Första 13 minuterna läckta från The Walking Dead

Medlem

On-rail QTE cinematisk "gameplay"? Det ser inte särskilt spännande ut i termer av vad man kan göra. Sådan ytlig gameplay gör det mer till ett irritationsmoment som blockerar storyn. Jag kan inte tänka mig att man får fortsätta om man misslyckas, eller ännu värre, man KAN INTE misslyckas ala force unleashed.

Medlem

Och hur jävla roligt kan det vara att spela igenom en gång till? Replay value = 0.

Och, ja, som någon sa.. är det något jag hatar med yankee filmer är att protagonisten alltid måste vara så satans klumpig för att de tror att det blir mer spännande om de tappar nycklar, snubblar eller välter något stup i kvarten.. Så ända in i !"#!%! irriterande.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av MMO4Life:

Vill hellre spela ett "The Walking Dead" med originalkaraktärerna och i en free roam tredjepersonsskjutare. Med andra ord en kombination av GTA och Red Dead Redemption med zombies där man både kan köra bil och rida häst som Rick gör i första säsongen. 4 player co-op hade också varit nice. Kanske splitscreen. Där har vi ett vinnande koncept.

Dead Island?

Dead Island var väl en förstapersonsskjutare?

Medlem

Gillar inte riktigt Telltale. Back to the Future var ju ganska okej men nje... Dom är allt lite dryga av sig känns det som

Medlem
Skrivet av Svenpa:

On-rail QTE cinematisk "gameplay"? Det ser inte särskilt spännande ut i termer av vad man kan göra. Sådan ytlig gameplay gör det mer till ett irritationsmoment som blockerar storyn. Jag kan inte tänka mig att man får fortsätta om man misslyckas, eller ännu värre, man KAN INTE misslyckas ala force unleashed.

Äsch då Har du testat Heavy Rain? Implementera en liknande lösning för Walking Dead, då tror jag det skulle bli grymt!

12
Skriv svar