Wasteland 2-insamlingen en succé

Robot
Wasteland 2-insamlingen en succé

Så många vill leva livet efter kärnvapenkatastrofen att målet nåddes på mindre än två dygn.

#double-fine-productions, #adventure, #inxile-entertainment, #wasteland-2, #wasteland


Medlem
Wasteland 2-insamlingen en succé

Rätt awesome grej egentligen så här borde företag göra istället för att släppa DLC, be dom som älskar ditt/dina spel att ge dig lite pengar för att släppa uppdateringar :)!

(om man inte heter valve och är awesome o släpper gratis patchar ofc)

Inaktiv
Medlem

Har själv donerat 15usd. Känns lite snålt då 50känns mer ärligt, men kanske går att skänka mer än en gång? då det ändå är 33dagar kvar

Hoppas bara det blir nog hardcore, men idag är väl bara ett normalt "rpg" hardcore nog då fåtalet AAA RPG tittlar har mindre RPG karaktärs utveckling än Call of duty

Medlem
Skrivet av Salami:

Har själv donerat 15usd. Känns lite snålt då 50känns mer ärligt, men kanske går att skänka mer än en gång? då det ändå är 33dagar kvar

Hoppas bara det blir nog hardcore, men idag är väl bara ett normalt "rpg" hardcore nog då fåtalet AAA RPG tittlar har mindre RPG karaktärs utveckling än Call of duty

Det går att ändra sin pledge och infon på hur finns på ditt kickstarterkonto. Jag funderar på att höja om det närmar sig 1,5 miljoner.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

de fick 15$ av mig

Medlem

Hoppas verkligen att detta är framtiden så att storbolagen får någonting att tänka på. Skulle vara så skönt eftersom utvecklingen av spel går åt fel håll så fort dessa vidriga storbolag hoppar in och bestämmer...

Medlem

Härligt! Fler spel av gamers för gamers och inte av EA för grottmänniskor.

Communitydriven utveckling ftw. Hoppas att de stora spelhusen fattar vinken när folk fullkomligen kastar pengar efter utvecklare när det finns en liten chans att de kan göra något som inte är streamlinat mainstream-bajs.

Medlem

Glöm inte att om ni vill ha rewards skickade till sverige behöver ni lägga 15$ extra så vill ni ha 50$ rewarden med låda osv får ni lägga 65$. Vilket man självklart gör.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Redaktör
Skrivet av krad:

Hoppas verkligen att detta är framtiden så att storbolagen får någonting att tänka på. Skulle vara så skönt eftersom utvecklingen av spel går åt fel håll så fort dessa vidriga storbolag hoppar in och bestämmer...

Då får vi nog sänka våra krav på utseende och produtionsvärden. Större spel kostar mångdubbelt mer att utveckla än t.ex. Double Fines 2d-äventyr.


signatur
Skribent

Blev 115$ för mig. Gerrard som förste målskytt för Liverpool häromdagen gav en fin slant så jag slog på stort

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av krad:

Hoppas verkligen att detta är framtiden så att storbolagen får någonting att tänka på. Skulle vara så skönt eftersom utvecklingen av spel går åt fel håll så fort dessa vidriga storbolag hoppar in och bestämmer...

Då får vi nog sänka våra krav på utseende och produtionsvärden. Större spel kostar mångdubbelt mer att utveckla än t.ex. Double Fines 2d-äventyr.

Det viktigaste kravet är ju ändå underhållning. Jag tvivlar inte en sekund på att Wasteland 2 kommer ge bra mycket mer underhållning än ett "modernt" RPG som mer liknar ett TPS. Det blev $65 från mig.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av krad:

Hoppas verkligen att detta är framtiden så att storbolagen får någonting att tänka på. Skulle vara så skönt eftersom utvecklingen av spel går åt fel håll så fort dessa vidriga storbolag hoppar in och bestämmer...

Då får vi nog sänka våra krav på utseende och produtionsvärden. Större spel kostar mångdubbelt mer att utveckla än t.ex. Double Fines 2d-äventyr.

