100 spel jag vill spela #24

Redaktör
Ponny
100 spel jag vill spela #24

Fräsch nystart. För första gången på tre evigheter har jag inte "en text som måste skrivas när den texten är klar men jag måste ha in den texten emellan". Jag har betat av min to-do-lista. Det känns skönt. Missförstå mig inte; det är sånt här jag brinner för, vill göra. Men någon gång är det skönt att komma i mål också.

Där jag definitivt inte med min 100-lista. Tackochlov! Den är rolig, även för mig, eftersom jag hela tiden överraskas av titlarna som dyker upp i tankarna.

Idag flöt Final Fantasy Crystal Chronicles upp från mitt undermedvetna. Jag har alltid velat spela det – som det ska spelas. Ni vet, med en duo GBA:s och ett par länkkablar. Men det är just dessa krav på attiraljer som sätter käppar i hjulen. Med alla prylar i hamn tror jag att äventyret skulle vara fantastiskt. Mol allena är det visserligen väldigt vackert men lite uddlöst. I och för sig har jag bara skrapat på sagans yta men instinktivt känner jag: det här är skapat för två.

[ia=522264; large]
Serveras väl sammankopplad med Game Boy Advance och länkkabel.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
100 spel jag vill spela #24

Det spela jag en gång med tre kompisar. Det var väl lagom kul. Egentligen inget märkvärdigt med hela GBA-gimmicken, hade de släppt det till PC så hade ju alla spelarna suttit och meckat inne i sina inventories ändå utan att kompisarna märker det.

Vill minnas att där var gulliga orcer i spelet.

1
Skriv svar