Det knäppaste ur Sega Force
Vi minns Sega Force som den knäppaste speltidningen någonsin. Men hur stollig var den egentligen? Johan Martinsson ger er härmed 30 svar på den frågan.
#nintendo, #electronic-arts, #shadow-of-the-beast
Den bästa och ärligaste speltidning som gjorts!
Har alla nummer i bokhyllan och har sedan Sega Force lade ned inte hittad någon annan speltidning, varken svensk eller utländsk som jag skulle betala för att läsa.
Sega Force hade RÄTT när dom recenserade spel, idag är alla köpta, ointresserade eller inkvoterade.
Usch vad jag längtar tillbaka till 90-talet och SEGA vs Nintandläkare kriget.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Kan tipsa om den här sidan för den som vill få sig en härlig nostalgitripp
Uppskattat! Finns mängder av sköna citat från den gamla blaskan.
Din liknelse funkar för övrigt inte, foock. Sega Force ansåg att dem var roliga och kompetenta, IB gör inte anspråk på att vara historiskt korrekt.
Om 10-15 år när denna eller någon annan svensk sida kör en nostalgitripp är det istället FZ:s recension av The Witcher som tar plats.
Hahahaha, klockren artikel Johan!
Måste erkänna att jag inte riktigt är gammal nog att ha kunnat uppleva Sega Force - jag hade faktiskt inte ens hört talas om tidningen förräns nu. Jävligt underhållande läsning, dock!
Tycker helt klart att FZ's recensenter ska börja publicera mobilnummer så man kan ringa upp om man kör fast.
Kommer vara som en hök på uppföljaren till denna artikel. Kudos!
Jag spydde lite i min mun och beslöt att inte svälja det igen.. tänk att man en gång betalat för att läsa det där... :/
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
läs hela tidningen här
http://segaforce.ramis.se/
I en del fall var FZs kommentarer det som jag fann intressant, de som snarare belyste det överdrivna (förvånade, försiktiga, rädda osv) -00 -10 tänket. Jo, någon tidningsrad var ju ..sådär.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Har alla nummer i bokhyllan och har sedan Sega Force lade ned inte hittad någon annan speltidning, varken svensk eller utländsk som jag skulle betala för att läsa.
Sega Force hade RÄTT när dom recenserade spel, idag är alla köpta, ointresserade eller inkvoterade.
Really? Ärliga kanske de var, men helt klart riktigt kassa recensenter. Inte en enda opartisk recension. Dessutom var de riktiga douschebags.
Fungerar som underhållning tills man inser att deras idiotiska beteende inte är skådespeleri.
Really? Ärliga kanske de var, men helt klart riktigt kassa recensenter. Inte en enda opartisk recension. Dessutom var de riktiga douschebags.
Fungerar som underhållning tills man inser att deras idiotiska beteende inte är skådespeleri.
Det var ju det som var det bra! Inget skådespeleri för att undvika Rage från PK-maffian utan bara rena oförfalskade grabbgameråsikter. Nuförtiden är varenda recensent psykolog med massor av lästa poäng i beteevetenskap, men inga i spelkunskap.
Det VAR bättre förr. När spel var spel och dom recenserade dom bedömde dom som spel, inte som inlägg i politisk/religiösa/whatever debatter.
Skippy R.I.P. 17/7 2006