Del av Mass Effect 3-story borta

Robot
Del av Mass Effect 3-story borta

Innan spelet släpptes läckte dokument med stora delar av spelets story ut. En intressant del av storyn kom dock inte med i det färdiga spelet.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Del av Mass Effect 3-story borta

När jag träffade Aria hoppades jag på just detta, men det hände ju aldrig

Medlem

Är det kanske det som serietidningen som man fick med i collector's edition handlade om?


signatur

Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow

Medlem
Skrivet av Gabe:

När jag träffade Aria hoppades jag på just detta, men det hände ju aldrig

När jag hörde ME3+EA hoppades jag på just detta

Gjorde mitt val att aldrig köpa BW/EA spel igen så mycket mer sweeet !

Medlem

Kommer väl som DLC, säkert "borta" så dom kan ta extra betalt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Remang:

Är det kanske det som serietidningen som man fick med i collector's edition handlade om?

Lite förvånad över att inga klagomål kommer på den.

Handlar bara om första delen om hur hon förlorade Omega

. Och avslutas med reklam för att man ska köpa en serietidning för att få slutet också.

Medlem

Inte så ovanligt att det slopas quests i Bioware's (eller andra rpg-makares) spel. Tyvärr kan man tycka i många fall, men ofta så finns det ju någon ambitiös moddare som återställer det tillslut. I alla fall när det gäller vissa tidigare titlar

Medlem

Fast att delar kapas från spel är väl inget nytt?
Det var väl snarare så att det var en del de inte ville lägga ner mer tid på och lät en bit vara kvar för att skapa djup. Det är lite för mycket spelarmentalitet i att alltid anta att man ska lösa alla problem som existerar i spelvärlden.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Kommer väl som DLC, säkert "borta" så dom kan ta extra betalt.

Stone Prisoner till DA: O var från början en del av själva spelet, men de var tvungna att plocka bort det när spelet från början skulle ha lanserats februari 2009, pga tidsbrist. När BioWare sedan fick förlängd utvecklingstid så valde de att utveckla färdigt den delen, men det skulle ha tagit ännu längre för spelet att släppas om det skulle inkluderats i själva core-spelet. Därför fick det bli ett separat DLC, som sedan släpptes dag ett, men som man fick gratis när man köpte spelet nytt.

Säkert samma visa här. Som jag har fattat från olika forum så är det diverse saker de har fått scractha bort från själva spelet. Igen pga tidsbrist, men oxå för att det inte höll måttet in-game. Men men. Who knows? Vi lär nog se nytt material till 3:an inom kort.

Medlem

" Hur mycket skulle du kunna tänka dig att betala för att få återta den laglösa rymdstationen? "

Skulle inte betala en krona, så grisigt giriga som dem varit med DLCn i ME3.

Inaktiv

KOTOR 1 & 2 hade massor av content "voice over" som lades åt sidan och som sedan moddats in. Det är nog en helt naturlig del av rollspels skapandet. Det sagt så vet man ju aldrig med EA Games nuförtiden.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Låter som det blir DLC, jävla utsugare stil när det borde varit med från början.

Medlem

Att det finns tre rader repliker som antyder det innebär inte att det ens är halvfärdigt. Det är fan patetiskt vad folk gnäller, dömer ut och tar ut saker i förväg. Alla verkar veta precis hur det ligger till, och exakt hur spelutveckling fungerar.

Väx upp och sluta gnälla. Om det släpps en DLC med exakt det innehållet, och inget mer, klaga då, inte nu. Ni har ingen aning om varför det är så nu.

Ingen här sitter väl och svär över att den finare stereon i Volvo kostar lite extra, pga att den borde funnits med från början..

Skrivet av PcKaffe:

Fast att delar kapas från spel är väl inget nytt?
Det var väl snarare så att det var en del de inte ville lägga ner mer tid på och lät en bit vara kvar för att skapa djup. Det är lite för mycket spelarmentalitet i att alltid anta att man ska lösa alla problem som existerar i spelvärlden.

Exakt. Vad är det som säger att de ens ville ha med det i spelet till slut? Om Omega redan är förlorat till Reapers/Cerberus, så är det ju vid det laget kanske ganska ovärt att lägga resurser på att ta tillbaka det när man har Reapers att tänka på.
I min mening är det mycket möjligt att det slopades då man ansåg att det hamnade alltför långt ifrån main plot.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Säger bara GOTY/Full/Mega edition runt jul när jag kanske vaknat upp från min D3 koma. Nu för tiden ska man aldrig köpa spel vid release. Litar dock på att blizzard inte gör ett DLC träsk också.