Är ju exakt det som behövs för det största problemet just nu med spel är att det är mest flash och inget annat. Speciellt RPG lider av detta då alla vill ha fet grafik och voice overs på all dialog. Vilket gör att det går inte göra ett vettigt RPG för ett vettigt RPG kräver så sjukt mycket dialog att det bara går inte ha allt med voice overs för alla olika utfall och val. Istället får man Dragon Age 2 som inte ens orkade göra fler än 5-6 miljöer. RPG blir bara bättre om man hoppar över allt ultraflashigt och faktiskt satsar på att göra ett bra RPG först och flashigt spel sen. Därför är topdown så otroligt mycket smidigare för RPG, då kan utvecklare fokusera på ett bra RPG system och en stor värld.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

$65 från mig också! Kommer bli fint som fisken med en oldschool box när det väl går av stapeln!

Medlem
Skrivet av krad:

Hoppas verkligen att detta är framtiden så att storbolagen får någonting att tänka på. Skulle vara så skönt eftersom utvecklingen av spel går åt fel håll så fort dessa vidriga storbolag hoppar in och bestämmer...

Nja ersätta kommer det nog inte göra men visst lär de få sig en tankeställare och kanske börjar de förstå att man tjänar i det långa loppet mer på att behandla sina köpare som konsumenter än som kriminella. Skulle aldrig ge en enda krona om det varit något av de större bolagen bakom detta.

OT:
250 dollar valde jag först men sedan såg jag någon nämna frakten (som jag självklart glömde av) och ändrade det till 265 dollar. Har ingen som helst vetskap om detta spel mer än det jag läst om det. Men jag är ett stort fan av Fallout, ett ännu större fan av Star Wars (X-Wing serien tillhör den bästa efter Thrawn serien) och även ett stort fan av gamla Interplay, 2012 kunde knappast börja bättre. Hade nästan gett upp hoppet om framtidens spel och så får man reda på Kickstarter, tusan vilken grym grej=).

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av krad:

Hoppas verkligen att detta är framtiden så att storbolagen får någonting att tänka på. Skulle vara så skönt eftersom utvecklingen av spel går åt fel håll så fort dessa vidriga storbolag hoppar in och bestämmer...

Då får vi nog sänka våra krav på utseende och produtionsvärden. Större spel kostar mångdubbelt mer att utveckla än t.ex. Double Fines 2d-äventyr.

Kanske det men samtidigt så kanske ribban äntligen höjs på underhållningsvärdet istället då många av de s.k AAA titlarna från storbolagen totalt saknar just det.


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av krad:

Hoppas verkligen att detta är framtiden så att storbolagen får någonting att tänka på. Skulle vara så skönt eftersom utvecklingen av spel går åt fel håll så fort dessa vidriga storbolag hoppar in och bestämmer...

Nja ersätta kommer det nog inte göra men visst lär de få sig en tankeställare och kanske börjar de förstå att man tjänar i det långa loppet mer på att behandla sina köpare som konsumenter än som kriminella. Skulle aldrig ge en enda krona om det varit något av de större bolagen bakom detta.

OT:
250 dollar valde jag först men sedan såg jag någon nämna frakten (som jag självklart glömde av) och ändrade det till 265 dollar. Har ingen som helst vetskap om detta spel mer än det jag läst om det. Men jag är ett stort fan av Fallout, ett ännu större fan av Star Wars (X-Wing serien tillhör den bästa efter Thrawn serien) och även ett stort fan av gamla Interplay, 2012 kunde knappast börja bättre. Hade nästan gett upp hoppet om framtidens spel och så får man reda på Kickstarter, tusan vilken grym grej=).

Jag spelade originalet när det begav sig och det var helt fantastiskt. Svårt, utmanande och djupt. Gör de ett liknande spel (med en välbehövlig uppgradering av gränssnittet) kommer det bli makalöst.

Medlem

Coolt, riktigt coolt

Medlem

15 dollar av mig...

Medlem

Det här är visserligen lågbudget, men jag misstänker att man kommer få ut bra mycket mer underhållning ifrån det här spelet jämfört med många sk AAA-titlar. Jag gillar att vi nischfans nu tack vare kickstarter kan få den typen av spel vi vill ha och längtat efter. Tror tom att jag kan tänka mig att i fortsättningen ge lägsta summan(15$) till andra intressanta kickstarterspel som jag inte ens är intresserad av bara för sakens skull. Det ska bli mycket spännande att få se hur spelet slutligen blir och få följa processen på deras website


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag spelade originalet när det begav sig och det var helt fantastiskt. Svårt, utmanande och djupt. Gör de ett liknande spel (med en välbehövlig uppgradering av gränssnittet) kommer det bli makalöst.

