Behöver lite hjälp med val av prylar!

Medlem
Behöver lite hjälp med val av prylar!

Köper en helt ny dator nu, men behöver veta om det är rätt prylar för ett dator bygge ?
här är 2 länkar,

Inet - Graffe och Moderkort anledningen till varför jag beställer dom 2 sakerna där, är för grafik kortet finns hemma och moderkortet var billigt
Här har jag alla andra sakerna, något jag har glömt ?
ser detta bra ut ?

vet att jag har inte nätagg, men hade svårt och välja en, tänkte fråga er, vill gärna dra kablarna bakom moderkortet göra det snyggt och minimalt

Medlem

cdspelare är nice. annars ser det ju ut att vara en dunderburk


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

cdspelare är nice. annars ser det ju ut att vara en dunderburk

har en dvd brännare ^^ räcker gött o väl ^^ tror nog att tekniken kommer ta bort cd o sånt snart, ersätta med minnes kort när det gäller överföra eller att se på dvd + bluray spelare ^^

Medlem

Ser bra ut! Men om du vill utnyttja grafikkortets PCI-Ex 3.0-stöd så behöver du ett annat moderkort. Det är dock ganska onödigt, då ingen singelkonfiguration utnyttjar PCI-Ex 2.0 fullt ut ändå.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Ser bra ut! Men om du vill utnyttja grafikkortets PCI-Ex 3.0-stöd så behöver du ett annat moderkort. Det är dock ganska onödigt, då ingen singelkonfiguration utnyttjar PCI-Ex 2.0 fullt ut ändå.

haha ^^ tänkte på det du sa något liknande förra gången :P, men vad för Nätagg borde jag titta på ?, om jag vill dra kablarna bakom moderkortet ? inte för svindyr bara ^^

Medlem
Skrivet av arec:
Skrivet av 73mpl4R:

Ser bra ut! Men om du vill utnyttja grafikkortets PCI-Ex 3.0-stöd så behöver du ett annat moderkort. Det är dock ganska onödigt, då ingen singelkonfiguration utnyttjar PCI-Ex 2.0 fullt ut ändå.

haha ^^ tänkte på det du sa något liknande förra gången :P, men vad för Nätagg borde jag titta på ?, om jag vill dra kablarna bakom moderkortet ? inte för svindyr bara ^^

Valfritt nätaggregat från Corsair AX-serie, eller något ur Cooler Masters Silent Pro-serie skulle jag säga. Fractal Design och Be Quiet! har några bra modeller också, men de har jag inte testat.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av arec:
Skrivet av 73mpl4R:

Ser bra ut! Men om du vill utnyttja grafikkortets PCI-Ex 3.0-stöd så behöver du ett annat moderkort. Det är dock ganska onödigt, då ingen singelkonfiguration utnyttjar PCI-Ex 2.0 fullt ut ändå.

haha ^^ tänkte på det du sa något liknande förra gången :P, men vad för Nätagg borde jag titta på ?, om jag vill dra kablarna bakom moderkortet ? inte för svindyr bara ^^

Valfritt nätaggregat från Corsair AX-serie, eller något ur Cooler Masters Silent Pro-serie skulle jag säga. Fractal Design och Be Quiet! har några bra modeller också, men de har jag inte testat.

Beställde allt det där,
Valde - http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=492649
och - http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657480

Tack så mycket alla som Har hjälpt till!

1
Skriv svar