Fans anmäler Bioware och EA för falsk marknadsföring

Medlem

Vissa personer alltså...

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Nu har jag visserligen inte spelat det än, men att anmäla konst som inte lever upp till förväntningarna är ju bara löjligt. Som om folk skulle stämma George Lucas för att de inte tyckte om trilogin 1-3.

Det skulle de kunna göra, om han lovade en sak och levererade en annan, som du inte får reda på förrän du betalt för produkten.

Bedrägeri kallas sådant, och det är det som BW/EA sysslat med här. Sen om ni tycker killen ska skaffa ett liv eller inte, osv, osv så spelar det ingen roll. Om BW/EA sysslat med bedrägeri får de stå sitt kast.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Så han blev så arg på att han inte fick slutet som han trodde det skulle vara, och anmäler därför BioWare/EA för att de sagt att spelets slut kommer vara mäktigt och storslaget?..
Vilket jävla inbreed till fjant..
BioWare har gjort det mest storslagna avslutet någonsin för spel och för spelserien Mass Effect,
och det vet de flesta om, men ett fåtal idioter förväntade sig för mycket och klagar ändå på spelet..


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Konfucius:

Get a life...eller vad?

Vad sägs om att köra en insamling här på Fz till mödisen? En crackhora kostar fem dollar när hon måste ha nästa zipp (30 spänn) och får han väl känna lite mus, så kanske han förstår att livet består utav mer än sagorna bakom skärmen och fixar sig en tjej och ett liv?

Jesus....

Helt rätt! Konsummenter ska ALDRIG säga ifrån när de tycker att företagen kör fulspel. Jag håller med dig.
Och hur vågar killen be om en dialog med EA/BioWare? Killen borde låsas in! Det är ju helt oresonligt även om han tycker att han blivit lurad på produkten.

Jupp, skall vi köra en insamling till dig med?

Dags för en liten anekdot! Det var nämligen så att häromdagen så tänkte jag förtära ett glas med mjölk av det ypperliga märket Arla, nu var det bara så att det paket som jag hade nyligen inhandlat och lagt i kylen ändå hade en defekt - mjölket har surnat och koagulerat till klumpar! Detta gjorde mig enormt besviken, så jag hörde av mig till Arla - hör och häpna, de sa inte "dra åt helvete eller betala lite mer så kanske du får färsk mjölk nästa gång". De skickade mig två kuponger för mjölk samt rabattkupong för en valfri Yoggi!

Det tyckte jag var helt ypperligt, jag är fortfarande rädd för att de ska förstöra en utav mina eftermiddagar då jag igen vill ha ett förträffligt glas mjölk - men nu vet jag att om det sker så får jag en hyffsad ersättning.

Mass Effect 3 slut är utgången mjölk som inte förtjänar att läggas ner pengar på.
Ni som drar en analog om att man kan kräva pengar tillbaka på bio - det kan man! Dock så har man bara första kvarten på sig.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Hade varit skoj om EA hade börjat köra med "Är du inte nöjd får du pengarna tillbaka"

Han tycker att han har blivit lurad. Då har han väl all rätt att anmäla?
Tycker jag att chipsen jag nyss köpt smakar skit och tar då kontakt med företaget så brukar dom vara extremt trevliga och antingen ge pengarna tillbaka eller så skickar dom en stor låda med andra chips för att göra upp. (Hänt mig)

Är man misnöjd med ett spel...vad ska man då göra??

Helt rätt av honom...

Medlem
Skrivet av john2376:

Så han blev så arg på att han inte fick slutet som han trodde det skulle vara, och anmäler därför BioWare/EA för att de sagt att spelets slut kommer vara mäktigt och storslaget?..
Vilket jävla inbreed till fjant..
BioWare har gjort det mest storslagna avslutet någonsin för spel och för spelserien Mass Effect,
och det vet de flesta om, men ett fåtal idioter förväntade sig för mycket och klagar ändå på spelet..

