Nu kan du betala dig till toppen i Battlefield 3

Medlem

Men vad gnäller ni om? Vem fan har inte redan låst upp allting? Nya spelare slipper bli nedskjutna snabbare än en jämställdist i en genusdebatt bara för att de inte fått flares ännu. Det går dessutom alldeles utmärkt att sopa mattan med folk folk med både AK-74M / M16A4. Så vafan?

Yeee kapitalism, så går det när inte haspen är på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

köpa sig till toppen??????vad är det för ide med att spela då?

Jag tror att jag vet vart det barkar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Många som klagar bara för att klaga. Hur påverkar det här dig om du inte köper det?
låt folk köpa det om de vill. själv tycker jag det är roligare att ha unlocks som mål att försöka uppnå när jag spelar spelet.
så länge de inte börjar sälja saker som inte går att få tag på på vanligtvis.
om folk nu köper dessa paket betyder det bara att det blir mer pengar och ambitioner att fortsätta utveckla BF3?

ser inget negativt med detta och har själv spelat 174h BF3 och låst upp allt utom vissa fordon-unlocks. även om folk köper fria sina unlocks så kommer jag fortfarande spöa skiten ur dem

Nu för tiden spelar jag ändå mest med m16a4/ak74m

Medlem

Fattar inte varför folk gnäller. Detta är schysst mot dem som inte har lika mycket speltid som ni har i veckan. tänk på det också.

"Asså varför måste ni vara så pessimistiska, tänk positivt istället! Det är bara vapen de kan köpa, de kan inte köpa några extra uppdrag eller någon superkraft. Och tro inte på allvar att en dålig spelare blir bättre om han köper rocketpads/flares/sv98 eller något sådant. Och det är ju bra om Dice kan dra in pengar på det, då kan de tillverka bättre patcher, bättre framtida spel osv osv. För helt seriöst, hur många tror ni kommer köpa det? "

Bra kommentar från Ka1t

Medlem

Visst detta låter lite surt för oss som har fått kämpat med unlocks etc och nu kan man helt enkelt låsa upp för pengar. MEN tycker det är även bra för dem som har precis börjat spela BF3. Jag har sett antal spelare som har varit rank 1-15 och dem har haft det lite svårt då dem flesta servrar består nu av rank 45++. För mig så tog det ca 79h o 39min i speltid total för att nå lvl 45 och då har jag kört tdm och conquest. Och vet hur det var ibörjan när man började man gick och sucka efter vapen etc. Jag har inte ens låst upp allt till flygplan bara 4 saker o helikopter nästan allt pansar vagn allt ja jag kämpade för mina saker. Men tycker detta är både tråkigt och bra. Men jag hoppas verkligen fan inte att DICE/EA börjar plantera in speciall weapons som man får köpa för pengar.

Ish
Medlem

Antingen så är man en sådan som vill förtjäna upplåsningarna, i vart fall spelar detta ingen roll.
Eller, så är man butt hurt för att andra kan välja att inte förtjäna upplåsningarna.. DAFUQ?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

De borde lära från Warhammer 40 000: Space Marine där man kan kopiera loadout från sin baneman. Mycket bättre för alla spelare men det klirrar ju inte i kassan då såklart.

Förresten så inputlagg fortfarande kvar ha ha fy fan nu byter jag bort BF3.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

De borde lära från Warhammer 40 000: Space Marine där man kan kopiera loadout från sin baneman. Mycket bättre för alla spelare men det klirrar ju inte i kassan då såklart.

Förresten så inputlagg fortfarande kvar ha ha fy fan nu byter jag bort BF3.

Vad menas detta inputlagg som flesta nu börjar prata om i BF3?

Medlem

Mycket gnäll för inget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mer pengar till ett svenskt företag -> mer pengar till staten och förstör inte för resten av spelarna. Har inga problem med det här, förstår dock inte varför man vill köpa bort tjusningen med att låsa upp nya saker. BF3 var roligare när man hade något att kämpa för rent upplåsningsmässigt enligt mig. Nu lirar jag enbart för statsen istället (och för att det ibland är roligt att lira också).

Medlem

De förstör ju bara för sig själva genom. Att låsa upp saker är en stor del av glädjen i spelet imo.


signatur

Rawr

Inaktiv

Jag ska lätt köpa det.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av ReCG:

Pay 2 Win...

Nej

Skrivet av Ztreek:

Med detta erkänner de mer eller mindre att de olika vapnen i spelet är mer nödvändigt än riktig skill.

Väljer du Mac 10 eller AWP på en långdistansbana i CS?

