarat spelet fortfarande, men det här spelkonceptet med mycket story passar bra och gillar att man bär över handlingar. Det ger lite mer långsiktighet, eller realism, i tänkandet.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Det uttalandet som du citerar här fanns med i förra artikeln om From the Ashes som var skriven hos Forbes.
Christina Nordman är full med skit, precis som resten av Bioware. Det har redan bevisats vilka lögnare dom är och ändå har dom mage att sitta där och kalla spelarna för dittan och dattan. Snacka om att skjuta sig själv i foten, med en hagelbössa.

Medlem

"Snälla ge oss en chans att mjölka vidare och fortsätta släppa allt mindre spel medan vi säljer resten som DLC på release", "det vore hemsk om vi verkligen tvingas ge våra kunder fullt värde för pengarna och inte kan lura av dem iaf ett par tior, det skulle ju vra hederligt och otänkbart för EA", säger hon mellan raderna
Nej tack ^^

Medlem

Ställ er frågan "Vad består Dag-1 DLC av?" istället, eller också "Behöver man verkligen den för att kunna njuta av spelet till fullo?" Dag-1 DLC är nåt jag också inte tycker om det minsta. Främst för att det känns som de tar en bit av spelet och säljer det separat(se: Post #27 av korosuu). Men nästan alla Dag-1 DLC:er är något väldigt litet och obetydligt extra innehåll som inte riktigt "passar" in i spelet. De blir mer som en liten extra sak som är kul att ha. Men inom Mass Effect så anser jag att de borde åtminstone vänta med story/quest/teammember innehåll och sådant till åtminstone 2-4 veckor efter release. En Dag-1 DLC som har något coolt vapen eller armor hade varit mycket bättre att ha med som Dag-1 DLC. Som en liten bonus för Collectors Editions eller Limited Editions men ändå går att köpa för de som bara köpt "vanliga" Mass Effect.

Inaktiv

Lite halvdåligt uttalande om Ni frågar mig.. kan inte hålla med!

Medlem

Hon har helt rätt!

Fast jag kan förstå dem som inte köpte CE och inte fick med From Ashes


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Håller inte med kvinnan på något stadie. Och ja, jag tycker EA och BioWare förtjänar den skit de sitter i nu. De har själva satt sig där. BioWare har ljugit röven av sig och när det kommer upp till ytan så ska kunderna bara acceptera det? Skit ner dig, Christina!

KoP
Medlem

Jaja, spelproducenter och dess utgivare är av ondo och vi ska bojkotta osv..
Så nu har man bidragit lite till klagomuren.

Inaktiv
Skrivet av swordfish:

Jag tycker att alla spel som ea är inblandade i har blivit sämre på grund att spelutvecklarna måste hålla tillbaka tekniken och innovativiteten för att ea är så giriga. Men det är så det blir med mesta med kapitalism. Alltid lika roligt att se politiker hävda att konkurrens i infrastrukturen gör att saker blir bättre. Men man får endå ge lite poäng till CIA och Milton Freidman som har lyckats hjärntvätta en stor del av människorna att tro på religionen kapitalism. Om politikerna tycker det är ok att sälja vapen och hjälpa till med att bygga vapenfabriker till diktaturer så är det väll ok för mig att sälja vapen och droger till barn på skolor? Samma sak som på ett eller annat sätt skadar människor. Om politiker inte behöver ha moral och etik så ska dem fan inte komma gnälla på folk som gör oetiska saker. Om vi nu ska ha dödsstraff så ska dem hycklande politiker och stora företagarna stå först i ledet till avrättning. Viva la Revolution

Du syftar på propaganda filmen KONY antar jag?
Håller hursomhelst med dig till 100% på allt du skrev.

Skriv svar