Jag har aldrig gillat Mass Effect, men har kollat upp slutet på trean - det är ologiskt, har även läst dokument utav de som gillar Mass Effect även de om de för en objektiv behandling utav ämnet att det är totalt ologiskt.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Jag ska göra en port post:

ME 3 är ett spel. Jag har spelat alla ME spel men aldrig importerat en sparfil. Som ett spel är ME 3 ett bra spel, inkluderat det överdramatiska slutet (okej som ett slut men kanske inte på samma breddgrad som fans vill). Visst är slutet tvivelaktigt men ändå okej. Som en trilogi är slutet kass och det följer inte logiska punkter men är det meningen?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Hoppas de gör om slutet så att man bara tvärdör och en svart skärm kommer upp med texten GAME OVER!
: 3


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Busfabriken:

För er som av nån anledning tyckte slutet var bra, läs det här:
*Spoilers*
https://docs.google.com/document/d/1QT4IUepvrU1pfv_B95oQj0H84...

Skall dom som tyckte det var bra övertygas om att det var dåligt?

Medlem

Ja kan väl inte lämmna tillbaka spelet:P med 30 dagars öppetköp?
och sen undra ja är mutliplayern grattis eller ska man betala sen efter dem 30 dagarna med det online passet man fick till?

Medlem

Falsk marknadsföring ska motarbetas, oberoende av produkt och dess värde.

Verkar rätt meninglöst att diskutera det kring ME3 här, alldeles för många Biodrones och apologister.

- Få "the truth" DLC, det riktiga slutet! Just nu endast 79 kr!

Värsta är att folk här inne skulle fortfarande hålla samma dumma försvarstal.

Medlem
Skrivet av colpo:
Skrivet av Busfabriken:

För er som av nån anledning tyckte slutet var bra, läs det här:
*Spoilers*
https://docs.google.com/document/d/1QT4IUepvrU1pfv_B95oQj0H84...

Skall dom som tyckte det var bra övertygas om att det var dåligt?

Dom som tyckte att slutet var bra, var antingen höga på smärtstillande eller sov under slutsekvensen, så dom kan behöva påminnas om hur det faktiskt var...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Kerrai:

På vilket sätt är det ett fantastiskt spel?

Linjärt som få, stela tråkiga korridorer med massa cover shooting.
Repetitivt med massa uppdrag som liknar varandra.

Mass Effect 1 var ett bra spel, 2an sådär men 3an är en katastrof och jag kan för allt i världen inte se vad alla tycker är så jäkla bra med det.

Förutom "göra allt knappen" (A) i strider som ibland blir lite jobbigt när den inte gör som man vill så tycker jag att det är ett superspel, ljud, manus, story, "skådespelar" insatser, vapnen, "krafterna", teamtänket m.m. vad är det för fel på cover shooting? du kanske tycker att striderna i patrioten är bättre där man står i två led och skjuter vartandra?


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Hoppas de gör om slutet så att man bara tvärdör och en svart skärm kommer upp med texten GAME OVER!
: 3

Hade inte varit så dumt, Marudern i slutet skjuter dig i huvudet och du dör.
Eller varför inte ett Sopranos slut där det bara blir svart mitt i en scen.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av john2376:

Så han blev så arg på att han inte fick slutet som han trodde det skulle vara, och anmäler därför BioWare/EA för att de sagt att spelets slut kommer vara mäktigt och storslaget?..
Vilket jävla inbreed till fjant..
BioWare har gjort det mest storslagna avslutet någonsin för spel och för spelserien Mass Effect,
och det vet de flesta om, men ett fåtal idioter förväntade sig för mycket och klagar ändå på spelet..

Nej det var inte därför han blev arg, du kan prova med att läsa vad det handlade om innan du kommenterar.

Medlem
Skrivet av Cedric:
Skrivet av john2376:

Så han blev så arg på att han inte fick slutet som han trodde det skulle vara, och anmäler därför BioWare/EA för att de sagt att spelets slut kommer vara mäktigt och storslaget?..
Vilket jävla inbreed till fjant..
BioWare har gjort det mest storslagna avslutet någonsin för spel och för spelserien Mass Effect,
och det vet de flesta om, men ett fåtal idioter förväntade sig för mycket och klagar ändå på spelet..