Medlem

Håller med raefzm88 till fullo här jag skulle heller inte betala en krona för det,vad som bekymrar mig väldigt mycket med hela denna me3 grejen är att nu är det fritt fram för alla spel tillverkare att göra obegripliga slut och till och med halv taskiga spel och sen är det fritt fram att pumpa ut så mycket dlc s som möjligt,så i slut ändan har man betalat för 2 - 3 spel i stället för ett.

Medlem

Benke, du registrerade alltså idag, nyss, för att skriva en bash-post?

Angeånde slutet i ME3 så är väl inte det något som ska diskuteras här, men SÅ OTROLIGT ILLA var det inte. Det var i stil med de tidigare sluten, och det enda jag reagerade över var vilka som befann sig på normandy i slutet. Där fanns en större plot hole. I övrigt tycker jag faktiskt att alla röda trådar knöts ihop bra.

Vill även ge en liten peak till FZ med detta. Att skriva "Delar av Mass Effect 3-story borta" är modigt. Det vet vi faktiskt inte, och heller inte kotaku. Tills BW faktiskt säger att det är så, så är det bara tre repliker som ju lika gärna kunde ha ha varit vanlig diskussion med Aria.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det är även riktigt patetiskt att ta BW S och EA S sida när inte du heller vet vad som är mening med det,sanna mina ord detta ut pumpande med dlc s kommer att sluta illa för dom som köper spel idag, som betalar spel flera gånger om

Medlem

Jag tar inte någon sida, jag avvaktar och ser vad som faktiskt pågår. Säga vad fasen man vill, men DLC är ju faktiskt något som fungerar, inte sant? Folk köper, bevisligen. Sen det faktum att spel idag faktiskt är billigare (Såvida man inte gör misstaget att köpa via Origin eller Steam), är det ingen som tar hänsyn till.

Så sluta whina på tillverkarna, börja kasta skit på alla gamers ni spelar med istället. Och bojkottar ni spelen, borde ni också sluta klaga på de.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

det förklarar en del...
Jag tyckte väl att hennes "del" avslutades lite väl snabbt

Medlem

Vad jag menar är att det vore förbaskat tråkigt om detta med ME3 skulle få den effekten att det är fritt fram att göra skit slut "det tycker jag även om du inte gör det" och portningen till pc versionen ska vi inte prata om för det är så infernalisk dåligt gjort att man vill gråta blod för det tycker jag.detta kan åxå ge effekten att det är fritt fram att göra halv taskiga spel och sen pumpa ut dyra dlcs.Sen vill jag säga att jag gillar dig med har varit medlem i 15-20 minuter sen hoppar du på mig med en massa anklagelser och skit,jag känner mig så välkommen tack så mycket.

Medlem

DLC som utspelar sig under grundspelets gång är för mig helt ointressant, har redan spelat ut spelet och kommer säkert inte göra det igen på något år. Enda DLC jag överväger att köpa är sådana som utspelar sig efter själva grundspelet (SP) eller kartpacket alá Back 2 Karkland (MP).

I detta fall tror jag dock att det mest handlar om en quest som man valde att inte utveckla av någon anledning. Som tidigare nämnts i tråden är det inget ovanligt.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Jag har inte hoppat på dig med en massa anklagelser. Inte en gång.

Jag ifrågasatte bara att registrera sig på ett forum för att omedelbart börja klaga på nånting. Hurruvida spelet är en taskig konsol-port eller inte har jag aldrig tidigare sett en diskussion om ens, så så otroligt dåligt kan det ju inte vara.

Skrivet av LocSin:

... har redan spelat ut spelet och kommer säkert inte göra det igen på något år.

I detta fall tror jag dock att det mest handlar om en quest som man valde att inte utveckla av någon anledning. Som tidigare nämnts i tråden är det inget ovanligt.

Jaså? De flesta tycker just Mass Effect är kul att spela om tack vare variationen man kan angripa problem och val på.

