EA-chef: "Minecraft behöver oss"

Medlem

GÖR DET FÖR FAN INTE, EA förstörda WestWood helt..liksom hela C&C serien. låt inte detta hända med MineCraft också.

Medlem

Det där ser ut som ett rop på hjälp, tycker jag; inte tvärt om som han nu försöker få det till.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Detta är bara ett bevis på att EA är korkad..

Speciellt chefens son.

Medlem

Borde det inte vara att EA och Origin behöver Minecraft för att inte gå under? Well see you in hell EA!

Medlem

Självklart ska EA komma och slicka sig runt munnen.

Medlem

Notch tackade ju nej till Valve i ett relativt tidigt skede, och de inviterade honom t o m till Seattle för rundtur. Skulle han då helt plötsligt släppa kontrollen över till EA? I doubt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

CASUAAAAAAAL!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

"Det finns mycket värde för kunden om Minecraft och dess moddar görs till något mer kommersiellt och förutsägbart. Det är det som Notch behöver hjälp med. Utan stöd från en utgivare kommer han förmodligen inte att klara av det."

Han har redan klarat av det.

EA kan dra åt helvete..

Medlem

Det EA vill göra är att få rättigheterna till Minecraft, slopa mod-communityn och tjäna pengar på DLC.

Om Notch har lite cojones så förnedrar han EA och deras desperata försök att få rättigheterna till ännu en succé. Se bara vad som hände med Battlefield-serien.

Har EA dessutom glömt att Minecraft är på väg till Xbox Live? Notch lär knappast behöva EA's "hjälp"

Medlem

Nej fyfan, hoppas verkligen att detta inte händer.

Medlem

Skitsnack. Det visar verkligen hur arrogant EAs jävla ledning är. Minecraft har tjänat mer pengar procentuellt än vad någon av EAs så kallade AAA spel har tjänat med otroligt mycket marknadsföring. Bevisar bara hur mycket Notch inte behöver EAs sjukt dåliga och buggiga lanserings plattform.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Snick snack. Det Minecraft behöver är ett rejälare stöd för moddar, sedan är det problemet ur världen.

Ingen behöver EA, Mojang kan mycket väl sluta som Westwood Studios om EA skulle få sina klor i det.

Det är bara små-purkna för att Notch och Mojang är ett "seriöst företag" som inte vill lura sina fans på pengar. Det är ganska tydligt att Mojang tycker precis som jag, DLC = Pengamjölk och dumheter.

Medlem

Vad har EA-chefens för hemadress?

Han kommer att behöva ett sjukhus.

Inaktiv

Usch nej! Hoppas verkligen inte Notch gör det. Origin är rena helveten.
Det skulle isåfall vara om de kunde lansera minecraft på Steam, vilket är en tjänst som faktiskt fungerar.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Jag hoppas Notch inte viker ner sig till ea, och origin för den delen. 20 miljoner användare har de redan, behöver de verkligen ea då? Jag tror snarare det är tvärtom, ea behöver minecraft och deras 20miljoner användare för att kunna konkurera med steam bland annat

Medlem

EA ska ge fan i Minecraft, dom har förbrukat sitt förtroende med sin våldtäckt C&C-serien.

Medlem

Men GUUUD, vad hemskt!! Visar ju bara ännu mer att EA skiter i fans. Tidigt aprilskämt? Man blir ju mordisk i sinnet!

Inaktiv

Det där vore hemskt för Minecraft. Göra moddarna till något mer kommersiellt, dvs DLC? EA skulle ju göra sitt bästa för att hindra folk från att modda spelet så dom skulle vara tvungna till DLC köp om det var något extra dom vill ha.

Han borde nog lära sin son att inte installera alla skumma program man hittar när man googlar på mods, då skulle han nog inte behövt installera om något OS eller haft några andra större problem.

Medlem

Har aldrig tyckt om EA. Notch borde inte sälja. Att ha något som är helt eget och unikt är värt mycket mer! Dessutom så tror jag EA har ett å annat att lära från de flesta företag...

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Detta är bara ett bevis på att EA är korkad..

Speciellt chefens son.

I see what you did there
Men sant, MC behöver inte EA... kanske tvärtom?

Inaktiv

för helvete EA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inaktiv

EA ni ska fa inte tro ni kan köpa allt ni ser. Mojang behöver inte alls er, dom klarar sig bra utan något jävla origin.

Sedan den där karlns unge måste ju vara totalt värdelös ifall hela operativet måste installeras om. aldrig haft problem med minecraft för moddar. Kör upp erat origin och hela EA där bak där solen aldrig skiner.

Medlem

Låter mer som att EA och deras tjänst Origin behöver Minecraft och Mojang.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

EA behöver Mojang? Om något så är det tvärtom.

Medlem

signatur

Trust is for fools...

Medlem

"Jag har sagt åt de som driver Origin åt oss att vi borde sälja det gratis eftersom det ändå inte är därifrån som pengarna kommer."

EA kanske kunde tjäna lite pengar på att låta oss betala en slant för att LÄGGA NER Origin istället. Fast å andra sidan, så kan de ju göra det gratis istället.

Medlem

Kan EA BARA DRA ÅT ... för fan

Medlem

Ingen behöver EA


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

"EA-chefen berättar sedan en anekdot om hur han var tvungen att installera om sin sons operativsystem på grund av mod-hanterare som inte fungerade." Skrattade i en minut tills jag på allvar började fundera på hur hans son hade burit sig åt.

Medlem

Nope!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skriv svar