Robot
Yesterday

Peka och klicka-titeln Yesterday är ett äventyr av den gamla skolan som lyckas leverera en riktigt fin berättelse. Men den nostalgiska resan får ett abrupt slut.

#yesterday, #pendulo-studios, #the-next-big-thing, #blade-runner, #sam-max-hit-the-road


Medlem
Yesterday

"Lyckligtvis är de flesta kombinationerna okomplicerade och ganska logiska, vilket minskar frustrationsgraden ordentligt."

Det låter lovande då det största problemet med peka-och-klicka-spel är att det är ologiska, slumpmässiga, lösningar på uppgifterna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Denna genre var något av det som gjorde att jag fastnade för att spela från början. Vilka nya andra peka-klicka kan rekommendes? Gärna med humor som Discworld, Sam & Max och Simon the Sorcerer...

Medlem
Skrivet av KloN:

Denna genre var något av det som gjorde att jag fastnade för att spela från början. Vilka nya andra peka-klicka kan rekommendes? Gärna med humor som Discworld, Sam & Max och Simon the Sorcerer...

Broken Sword-serien, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, samt Monkey Island-serien är sköna lir i samma genre, där framförallt Monkey Island bjuder på mer humor än någon människa rimligen kan kräva.

Tack för övrigt för recensionen, tråkigt med kortheten!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av KloN:

Denna genre var något av det som gjorde att jag fastnade för att spela från början. Vilka nya andra peka-klicka kan rekommendes? Gärna med humor som Discworld, Sam & Max och Simon the Sorcerer...

Gemini Rue! Ett spel gjort i den gamla andan. Otroligt snyggt och väldigt välgjort med bra röster, ljud och en engagerande story. Rekommenderas starkt!

http://wadjeteyegames.com/gemini-rue.html

Medlem

Glöm absolut inte Grim Fandango!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Och såklart The Dig och Beneath A Steel Sky

Medlem

Även Full throttle var helt underbart spel!

http://www.youtube.com/watch?v=qj_1s_X3I-0

Medlem

Kan rekommendera The Book of Unwritten Tales, skitkul spel som driver med det mesta i spel och bokväg började lira igår och det har inte gjort mig besviken än.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Och såklart The Dig och Beneath A Steel Sky

Det kan vara värt att nämna att The Dig inte innehåller särskilt mycket humor.

Medlem

Sen kan det också vara värt att nämna att han ville ha tips om NYA point 'n click-spel. Många gamla tips nu i den här tråden

Medlem

Tack alla för svar. Känns som att jag bjöd in lite till off topic här, och det ber jag om ursäkt för... Det var inte meningen...
Jag kommer kolla upp Gemini Rue.
De gamla godingarna är såna jag avklarat, och jag minns när jag var knappt engelsktalande och satt med ordlista och försökte knäcka nötter. Underbart lärorika spel, även de gamla som är lite "random" gällande lösningar.

Medlem

Kan rekommendera Jolly Rover, rätt enkelt och väldigt kort, men fylld av humor som fick mig att skratta höga, och hela spelet är en homage till Monkey Island med pirater, vodoo etc. http://www.youtube.com/watch?v=7dGECu6ca-M

Medlem

Detta låter som ett helt perfekt spel för min flickvän. Just eftersom det inte är någon utmaning alls och peka-klicka äventyr.

1
Skriv svar