Färskt gameplay från Risen 2!

Robot
Färskt gameplay från Risen 2!

Släpps omkring månadsskiftet – orkar du vänta på det hett efterlängtade rollspelsäventyret?

#risen-2-dark-waters


Medlem
Färskt gameplay från Risen 2!

Nja,,vet inte riktigt vad den visade mer än,,mjahh.

Medlem

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Medlem

ska bli intressant att lira! men har inga större förväntningar.

Medlem

Självklart köp PB gör de mest atmosfäriska rollspelen och med det bästa stridssystemet, även om det tyvärr blivit sämre sedan G3 och trist att Risen 2 tyvärr verkar ta ännu ett steg tillbaka (te.x ingen "dodge").

Medlem

Mitt första intryck kan sammanfattas med ett ord: Ehhh?!

Medlem

Lol, syntes på 100 mil att det var ett Pirahna Bytes-spel. Till hälften imponerande, till hälften galet opolerat.

Och förutom att den egna karaktären hade en röst som en av comic relief-piraterna i Pirates of the Carribean, så hackade demot (bokstavligen fps lag) på deras egna testdator, den som spelade in videon! Fan vad illa. Lite som Gothic 3, typ 6 år gammalt men man får ända FPS drops med splitterny hårdvara.

Ska helt klart testa, sen ska vi se om det är i behov att 5+ års community patching innan det kan anses vara av version 1.0 på riktigt.

Medlem

Risen 1 var väldigt välpolerat tycker jag jämfört med deras tidigare spel.

Tror att detta visar 360 versionen, av någon anledning är det ju det man brukar få se nuförtiden, var samma med Skyrim ett långt tag... jag spelade Risen2 betan och den flöt på i 45-75 FPS på min dator.

Jag ser ingenting bara grön skärm på alla FZ klipp

Medlem

Jag har hoppats stort på det här men jag börjar bli mer och mer mjaaaeeee sen jag såg nån trailer i veckan. Grafiken ser illa ut och storyn verkar alldeles för ofokuserad. Men svårt att döma på så lite. Jag kommer intressera mig för recensioner såklart.


Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av KatOne:

...
Och förutom att den egna karaktären hade en röst som en av comic relief-piraterna i Pirates of the Carribean,...

Utan att vara insatt verkade det som om spelaren hade "tagit över" någon npc (m.h.a. voodoo?) för att lura någon annan lirare. Han återgår till sina "normala" karaktär i slutet.

Medlem
Skrivet av gebe:
Skrivet av KatOne:

...
Och förutom att den egna karaktären hade en röst som en av comic relief-piraterna i Pirates of the Carribean,...

Utan att vara insatt verkade det som om spelaren hade "tagit över" någon npc (m.h.a. voodoo?) för att lura någon annan lirare. Han återgår till sina "normala" karaktär i slutet.

Coolt isåfall, men vad baserar du det på?

Sen, kom ihåg att Pirahna Bytes precis som Gothic 3 castar en voice actor åt spelarens karaktär. Och de brukar vara sparsamma med generiska röster, dessutom, av ständiga budget- och tidspresskäl.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av gebe:
Skrivet av KatOne:

...
Och förutom att den egna karaktären hade en röst som en av comic relief-piraterna i Pirates of the Carribean,...

Utan att vara insatt verkade det som om spelaren hade "tagit över" någon npc (m.h.a. voodoo?) för att lura någon annan lirare. Han återgår till sina "normala" karaktär i slutet.

Coolt isåfall, men vad baserar du det på?

Sen, kom ihåg att Pirahna Bytes precis som Gothic 3 castar en voice actor åt spelarens karaktär. Och de brukar vara sparsamma med generiska röster, dessutom, av ständiga budget- och tidspresskäl.

Själv baserar jag det på att man byter utseendet totalt och att man kan skapa voodoo-dockor som man kan styra andra med ^^

Medlem
Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.


Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Nej verkar inte vara något för mig. Har absolut inget intresse för spel med pirattema nu för tiden. Enda som varit intressant var Pirates på c64:an.
Se'n att de verkar ha kassa röstskådespelare hjälper inte.

Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag ser ingenting bara grön skärm på alla FZ klipp

Flash kanske updaterats nyligen ? Prova avaktivera hardware acceleration i settings.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.

Det var totalt värdelösa kontroller, iaf på pc.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.

Det var totalt värdelösa kontroller, iaf på pc.

Nope, det krävde bara att man inte klickade som en idiot Amalur style, utan att man faktiskt tog det lungt och blockade/dodgade när man skulle och attackerade först när man hade läge. Enda som är lite störigt med Risens och Gothics attacksystem är att de flesta attackerna involverar att man går frammåt samtidigt vilket är störande. Men annars är det ett mycket sansat och trevligt fighting system, speciellt eftersom _allt_ i spelet dödar dig med lätthet i början. Varje fight är något man måste tänka över och helst undvika i början.


Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.

Det var totalt värdelösa kontroller, iaf på pc.