Och precis som du säger. Att quests inte utvecklas är ju knappast något ovanligt. Finns ju säkerligen ett ganska stort antal som påbörjades, och sen inte gjordes klart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

KoP
Medlem
Skrivet av benke50:

Vad jag menar är att det vore förbaskat tråkigt om detta med ME3 skulle få den effekten att det är fritt fram att göra skit slut "det tycker jag även om du inte gör det" och portningen till pc versionen ska vi inte prata om för det är så infernalisk dåligt gjort att man vill gråta blod för det tycker jag.detta kan åxå ge effekten att det är fritt fram att göra halv taskiga spel och sen pumpa ut dyra dlcs.Sen vill jag säga att jag gillar dig med har varit medlem i 15-20 minuter sen hoppar du på mig med en massa anklagelser och skit,jag känner mig så välkommen tack så mycket.

Skitslut och skitslut? Är väl en smaksak som med mycket annat? Själv tycker jag inte slutet var så dåligt som många vill få det till. Bara för att spelet inte innehöll det konventionella slutet som folk hade väntat sig behöver det ju inte vara dåligt. Tyckte slutet passade ihop med resan att ta sig dit. För mig handlade ME3 om att offra det ena för det andra vilket gjorde en del val svåra och det gjorde valen i slutet minst lika svåra. Men i slutändan kunde jag ändock känna mig nöjd.

OnTopic: Ja, det är väl ganska vanligt att saker stryks och ändras i manuskript?Även inom filmvärlden är det vardagsmat.

Medlem

Spot on KoP!

Va fasen, du är sjukt lik min granne.. Intressant värre.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

så grisigt giriga som dem varit med DLCn i ME3.

Om jag inte har fått plötslig demens så minnes jag att det bara finns ETT dlc till ME3. Skulle inte precis kalla ETT dlc ett girigt drag (även om folk har spridda åsikter om det). Hade varit skillnad om det rört sig om 10 dlc dag ett.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Benke, du registrerade alltså idag, nyss, för att skriva en bash-post?

Angeånde slutet i ME3 så är väl inte det något som ska diskuteras här, men SÅ OTROLIGT ILLA var det inte. Det var i stil med de tidigare sluten, och det enda jag reagerade över var vilka som befann sig på normandy i slutet. Där fanns en större plot hole. I övrigt tycker jag faktiskt att alla röda trådar knöts ihop bra.

Vill även ge en liten peak till FZ med detta. Att skriva "Delar av Mass Effect 3-story borta" är modigt. Det vet vi faktiskt inte, och heller inte kotaku. Tills BW faktiskt säger att det är så, så är det bara tre repliker som ju lika gärna kunde ha ha varit vanlig diskussion med Aria.

Nuff said.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av benke50:

Vad jag menar är att det vore förbaskat tråkigt om detta med ME3 skulle få den effekten att det är fritt fram att göra skit slut "det tycker jag även om du inte gör det" och portningen till pc versionen ska vi inte prata om för det är så infernalisk dåligt gjort att man vill gråta blod för det tycker jag.detta kan åxå ge effekten att det är fritt fram att göra halv taskiga spel och sen pumpa ut dyra dlcs.Sen vill jag säga att jag gillar dig med har varit medlem i 15-20 minuter sen hoppar du på mig med en massa anklagelser och skit,jag känner mig så välkommen tack så mycket.

Skitslut och skitslut? Är väl en smaksak som med mycket annat? Själv tycker jag inte slutet var så dåligt som många vill få det till. Bara för att spelet inte innehöll det konventionella slutet som folk hade väntat sig behöver det ju inte vara dåligt. Tyckte slutet passade ihop med resan att ta sig dit. För mig handlade ME3 om att offra det ena för det andra vilket gjorde en del val svåra och det gjorde valen i slutet minst lika svåra. Men i slutändan kunde jag ändock känna mig nöjd.

OnTopic: Ja, det är väl ganska vanligt att saker stryks och ändras i manuskript?Även inom filmvärlden är det vardagsmat.

Japp. Se bara första ME. Caleston-banan klipptes bort från det E3 demot som visades 2006, och ersattes istället av Therum. (Bitar av Caleston-banan var det som sedan användes till Bring down the Sky.)

Medlem

Gratis DLC tack

Medlem

Nja SP är jag klar med, vill gärna ha mer MP, fler gamemodes, kartor, gear och fiender


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av talavis:
Skrivet av Remang:

Är det kanske det som serietidningen som man fick med i collector's edition handlade om?

Lite förvånad över att inga klagomål kommer på den.

Handlar bara om första delen om hur hon förlorade Omega

. Och avslutas med reklam för att man ska köpa en serietidning för att få slutet också.

Det man får i CE är bara första delen av Invasion, vilken handlar bara om hur hon förlorar Omega. Ta tillbaka det får man nog göra i DLC

12
Skriv svar