Asus Transformer Prime

Inaktiv

Det blir en ASUS Transformer 2014, eller om det blir ett senare släpp på Intel Atom 14nm x86.. x86 skall konkurrera bort den fåniga ARM strukturen på marknaden.. Ge oss kapabel hårdvara som inte binder oss.


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av S_Z:
Skrivet av Vippe:

Jag vet inte om det är rättvist att kalla detta för ett hårdvarutest när vad som drar ner helhetsbetyget ligger i mjukvaran som ovan nämnt tillverkaren inte kan påverka.
Nu är jag personligen helt ointresserad av surfplattor i alla dess slag men intrycket jag får av artikeln är att hårdvaran i fråga är rätt bra.

Fast mjukvaran är väl i högsta grad en viktig del i recensioner av hårdvaruprodukter. Utan bra mjukvara kan hårdvaran vara helt ointressant.

Jag hajjar vad du menar, men att kalla det hårdvarutest och gnälla på mjukvaran är faktiskt fel. Säg att du köper fetaste i7an och gnäller på att vista är retarderat. Hårdvarutest ska vara benchmarks och dylikt. Att byta rom är ungefär lika krävande som att byta från windows till linux.

Medlem

Jag fattar inte, varför inte slänga in Windows och sedan spela alla värdens spel som "normalt" ?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag fattar inte, varför inte slänga in Windows och sedan spela alla värdens spel som "normalt" ?

Tja........kanske för att den är ARM-baserad och inte X86/x64?????
Visst W8 skall komma som ARM, men hur många spel tror du konverteras?

Medlem

vet inte vad du pratar om


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Bara jag som stör mig på att man skriver "tryck"-baserad skärm? Det är skillnad på resistiva och kapacitiva skärmar

OnT: Varför i hela fridens namn skulle spelen stödja tangentbord? En surfplatta ska ju vara en platta och inte en bärbar dator. Om alla plattor kom med tangentbord varför skulle dom då ha pekskärmar? Tycker hela resonemanget faller i sin egen orimlighet.

Jag och frugan är i varje fall toknöjda med våran Galaxy tab 10.1. Skulle inte drömma om att gå tillbaka till ett så låst operativ som ios när det finns ett så öppet som android.

12
Skriv svar