Nope, det krävde bara att man inte klickade som en idiot Amalur style, utan att man faktiskt tog det lungt och blockade/dodgade när man skulle och attackerade först när man hade läge. Enda som är lite störigt med Risens och Gothics attacksystem är att de flesta attackerna involverar att man går frammåt samtidigt vilket är störande. Men annars är det ett mycket sansat och trevligt fighting system, speciellt eftersom _allt_ i spelet dödar dig med lätthet i början. Varje fight är något man måste tänka över och helst undvika i början.

Som sagt, jag tycker kontrollerna var enormt klumpiga och stela. Witcher 2 har ett fantastiskt bra stridssystem, allt kan döda dig men du kan ändå ta dig undan för att kontrollerna är responsiva, det kan man knappt i risen för att man är klumpig som en stenbumling och har en jävla fördröjning i allt.

Medlem

"Tell me more about vudu". Nja jag vet inte jag.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.

Det var totalt värdelösa kontroller, iaf på pc.

Nope, det krävde bara att man inte klickade som en idiot Amalur style, utan att man faktiskt tog det lungt och blockade/dodgade när man skulle och attackerade först när man hade läge. Enda som är lite störigt med Risens och Gothics attacksystem är att de flesta attackerna involverar att man går frammåt samtidigt vilket är störande. Men annars är det ett mycket sansat och trevligt fighting system, speciellt eftersom _allt_ i spelet dödar dig med lätthet i början. Varje fight är något man måste tänka över och helst undvika i början.

Som sagt, jag tycker kontrollerna var enormt klumpiga och stela. Witcher 2 har ett fantastiskt bra stridssystem, allt kan döda dig men du kan ändå ta dig undan för att kontrollerna är responsiva, det kan man knappt i risen för att man är klumpig som en stenbumling och har en jävla fördröjning i allt.

Witcher 2 var ju helt värdelöst med kontrollerna, Geralt flyger runt som en jävla vante så fort man trycker attack och man har ingen aning om varfan han ska hoppa och göra femton piruetter. Nej tack, lungt sansat och lite mer realism i striderna tack.

Witcher 2 var dock i övrigt ett fantastiskt spel.


Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.

Det var totalt värdelösa kontroller, iaf på pc.

Nope, det krävde bara att man inte klickade som en idiot Amalur style, utan att man faktiskt tog det lungt och blockade/dodgade när man skulle och attackerade först när man hade läge. Enda som är lite störigt med Risens och Gothics attacksystem är att de flesta attackerna involverar att man går frammåt samtidigt vilket är störande. Men annars är det ett mycket sansat och trevligt fighting system, speciellt eftersom _allt_ i spelet dödar dig med lätthet i början. Varje fight är något man måste tänka över och helst undvika i början.

Som sagt, jag tycker kontrollerna var enormt klumpiga och stela. Witcher 2 har ett fantastiskt bra stridssystem, allt kan döda dig men du kan ändå ta dig undan för att kontrollerna är responsiva, det kan man knappt i risen för att man är klumpig som en stenbumling och har en jävla fördröjning i allt.

Witcher 2 var ju helt värdelöst med kontrollerna, Geralt flyger runt som en jävla vante så fort man trycker attack och man har ingen aning om varfan han ska hoppa och göra femton piruetter. Nej tack, lungt sansat och lite mer realism i striderna tack.

Witcher 2 var dock i övrigt ett fantastiskt spel.

Hahaha skojar du eller? Det var ju toppenstrider!

Du har konstiga åsikter och därmed fel, så det så!

Inaktiv

1:an var kasst så jag har inga som helst förhoppningar på 2:an.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.

Det var totalt värdelösa kontroller, iaf på pc.

Nope, det krävde bara att man inte klickade som en idiot Amalur style, utan att man faktiskt tog det lungt och blockade/dodgade när man skulle och attackerade först när man hade läge. Enda som är lite störigt med Risens och Gothics attacksystem är att de flesta attackerna involverar att man går frammåt samtidigt vilket är störande. Men annars är det ett mycket sansat och trevligt fighting system, speciellt eftersom _allt_ i spelet dödar dig med lätthet i början. Varje fight är något man måste tänka över och helst undvika i början.

Som sagt, jag tycker kontrollerna var enormt klumpiga och stela. Witcher 2 har ett fantastiskt bra stridssystem, allt kan döda dig men du kan ändå ta dig undan för att kontrollerna är responsiva, det kan man knappt i risen för att man är klumpig som en stenbumling och har en jävla fördröjning i allt.

Witcher 2 var ju helt värdelöst med kontrollerna, Geralt flyger runt som en jävla vante så fort man trycker attack och man har ingen aning om varfan han ska hoppa och göra femton piruetter. Nej tack, lungt sansat och lite mer realism i striderna tack.

Witcher 2 var dock i övrigt ett fantastiskt spel.

Hahaha skojar du eller? Det var ju toppenstrider!

Du har konstiga åsikter och därmed fel, så det så!

Kanske om man var ute efter ett dansspel, fler piruetter och annat flum i 5 minuter Witcher 2 än i hela OS finalen i konståkning.


Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar