Puls + Battlefield = (o)Sant

Medlem
Puls + Battlefield = (o)Sant

Lite larvigt och mycket nördigt kan tyckas, men jag var tvungen att köra kvällens Battlefield-spel med pulsmätaren. Bara för att se lite hur man ligger och om det faktiskt är någon pulshöjning då det blir rejält med pang-pang.

Någon större utmaning rent fysiskt verkar dock inte Battlefield erbjuda och pulsen höll sig mellan 60-80 hela tiden. Jag spelade under dryga två timmar och gjorde väl av med 4 kcal ungefär
Det är ju inte särskilt ansträngande att sitta i en soffa och trycka på en handkontroll.. och det är nu bevisat.

Några pulstoppar var det dock men aldrig över 81 eller så. Svårt att säga om det var för att jag bytte ställning eller om ryssen var mig hack i häl.

Pulsklockan gjorde inte mitt spel bättre och kommer inte bli ett stående inslag i krigsföringen. Däremot blir det väldigt spännande att ge sig ut på första löprundan med nya klockan. Ser jag fram mot

Idag har jag haft en helt otrolig huvudvärk och lite lätt illamående-känsla så det kan bli någon extra vilodag på löpningen. Annars hade jag tänkt ta ett kort pass i morgon på kanske 3km. Om huvudet och magen känns bättre blir det nog ett kvällspass i morgon då frugan kommer hem från Karate-träningen.

Ha det bäst där ute

#blogg

Inaktiv
Puls + Battlefield = Sant

En pulsmätare skulle behövas när man lirar Counter-Strike. Där blir det fan nervigt om bomben ligger plantad och man ska hålla den mot 1-2 Ct:s.

Medlem

Ja jag trodde nog också att pulsen skulle reagera mer än den gjorde. Men på lördag har jag inbokat lite airsoft-spel och det blir intressant att se hur pulsen går då!

1
Skriv svar