Har du spelat Fallout? I så fall är det en bra andlig uppföljare? Har sett lite från första Wasteland innan och själva sättet att slåss på verkar vara detsamma som i Bard´s Tale, förflyttningen däremot påminner mer om SSI´s spel än de spel jag sett från Interplay (kan inte komma på något annat just nu iaf).

Medlem
Skrivet av savox:

Tror tom att jag kan tänka mig att i fortsättningen ge lägsta summan(15$) till andra intressanta kickstarterspel som jag inte ens är intresserad av bara för sakens skull. Det ska bli mycket spännande att få se hur spelet slutligen blir och få följa processen på deras website

http://www.kickstarter.com/projects/355932838/crowdsourced-ha..., verkar intressant, speciellt om man som jag gillar spel som Swat 4, Rinbow Six, Ghost Recon, Operation Flashpoint för att bara nämna ett par av alla grymma spel som fanns förr men som utgivarna helt gjort om till en kassako (dock inte Swat vilket är förvånande med tanke på vilka som idag äger IP´n).

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av krad:

Hoppas verkligen att detta är framtiden så att storbolagen får någonting att tänka på. Skulle vara så skönt eftersom utvecklingen av spel går åt fel håll så fort dessa vidriga storbolag hoppar in och bestämmer...

Då får vi nog sänka våra krav på utseende och produtionsvärden. Större spel kostar mångdubbelt mer att utveckla än t.ex. Double Fines 2d-äventyr.

Vad kostade quake att utveckla eller fallout 2 eller deus ex half life 1 bg 1 / 2 ? allt behöver inte voice over...

Medlem

I'm making a note here, huge success.

Redaktör
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av krad:

Hoppas verkligen att detta är framtiden så att storbolagen får någonting att tänka på. Skulle vara så skönt eftersom utvecklingen av spel går åt fel håll så fort dessa vidriga storbolag hoppar in och bestämmer...

Då får vi nog sänka våra krav på utseende och produtionsvärden. Större spel kostar mångdubbelt mer att utveckla än t.ex. Double Fines 2d-äventyr.

Kanske det men samtidigt så kanske ribban äntligen höjs på underhållningsvärdet istället då många av de s.k AAA titlarna från storbolagen totalt saknar just det.

Absolut, finns bra chans att ge old school-fansen det de vill ha. Samtidigt driver ju även dessa entusiaster företag, och de vill säker tjäna enhacka också. Kan kanske bli svårt att locka nytt folk till spelen om de ser allt för 1999 ut. Affärsmodellen kan få svårt att mäta sig med AAA-titlarna, det kanske snarare blir en sorts alternativ.


signatur
Medlem
Skrivet av Exim:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av krad:

Hoppas verkligen att detta är framtiden så att storbolagen får någonting att tänka på. Skulle vara så skönt eftersom utvecklingen av spel går åt fel håll så fort dessa vidriga storbolag hoppar in och bestämmer...

Då får vi nog sänka våra krav på utseende och produtionsvärden. Större spel kostar mångdubbelt mer att utveckla än t.ex. Double Fines 2d-äventyr.

Vad kostade quake att utveckla eller fallout 2 eller deus ex half life 1 bg 1 / 2 ? allt behöver inte voice over...

Visst kostar spelen mer att göra idag men ironiskt nog får jag ut mer av mina gamla spel än dagens spel. Jag är absolut för att spelglädjen kommer tillbaks, grafik är inte allt, röster i spel är inget som krävs för att det ska bli bra även om det dock förstärker känslan om de är bra skådisar. Minns att jag som liten tänkte, "Tusan vad grymma framtiden spel kommer bli och långa med tanke på hur mycket som får plats på en simpel floppy".

Trots alla grymma filmer så får jag mer ut av en bok än jag någonsin fått ut av en film. Och det verkar som jag inte är den enda som kan klara mig utan alla dessa påkostade spelen. Hoppas detta får utgivarna att iaf börja bli lite oroliga för hur deras framtid kommer bli om de fortsätter i samma spår, kanske kan de även lyckas övertyga alla dessa sabla aktieägare (som uppenbarligen skiter fullständigt i spelen och bara bryr sig om att tjäna så mycket pengar det bara går på en och samma IP) om att långsiktigt tänkande är bättre än kortsiktigt.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Kan kanske bli svårt att locka nytt folk till spelen om de ser allt för 1999 ut. Affärsmodellen kan få svårt att mäta sig med AAA-titlarna, det kanske snarare blir en sorts alternativ.