Skrivet av saru:

vilken framtid går vi till mötes

http://obsoletegamer.com/wp-content/uploads/2012/01/Johnathan...
(Vi går tillbaka till the roots när de gäller FPS, inga jävla korkade grindfester här inte)

Skrivet av Idono:

Det va troligen det DICE/EA hade i kikaren när dem stämplade på dem jävla upp låsbara sakerna fordon. Sånt här är verkligen skamligt att göra. Folk är rent av bara idioter om dem betalar för sånt. Spelet ska vara balanserat från början och inte kräva massa jävla pengar för att ha en chans med helin och flygplanet.

Att EA får komma undan med sånt här skit är fan skamligt! Det finns fan gränser!!

De ska behöva vara bra, har de en naturlig förmåga för det så ska de inte behöva utrustas med kniv till ett pistolslagsmål.

Skrivet av Fisse:

Samma typ av folk som pyntar för haxx för att det tar för "lång" tid att bli lika duktig som de som är grymma.

Sjukt fattigt detta, bara för att tjäna pengar på idioter.

Eller för personer som inte tror att tiden man lägger ner på ett spel absolut behöver belönas med ögongodis och fyrverkerier, det räcker med att man vet att man blir bättre. Se Starcraft 2, Counter-Strike eller DOTA - folk spelar de spelen frenetiskt.

Skrivet av Chrester:

Jahapp, då har man slitit och gnott för att levla upp gubben samt få lite bättre vapen och utrustning.
Sen kommer kalle 12vårar och köper sig förbi lite galant.
Ta bort levelsystemet direkt då för bövelen.

Håller med.

Skrivet av Baizon:

Gillar hur folk klagar på spel där man kan köpa saker för pengar, men såfort DICE gör det så är det helt okej. Ne fyfan, dice har fan inte gjort ett bra spel sedan BF1942, inga jävla pay2win items där inte.

Det finns ingen pay2win-aspekt i detta, de finns bara antingen så lägger du ner meningslös/tråkig tid(som kan vara givande) eller hostar upp mer pengar.

Skrivet av KEBAB TURKEN:

köpa sig till toppen??????vad är det för ide med att spela då?

För att ha roligt? För att kunna tävla inom det som man tycker är roligt? Kolla på alla e-sportspel, Tekken, Street Fighter, Starcraft, Counter-Strike, Dota, Quakelive etc. Vad för incitament har folk för att spela det? För att de är spel som de tycker är roliga.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Hålla på att spela för att låda upp skit är ju bara drygt. Anser att spelet borde släppts med allt upplåst. Precis som om spelet blir roligare för att man måste låsa upp massa skit... Ungefär som någon funktion för att locka barn till spelet...

Medlem

Jag tycker att det är jättebra. Skulle gärna vilja köra med fler fordon. Men då jag inte låste upp någonting första veckan är det i princip omöjligt nu. Flyga utan missiler och flares är inte sådär jättelätt... tar ungefär 2 sekunder innan jag är sprängd.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Seriöst, varför gnäller folk egentligen? Stör det er så jävla mycket att folk vill spela på samma villkor utan att behöva dedikera hela sin lediga tid på att sitta och nörda BF3 lika mycket som er? Ja, unlocksen har en viss betydelse men dom är inte direkt avgörande.

Dåliga spelare kommer att fortsätta vara dåliga spelare oavsett hur mycket dom än har låst upp. Men bara för att du har låst upp allt och har +100 timmar in game så är du per automatik ingen bra spelare utan det enda det är ett bevis på är att du har haft mer tid att spela än majoriteten. Respekt!

Levelsystemet är för mig totalt meningslöst och är bara ett irritationsmoment. Kan jag betala en obetydlig summa för att få låsa upp allting så är det en no brainer för min del.

Word!

Medlem

Självklart vill EA jaga varje spänn de kan ur spelet... Jag gillar inte denna ändring, men får leva med det. Skit samma egentligen, som sagt tidigare så kommer nybörjare ändå vara nybörjare....

Vad jag däremot tycker att de borde göra är att lägga till så att dem som köpt sådant här får en symbol eller något i sin battlelog-profil. Ett skammens och lathetens märke så att säga

Hoppas dessutom att inte också achivement-vapen kommer gå att köpa. De skall svettas och slitas för.

Medlem

Rent generellt tycker jag tendensen att sälja en massa småsaker till spelet efterhand suger. Förr fick utvecklare som släppte nya grejer gratis via patchar ett gott rykte. Ett rykte som i sig förmodligen gjorde att de sålde fler kopior av spelet i fråga. Sen kom någon och sa "Vi kan ju inte göra allt det här utan att ta betalt".

