Ny information om Mass Effect 3 ska få fans att häpna

Medlem

Det blir väl ett DLC med en filmsekvens där den lilla pojken i Shepards drömmar vaknar och det visar sig att det fortfarande är 2012 och att pojken bara drömt allt genom alla 3 spelen.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Det blir väl ett DLC med en filmsekvens där den lilla pojken i Shepards drömmar vaknar och det visar sig att det fortfarande är 2012 och att pojken bara drömt allt genom alla 3 spelen.

Fy fan, det skulle vara nästan lika illa som ett slut där det är en gubbe som berättar för sitt barnbarn om "the Shephard


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Får man rösta om hur slutet skall vara i spel numera? Bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av CFW:

Tyvärr så har man drogat för länge på Bioware-knarket, måste skämmas och säga att jag skulle nog betala upp till 1000 kr omgående för DLC som fortsätter storyn (tror iofs att det blir gratis ending-DLC men ändå).

Så: Shut up and take my money!

Faktiskt, jag skulle nog nästan kunna tänka mig betala 1000kr för alla dlc's till ME3 som inte släppts ännu, vilket lär vara uppåt 3-4st minst med nytt playable content

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Får man rösta om hur slutet skall vara i spel numera? Bra.

Var fick du det ifrån?

CFW
Medlem
Citat:

Faktiskt, jag skulle nog nästan kunna tänka mig betala 1000kr för alla dlc's till ME3 som inte släppts ännu, vilket lär vara uppåt 3-4st minst med nytt playable content

Second that. Det borde vara så att all DLC som kommer utspelar sig efter det nuvarande slutet, skulle vara konstigt att ladda om till en punkt innan bara för att spela ett sidequest.

Samtidigt som jag känner att man verkligen inte tar sitt verk på allvar om man skriver om slutet i efterhand efter popular demand så kan jag känna att det kvittar när flera olika slut redan finns. Hoppas på ett extra slut för alla er som saknat det.

Medlem

Vi kanske ska försöka förtydliga för de som inte läser hela texten att det är inte sagt här att ME3 äntligen ska få ett slut. De har bara (enligt rykten) sagt att de ska tillkännage något häpnadsväckande.
BW har också sagt, från början, att de kommer att köra vidare på ME3 så länge det är lönsamt.
Det är alltså inte sagt att ME3 äntligen kommer få ett slut, bara att de kommer göra ett "häpnadsväckande tillkännagivande".
Ta det för vad det är och läs inte in massa annat i det.

Inaktiv

hoppas dom säger att man kan få pengarna tillbaks eftersom det är dåligt optimerat på pc

Medlem

>Lance frågade mig vad jag tyckte om spelet. Jag svarade att det var mycket bra fram till slutet. Han hade hört mycket om folks reaktioner och han förstår dem eftersom det inte fanns ett riktigt avslut på serien
>han förstår dem eftersom det inte fanns ett riktigt avslut på serien
>inte fanns ett riktigt avslut på serien

Planned Epilogue DLC som förklarar indoctrination theory, typ. ...Jag vill inte lägga ut mer pengar...

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Tybalt:

Får man rösta om hur slutet skall vara i spel numera? Bra.

Var fick du det ifrån?

Från artikeln där de spekulerade så här:" Om det han eller hon skriver stämmer är det mycket möjligt att information kring det nya innehållet som ska ge fans ett annorlunda slut kommer att tillkännages. "

Om det stämmer så verkar det som ett direkt svar till alla de som klagat på slutet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Tybalt:

Får man rösta om hur slutet skall vara i spel numera? Bra.

Var fick du det ifrån?

Från artikeln där de spekulerade så här:" Om det han eller hon skriver stämmer är det mycket möjligt att information kring det nya innehållet som ska ge fans ett annorlunda slut kommer att tillkännages. "

Om det stämmer så verkar det som ett direkt svar till alla de som klagat på slutet.

Err... nej? Som sagt, BioWare har sagt från början att de kommer fortsätta köra på med ME3 så länge de kan och det är lönsamt. Det har varit deras mål i över ett år. Folk har bara klagat i 2 månader.
Och det kan vara av just denna anledningen som det inte finns något riktigt slut i spelet. Men det är bara spekulationer.

Medlem
Medlem

Otroligt vilket dåligt slut Mass Effect 3 måste ha haft, då folk fortfarande pratar om detta. Personligen bojkottade jag det eftersom det krävdes att jag skulle använda origin.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Tybalt:

Får man rösta om hur slutet skall vara i spel numera? Bra.

Var fick du det ifrån?

Från artikeln där de spekulerade så här:" Om det han eller hon skriver stämmer är det mycket möjligt att information kring det nya innehållet som ska ge fans ett annorlunda slut kommer att tillkännages. "

Om det stämmer så verkar det som ett direkt svar till alla de som klagat på slutet.

Har för mig det står att de ska förklara det och inte ändra något som de redan har gjort.
Vi kommer nog med andra ord fortfarande ha "PICK A COLOR"-slutet och en epilog som följer upp som förhoppningsvis bekräftar

indoctrination-theory

Medlem

Om det nu är slutet som är på väg, då ställer jag mig frågan, VARFÖR släpptes inte spelet senare då det var klart? skulle folk ha tyckt att det var okey om man var tvungen att köpa sista banan i tex CoD som DLC?

Inaktiv

Varför tror folk att deras spekulationer är spoilers?

Medlem
Skrivet av Typhor:

Om det nu är slutet som är på väg, då ställer jag mig frågan, VARFÖR släpptes inte spelet senare då det var klart? skulle folk ha tyckt att det var okey om man var tvungen att köpa sista banan i tex CoD som DLC?