Definitivt, känns som att finansiering av denna typen är en niche-grej och lite av en "one hit wonder". Både Wasteland och Double Fine har fått otroligt mycket gratis PR, kan inte tränka mig att detta fungerar för andra spel som inte har samma status (exempelvis ett random indiespel från en liten okänd utvecklare).

Men jag hoppas att jag har fel. Det vore trevligt om gaming-marknaden var stor nog för att supporta både AAA-spel, med $100m budget, för den stora massan och halv-indie-spel som är kickstarter fundade, med bara runt $1m i budget, för de seriösa fansen.

Skrivet av Wardancer:

Glöm inte att om ni vill ha rewards skickade till sverige behöver ni lägga 15$ extra så vill ni ha 50$ rewarden med låda osv får ni lägga 65$. Vilket man självklart gör.

Tack för den infon.... missade det trots att det står klart och tydligt . Självklart fixat till det nu
65$


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Tompa:

Kan kanske bli svårt att locka nytt folk till spelen om de ser allt för 1999 ut. Affärsmodellen kan få svårt att mäta sig med AAA-titlarna, det kanske snarare blir en sorts alternativ.

Definitivt, känns som att finansiering av denna typen är en niche-grej och lite av en "one hit wonder". Både Wasteland och Double Fine har fått otroligt mycket gratis PR, kan inte tränka mig att detta fungerar för andra spel som inte har samma status (exempelvis ett random indiespel från en liten okänd utvecklare).

Men jag hoppas att jag har fel. Det vore trevligt om gaming-marknaden var stor nog för att supporta både AAA-spel, med $100m budget, för den stora massan och halv-indie-spel som är kickstarter fundade, med bara runt $1m i budget, för de seriösa fansen.

Tror nog det kan funka för en hel del spel, iaf att för dom att få något att visa en publisher att det finns intresse för deras spel. T.ex. JTL använder jumpstart för att få in startkapital att vidare utveckla sitt spel. Alla behöver inte de där miljonerna dollar.

Hell ta Minecraft, det är i princip finansierat på exakt samma sätt som dessa kickstarters fast han sålde alpa/beta access. Däremot behöver spel som inte har en kändis som front figur behöva ha betydligt mer på fötterna när de startar drar igång sin kampanj. Gärna redan ha en första spelbar release eller gameplay filmer så folk vet att de betalar för något som finns.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Stephan:

Jag spelade originalet när det begav sig och det var helt fantastiskt. Svårt, utmanande och djupt. Gör de ett liknande spel (med en välbehövlig uppgradering av gränssnittet) kommer det bli makalöst.

Har du spelat Fallout? I så fall är det en bra andlig uppföljare? Har sett lite från första Wasteland innan och själva sättet att slåss på verkar vara detsamma som i Bard´s Tale, förflyttningen däremot påminner mer om SSI´s spel än de spel jag sett från Interplay (kan inte komma på något annat just nu iaf).

Absolut, influensen från Wasteland märks tydligt i Fallout. Det finns även små Wasteland-easter eggs i Fallout. Framförallt så har FO ärvt valmöjligheterna från Wasteland - för att ta sig in i ett kassaskåp kunde man i Wasteland använda sig t ex av en kofot, spränga upp det med C4 eller använda sig av färdigheten Safecracking. Skulle man till en gammal militärbas långt ute i öknen kunde man välja att gå genom brännande hetta och anfalla basen rätt upp och ner eller reparera en gammal helikoptersimulator, lära sig flyga helikopter, hitta en attackhelikopter på ett helt annat ställe och landa på militärbasens tak för att ta sig in genom takfönstren.

Det är precis som du säger, Wasteland använde sig av stridssystemet från Bard's Tale, med vissa modifikationer - man kunde flytta runt sina karaktärer till olika platser på kartan medan man slogs. Avstånd var mycket viktigt.

I stort påminner Wasteland mycket om Ultima i det att de båda var långt, långt före sin tid. Jag kan fortfarande spela Wasteland idag och tycka att det är riktigt kul, även om man måste ha rätt så stort tålamod med gränssnittet som är mycket föråldrat.

12
Skriv svar