Denna personen räkande inte med att detta "goodwill-patchande" faktiskt ökade försäljningen av spelet i sig, för detta går ju inte att mäta.

Nästa spel som man släpper och där nytt innehåll kostar pengar finns det massor av folk som undviker att köpa eftersom det känns för girigt. Men de som ändå köper det köper säkert en del extrainnehåll och så kan personen som inte riktigt fattar annat än tydliga mättal klappa sig själv på flinten och meddela till sin chef att SE hur mycket extra pengar JAG har dragit in för min brilljanta idé.

BOJKOTTA gärna spel som håller på med sånt här trams tycker jag....

Medlem

Funderar på o köpa ett nytt BF3 o köpa till allt o se vad skillnaden är när man börjar på nytt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Är du väldigt avundsjuk på dem som jobbat ihop en förmögenhet?
Förstår verkligen inte vad Bill Gates har med möjligheten att köpa upplåsningar i BF3 att göra.

Bara en massa tragiskt gnäll !


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av chopper:

Funderar på o köpa ett nytt BF3 o köpa till allt o se vad skillnaden är när man börjar på nytt.

Det är nog samma spel som första gången du köpte det


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:

Är du väldigt avundsjuk på dem som jobbat ihop en förmögenhet?
Förstår verkligen inte vad Bill Gates har med möjligheten att köpa upplåsningar i BF3 att göra.

Bara en massa tragiskt gnäll !

Självklart är jag avundsjuk, jag bor i Sverige. Det går inte att existera under några andra premisser.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag ser att många här verkar ha hela dagarna på sig att spela, får sin tvätt tvättad, mat lagad och har inga fakturor i posten. För folk som jobbar 50+ timmar i veckan (och behöver ta med sig en del jobb hem) men samtidigt tjänar bra, är det en bra lösning att kunna låsa upp vapen på detta sättet, när man helt enkelt inte har tid.

Unlock-vapen är inte nödvändigtvis jättemycket bättre än vanilla anyways.

Medlem

Unlocks är bra för längre spel tid, annars spelar det ingen roll..

Sen jag spelar inte bara för att få bästa grejerna, utan för att spelet är roligt !

Tycker dock sådant här är mer Pay 2 Win än vissa andra F2P spel...

Medlem

EA gör återigen bort sig. De kan bara göra skada, aldrig något bra.
http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av chopper:

Funderar på o köpa ett nytt BF3 o köpa till allt o se vad skillnaden är när man börjar på nytt.

Det är nog samma spel som första gången du köpte det

Eeee Klart det är men tänkte se hur det är att starta med allt upplåst. För det suger apröv o inte ha lite extra godis som tex flyg skydd mm. Det var skillnaden jag syftade på...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

EA gör återigen bort sig. De kan bara göra skada, aldrig något bra.
http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Mina EA spel o oirgin konto funkar utan problem!
Men på steam kontot jag haft i 5 år måste man hela tiden installera om spel som inte spelats på ca 2 mån. det händer inte i oirgin!
O sedan att EA jobbar hårt för o suga ut pengar ur sina produkter är väl bara som det är o steam är inte bättre. O visst har de påverkat spel utvecklare åt fel håll i en del spel serier men för övrigt så funkar det ok.
Du kanske skulle vidga dina vyer lite o inte bara gnälla.

Hata EA tjafset verkat omoget.. Jag hatar inte steam för konstant strul med om installationer hela tiden o att jag förlorar vad jag tidigare spelat ihop. Spelen startar inte utan ominstallation. Tyvärr.

O det gör inte oirgin bättre för de båda är något jag bara använder som verktyg till mina spel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ärligt talat bryr jag mig inte, jag är trött på att behöva spela i 50-60 timmar för att låsa upp allt till ett multiplayer spel. Det är inte kul, det känns begränsande att ha bara tillgång till så lite objekt i ett spel som handlar så mycket om att ha tillgång till så mycket för att anpassa sin utrustning efter sin spelstil och det är inte bättre att det tar en helvetes lång tid att få tillgång till sakerna.

Jag vill ha det som det var förut, man köper ett spel, allt finns för en att använda. Jag ser nu folk som är rank 65-90 Colonel, kul för dem, jag studerar och har inte den tiden. Skaffade spelet vid release, är än så länge bara rank 40 och saknar fortfarande de flesta prylarna. Det tar bara för jävla lång tid.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Skriv svar