Det är ett multiplayerspel så väldigt få hade brytt sig om det

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Typhor:

Om det nu är slutet som är på väg, då ställer jag mig frågan, VARFÖR släpptes inte spelet senare då det var klart? skulle folk ha tyckt att det var okey om man var tvungen att köpa sista banan i tex CoD som DLC?

Det är ett multiplayerspel så väldigt få hade brytt sig om det

Framgick kanske inte att det bara var ett exempel. var principen bakom det hela jag var ute efter. hade det varit annorlunda med slutstriden i Dragon Age: Origins? Eller att det var en paus då det var 15minuter kvar av en film på bio och man fick betala extra för de sista 15? CoD var inte det relevanta i samanhanget

Inaktiv
Skrivet av Riporto:

Varför tror folk att deras spekulationer är spoilers?

För att dom är det. Kan faktiskt vara så enkelt.

Medlem

Jag måste få svar!


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av MasterKJK:
Skrivet av Mikaelh:

Jag tror att Bioware kommer att avslöja deras största storymässiga twist någonsin – indoktrineringen av Shepard.

Titta inte på denna video om du inte har spelat ut spelet:
http://angryjoeshow.com/2012/03/indoctrination-theory-proof-o...

Tror mycket på den teorin och hoppas att den är sann.

Men VARFÖR? Om det är sant är det ju fan ännu värre än nuvarande slut. "Allt var bara en dröm, där fick vi er allt! Här har ni det riktiga för 200kr" Hur kul låter det? Nej tack. NEJ.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av MasterKJK:
Skrivet av Mikaelh:

Jag tror att Bioware kommer att avslöja deras största storymässiga twist någonsin – indoktrineringen av Shepard.

Titta inte på denna video om du inte har spelat ut spelet:
http://angryjoeshow.com/2012/03/indoctrination-theory-proof-o...

Tror mycket på den teorin och hoppas att den är sann.

Men VARFÖR? Om det är sant är det ju fan ännu värre än nuvarande slut. "Allt var bara en dröm, där fick vi er allt! Här har ni det riktiga för 200kr" Hur kul låter det? Nej tack. NEJ.

Jag gillar den teorin också, den förklarar det mesta med en otrolig tvist. Men jag tycker det är B att det ska komma som ett DLC.


signatur

Nämen!

AW8
Medlem

Det bästa skulle vara om

indoktrinationsteorin stämde och de släpper gratis DLC som lägger till det riktiga slutet. (Inte så troligt dock.) I så fall skulle slutet vara genialiskt, och komplett.

Om de bara skulle förklara lite mer om det nuvarande, skrattretande dåliga slutet... ja, då skulle slutet fortfarande vara skitdåligt.

Skrivet av Floffe:

Oavsett indoktrinering eller inte är cykelproblemet fortfarande det samma.

Vilket cykelproblem? Om du menar snacket om att synthetics oundvikligen kommer att erövra/utrota organics, så är det ju bara Reaper-influerat snack oavsett om slutet är en illusion eller inte. Vad för bevis stödjer sig det argumentet på? Om något så hittar du ju motargument i spelet, när du sluter fred mellan och avslutar ett 300 år långt krig mellan Quarians och geth.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Typhor:

Om det nu är slutet som är på väg, då ställer jag mig frågan, VARFÖR släpptes inte spelet senare då det var klart? skulle folk ha tyckt att det var okey om man var tvungen att köpa sista banan i tex CoD som DLC?

Det är ett multiplayerspel så väldigt få hade brytt sig om det

Framgick kanske inte att det bara var ett exempel. var principen bakom det hela jag var ute efter. hade det varit annorlunda med slutstriden i Dragon Age: Origins? Eller att det var en paus då det var 15minuter kvar av en film på bio och man fick betala extra för de sista 15? CoD var inte det relevanta i samanhanget

Vill du inte att jag anmärker får du använda bättre exempel

Kaffet är dyrt i alla delar av galaxen!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Typhor:

Om det nu är slutet som är på väg, då ställer jag mig frågan, VARFÖR släpptes inte spelet senare då det var klart? skulle folk ha tyckt att det var okey om man var tvungen att köpa sista banan i tex CoD som DLC?

Det är ett multiplayerspel så väldigt få hade brytt sig om det

Framgick kanske inte att det bara var ett exempel. var principen bakom det hela jag var ute efter. hade det varit annorlunda med slutstriden i Dragon Age: Origins? Eller att det var en paus då det var 15minuter kvar av en film på bio och man fick betala extra för de sista 15? CoD var inte det relevanta i samanhanget

Vill du inte att jag anmärker får du använda bättre exempel

du förstår alltså inte innebörden av *tex*? skulle jag ha skrivit t.ex. ? eller hade jag varit tvungen att skriva ut det. Till Exempel?

Medlem

Den extrema besvikelsen jag upplevde i slutet har jag nog aldrig upplevt tidigare. Inget spel jag spelat tidigare har haft ett så antiklimatiskt slut, och jag har spelat ett par.

Om Bioware/EA tror att något Bullshit DLC/Extra content kommer att blåsa på såret så att allt blir frid och fröjd är de fan ute och cyklar.

Medlem

Känns som att Bioware målat in sig i ett hörn och enda alternativet till ett slut utan några som helst plot-holes är att kopiera Bobby-scenen rakt av... lol

http://www.youtube.com/watch?v=IMR5setaS7I

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Men VARFÖR? Om det är sant är det ju fan ännu värre än nuvarande slut. "Allt var bara en dröm, där fick vi er allt! Här har ni det riktiga för 200kr" Hur kul låter det? Nej tack. NEJ.

Jag håller med. Jag skulle bli väldigt besviken om det visade sig att indoktrineringsteorin är korrekt. De befintliga sluten är kass men de är i alla fall riktiga slut, inte bara något som händer i Shepards huvud...

123
Skriv svar