Skärm med Full HD och HDMI?

Medlem
Skärm med Full HD och HDMI?

Tänkte mig en större skärm, högre upplösning och hdmi till min PS3:a. Den är kopplad till min datorskärm så jag tänkte mig en lite större plus bättre kvalité. Har ni något att rekommendera? Den ska helst inte vara under 23" och högst vet jag inte, den ska inte kosta mer högst 3000kr iaf.

Jag har funderat på den här BenQ 24" Full HD. Är den okej att köra en PS3:a på, kommer det bli bra bild med hdmi i full HD? Min nuvarande skärm har 2ms den där har 5ms, kommer jag märka någon skillnad?

I en recension där på sidan står det "Skärmen har också ett 3,5 mm ljud-uttag för hörlurar och högtalare." Så då är det alltså bara att koppla in några högtalare och man får ljud?

Om jag köper den skärmen kommer jag behöva en hdmi sladd så har någon tips på en billig och bra? Som ni kanske förstår behöver sladden inte vara långe eftersom PS3:an kommer stå nära skärmen.

Medlem

Jag kan förutom BenQ skärmen som du länkade, som förövrigt är väldigt bra, rekommendera Samsung 23" LED med Full HD

Här har du en bra HDMI-sladd

Och ja, har du 3,5 mm ljudsladd, så är det bara att koppla in den där.

Lycka till!

Edit: Märkte din prisgräns, här är också en bra skärm Acer 24" LED
Men BenQ äger just nu i LED/Full HD bildskärmar, så kör på en sån:)

Medlem

BenQ skärmen är ju så billig så den lockar mycket, men är LED skärmarna mycket bättre än BenQ skärmen? Kommer det bli typ lika bra kvalité på Benq skärmen som på en tex en Full HD 40" LCD? Eller har en riktig tv bättre bild?

Det står också på komplett att på Benq skärmen "Typ av enhet LCD-display / TFT aktiv matris" Vad fan betyder det? Är det en LCD eller TFT? Är inte LCD bättre än TFT?

Medlem

Det enda jag vet är att LED har mycket bättre kontrast och skärpa, samt svärta. Sen är de mycket strömsnålare också.

Medlem

Hmm jag vill ju ha bra bild så nu blir jag sugen på en LED, fan;) Men som sagt vill jag ha en billig. Vad sägs om den här BenQ 24" LED? Asså är det en sådan stor skillnad på LCD och LED när det gäller små skärmar?

Vet inte om du kan det men om någon vet, är glansiga ytor på skärmar bättre än matta? Jag upplever att glansiga har bättre bild men då kan ljus reflekteras mycket istället.

Medlem

Den du länkade till ser riktigt bra ut, som sagt BenQ gör bra grejer nu. Jag antar att det är en viss skillnad på LCD och LED oavsett vilken storlek man har, men hur stor skillnad vågar jag inte säga. Det beror nog på hur dyr eller billig skärm vi snackar om, den dyraste LCD-skärmen bör ju vara minst lika bra som den billigaste LED-skärmen, men jag vet inte det som sagt.

Sen tror jag att matta skärmar kan reflektera mindre ljus, ja. Googla!

1
Skriv svar