"Sex i spel handlar om kreativ frihet"

Medlem

Folk gör på tok för stor grej av sex. Sex är naturlig, vanligt och normalt, annars hade vår ras haft problem. Likaså är nakenhet, människan föds naken, det är naturligt.

Smakfulla sexsecener kan tillföra mycket till spel, film och alla andra medier. Dåliga sexscener hör porrfilmarna till. så är det bara, inget att bråka om.

Medlem

Håller helt med om att folk gör på tok för stor grej av sex. Vet inte om det beror på att man tyckte det lät så jävla äckligt när man var riktigt liten eller vad grejen är egentligen.

Tycker mest att det är helt otroligt att dagens människor är så vana med kläder att till och med bröstvårtor har blivit en standard att censurera.

I slutsats, vem bryr sig om sex i spel? Jag tänker att det kan vara en kul grej, men knappast något som gör att man köper eller inte köper ett spel.

Medlem

Som sexuellt välfungerade vuxen är jag intresserad av sex.

Två tummar upp till CD Projekt.

Medlem

Vafan säg bara att sex säljer istället. Vilka nötter.

Skrivet av KatOne:

Som sexuellt välfungerade vuxen är jag intresserad av sex. .

Jag har större kuk än dig ändå, så det så.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Att ens någon kan klaga på sex.. omotiverat eller inte i ett spel så är jag för det i båda. Men det ska inte vara något mesigt som i ME.

Medlem

mmm hade larry denna typ a qq när det kom? jag tycker sex ska va med i spel=)

Medlem

Sex i spel kan vara bra och tillföra om det används rätt, det kan också vara löjligt och patetiskt när det används fel. Mass Effect är ett givet exempel på hur löjligt det kan vara!
Samtliga kvinliga karaktärer har jroppar som gör modeller avundsjuka, går runt i så tajta kläder att det är omöjligt att både andas och äta, och går gärna med på sex med valfri man. Men det ska censureras så klart, man ska "hinta" och "visa lite" som om det gäller en trial på en gammal porrsida, men så klart visas inget värt namnet.
Förrän de är klara, då ska damerna återigen visa upp sina kroppar och behag så de riskerar att peta ut ögonen på förbipasserande om man inte ser upp, men då är de ju "påklädda" så det är okej. För de hade ju nästan sex, gud vad vuxet och c00lt
Lika bra att göra om i Fable, gör det hela parodiskt med hönsljud (inspelad koncversation mellan utvecklare) istället, eller stryk det helt helst. Ska karaktärer ha sex i ett "vuxet" spel, så visa lite, spelen är trots allt inte 3+. Eller skit i att ha med sex över huvud taget, skippa svarta scener och liknande, stryk sådan intimitet, då det "valet" ändå inte är något val.

Eller, så tar man och gör rätt för sig, man tar och gör snygga modeller, slänger in sex där det passar och skäms inte för det. Man tar och visar upp lite lagomt, men gör inte det hela till ett porrspel, the Witcher 2 är ett lysande exempel.
Antingen så går man all out och är ärlig, eller så skiter man i det helt. Att springa runt i tajt latex 24/7 men i sista stund balla ur och köra svart skärm eller zooma in på en klädhög vid sängen, känns som en förolämpning mot spelarna, då det är att helt objektifiera kvinnorna och förvandla dem till sexleksaker, inte ens mänskliga vuxna varelser med egen vilja. Nej, ge oss kvinnor som är 18+ i spel, kan fatta beslut, och män som är det.
Eller skit i sex och gör barnvändliga spel istället, men mellansteg är lika patetiskt som att sitta och se på dansande WoW-karaktärer, usch!

Medlem

"Han menar att karaktärerna inte har omotiverat sex i The Witcher 2 och att spelutvecklare måste få ha samma kreativa frihet som alla andra medier."

Omotiverat eller inte. Det ska få finnas i spel också. Det blir sånt satans gnäll från moralkärringar bara för det är ett spel. Filmer handlar om rasism, våldtäkt, pedofeli, mobbing m.m. Självklart ska det få finnas i spel också. Jag skulle önska att det gjordes mer spel för vuxna. Tänk vilka intressanta spel det skulle finnas.

Men det handlar ju alltid om pengar. Precis som i film undviker man saker för att få ner åldersgränsen så fler kan köpa.

Medlem

Såna här diskussioner var det aldrig när Sex Games spelades på Amiga. Eller Hollywood Poker Pro. Dom var ju bra spel så visst, kasta in porr och allt möjligt så får vi se hur det blir.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Zebulone:
Skrivet av Ziern:

Varför gnäller man om något så fint och bra som sex i spel, medan brutalt och osmakligt våld är ok?

Simulera lemlästning, avrättning och skallspräckning = ok, men att visa lite virtuell rumpa är tabu?

Luktar religion och konservativa värderinga långa vägar..

QFT

Smasha skallar så blodet sprutar går alldeles utmärkt.

Men gnäll brukar väl snarare handla om att sexet används amatörmässigt än att det är med?

För egen del har jag inga problem med sex (eller vapen, blod eller annat) så länge det motiveras. Däremot känner jag idiotförklarad när nån trycker upp omotiverade bröst i ansiktet på mig och det uppenbarligen görs för att tala till instinkten. Jag skulle reagera likadant om nån gav mig en kulspruta i ett fotbollsspel.

Sant, fast å andra sidan låter kulsprutor i fotbollspel som något utav en förbättring! ;P

12
Skriv svar