Nej det var inte därför han blev arg, du kan prova med att läsa vad det handlade om innan du kommenterar.

Du ber dagens människor om för alldeles mycket. Det är lättare att bara läsa rubriken och sen tro att man vet.

Medlem

Idioti är bara förnamnet - någon som inte förstår innebörden av relativitet, eller att det faktiskt ligger i betraktarens öga/öra när det är ett litterärt/konstnärligt/dyl. verk som spel.

Den som hävdar att det är falsk marknadsföring förstår nog inte riktigt vad det innebär. De lovar inget som de inte kan hålla för någon. (Att just du anser att det är falsk marknadsföring gör det inte till det.) För att det ska vara falsk marknadsföring krävs att det är väldigt svart och vitt, med andra ord inte beroende av betraktaren överhuvudtaget. (Nej, det räcker inte att anse att de inte håller att "Slutet kommer vara episkt!".) Ex. att de hade släppt spelet på CD medan det står DVD på omslaget.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vad tycker FZ Red. om slutet? Vill verkligen veta!


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

alltså biowares fans är fan pinsamma nu

Medlem

Så beter sig en ansvarsfull konsument. Det är fruktansvärt omoget att håna honom för hans val att inte låta ett företag köra över honom fullständigt. Bioware har trots allt fabricerat en hel del fakta om deras produkt.

Medlem

Fan vad löjligt, ME3 är ett kanon spel, jag är iaf nöjd med slutet.
USA som sagt, landet där alla stämmer alla för allt.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fan vad löjligt, ME3 är ett kanon spel, jag är iaf nöjd med slutet.
USA som sagt, landet där alla stämmer alla för allt.

Citerar det John Cleese sa när han gästade Skavlan förra året: "USA har det bästa...och SÄMSTA av allt." Håller med. Tacka vet jag att bo i norden.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fan vad löjligt, ME3 är ett kanon spel, jag är iaf nöjd med slutet.
USA som sagt, landet där alla stämmer alla för allt.

Om du hade läst nyheten hade du sett att det inte handlar om några stämningar.

Medlem

Extra kul att bioware är kanadensiskt


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av GeggaSWE:

Extra kul att bioware är kanadensiskt

Fast nu ägs ju Bioware av EA Games som är Amerikanskt.


signatur

/Fat_cat

Medlem
Skrivet av fat_cat:
Skrivet av GeggaSWE:

Extra kul att bioware är kanadensiskt

Fast nu ägs ju Bioware av EA Games som är Amerikanskt.

sant


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Synd bara att det inte går att lämna tillbaka spel. Jag ville lämna tillbaks BF3 för att spelet inte höll vad det lovade samt att det finns hundratals med buggar vara 20-30 tal som tvingar till alternativa knep för att komma förbi dem.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Hur kan folk klaga på Mass Effect 3 ending? Det finns flera olika pga vilka val man gör.. Kollade lite på Youtube, Jag hade blivit riktigt nöjd om jag köpt spelet och spelat igenom för en sån ending

Medlem
Skrivet av Manqs:

Bra att någon säger ifrån även om det "bara" är ett spel. Rätt ska vara rätt, även för EA. Eller kanske speciellt för EA? Synd bara att inget gör det samma med DLC:et. Inte för att jag tror de gör något fel utan mest bara för att de så uppenbart beter sig som skitar.

Själv köper jag inte förrens steamrean kommer...

Jamen vilken tur att det Säljs på Steam då...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Msiden:

Hur kan folk klaga på Mass Effect 3 ending? Det finns flera olika pga vilka val man gör.. Kollade lite på Youtube, Jag hade blivit riktigt nöjd om jag köpt spelet och spelat igenom för en sån ending

va? det är ju typ exakt samma slut.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Skriv svar