Mass Effect anklagas för "homosexuell agenda"

Inaktiv
Skrivet av robineng:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Famest:
Skrivet av DeathRow:

...en grej de skulle kunna göra i framtida spel är ju att ha med ett alternativ i början av spelet om man vill ha med de bitarna av spelet eller inte...

Jag respekterar din åsikt om att du inte gillar homosexualitet. Men att ta bort homosexualitet från spelen är bara att ignorera sanningen, att det finns homosexuella människor överallt. Och att ignorera sanningen tar en aldrig framåt..

Men varför då inte ta med pedofiler i spel också, du kan ju inte ignorera sanningen som finns ute i världen? Lägg till pedofiler i spel också vettja, behöver inte vara något grafiskt utan bara dialoger och deras existens.

Tss.

hur fan kan du jämföra homosexuella med pedofiler? det där var bara en förbannat korkad jämförelse.

Vilka skillnader förutom de rent moraliska finns det då?

Den viktigaste skillnaden, att relationen sker mellan 2 myndiga personer som båda gett sitt medgivande.

Ja, det är väl ändå en moralisk skillnad som formulerats till juridiska krav och förbud.

Inaktiv
Skrivet av robineng:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Famest:
Skrivet av DeathRow:

...en grej de skulle kunna göra i framtida spel är ju att ha med ett alternativ i början av spelet om man vill ha med de bitarna av spelet eller inte...

Jag respekterar din åsikt om att du inte gillar homosexualitet. Men att ta bort homosexualitet från spelen är bara att ignorera sanningen, att det finns homosexuella människor överallt. Och att ignorera sanningen tar en aldrig framåt..

Men varför då inte ta med pedofiler i spel också, du kan ju inte ignorera sanningen som finns ute i världen? Lägg till pedofiler i spel också vettja, behöver inte vara något grafiskt utan bara dialoger och deras existens.

Tss.

hur fan kan du jämföra homosexuella med pedofiler? det där var bara en förbannat korkad jämförelse.

Vilka skillnader förutom de rent moraliska finns det då?

Den viktigaste skillnaden, att relationen sker mellan 2 myndiga personer som båda gett sitt medgivande.

Ja, det är väl ändå en moralisk skillnad som formulerats till juridiska krav och förbud.

Medlem

Klappklapp för EA när det gäller denna fråga.

Tror fortfarande dock att detta endast är en av väldigt få +1 jämte en massa -1 som är relaterade till EA.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Famest:
Skrivet av DeathRow:

...en grej de skulle kunna göra i framtida spel är ju att ha med ett alternativ i början av spelet om man vill ha med de bitarna av spelet eller inte...

Jag respekterar din åsikt om att du inte gillar homosexualitet. Men att ta bort homosexualitet från spelen är bara att ignorera sanningen, att det finns homosexuella människor överallt. Och att ignorera sanningen tar en aldrig framåt..

Men varför då inte ta med pedofiler i spel också, du kan ju inte ignorera sanningen som finns ute i världen? Lägg till pedofiler i spel också vettja, behöver inte vara något grafiskt utan bara dialoger och deras existens.

Tss.

hur fan kan du jämföra homosexuella med pedofiler? det där var bara en förbannat korkad jämförelse.

Vilka skillnader förutom de rent moraliska finns det då?

ja framförallt så är är homosexualitet en sexuell läggning och kan faktiskt kontrollera sin sexuella behov utan att behöva tvinga på dom på någon annan, samt att en homosexuell person inte behöver behöver bryta mot lagen när dom ligger med någon då det inte handlar om barn! utan vuxna människor som är med på samma villkor.

homofober verkar tro att dom är guds gåva till kvinnor och män. tänder ni på alla kvinnor? skulle inte tro det, samma gäller homosexuella människor dom tänder inte på alla män & kvinnor.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Famest:
Skrivet av DeathRow:

...en grej de skulle kunna göra i framtida spel är ju att ha med ett alternativ i början av spelet om man vill ha med de bitarna av spelet eller inte...

Jag respekterar din åsikt om att du inte gillar homosexualitet. Men att ta bort homosexualitet från spelen är bara att ignorera sanningen, att det finns homosexuella människor överallt. Och att ignorera sanningen tar en aldrig framåt..

Men varför då inte ta med pedofiler i spel också, du kan ju inte ignorera sanningen som finns ute i världen? Lägg till pedofiler i spel också vettja, behöver inte vara något grafiskt utan bara dialoger och deras existens.

Tss.

hur fan kan du jämföra homosexuella med pedofiler? det där var bara en förbannat korkad jämförelse.

Vilka skillnader förutom de rent moraliska finns det då?

ja framförallt så är är homosexualitet en sexuell läggning och kan faktiskt kontrollera sin sexuella behov utan att behöva tvinga på dom på någon annan, samt att en homosexuell person inte behöver behöver bryta mot lagen när dom ligger med någon då det inte handlar om barn! utan vuxna människor som är med på samma villkor.

homofober verkar tro att dom är guds gåva till kvinnor och män. tänder ni på alla kvinnor? skulle inte tro det, samma gäller homosexuella människor dom tänder inte på alla män & kvinnor.

Helt otroligt att folk måste ha det förklarat för sig för att fatta att pedofili och homosexualitet inte alls är samma sak.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

[Sarcasm] Nej jag blir så arg! Alla äckel heterosexuella förökar kaniner i detta spelet! En man började flörta med min femshep och jag dampade loss! Äckel hetero-lobbyn tvingar in sina onaturliga relationer i det här spelet! Heteros ska BARA föröka sig, och det skall inte ske i datorspel utan i en kopp hos doktorn! Heterosexuellt sex förstör våra barn och hjärntvättar dem till förökare! Fan ska man ha förökare med i spelet så borde kan man lika gärna kunna föröka sig med hästar, Centaurer är iallafall coola! [End sarcasm]

Det roliga är ju också att ovanstående uttalande är EXAKT lika legitimt som alla homofobers åsikter.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Famest:
Skrivet av DeathRow:

...en grej de skulle kunna göra i framtida spel är ju att ha med ett alternativ i början av spelet om man vill ha med de bitarna av spelet eller inte...

Jag respekterar din åsikt om att du inte gillar homosexualitet. Men att ta bort homosexualitet från spelen är bara att ignorera sanningen, att det finns homosexuella människor överallt. Och att ignorera sanningen tar en aldrig framåt..

Men varför då inte ta med pedofiler i spel också, du kan ju inte ignorera sanningen som finns ute i världen? Lägg till pedofiler i spel också vettja, behöver inte vara något grafiskt utan bara dialoger och deras existens.

Tss.

hur fan kan du jämföra homosexuella med pedofiler? det där var bara en förbannat korkad jämförelse.

Vilka skillnader förutom de rent moraliska finns det då?

ja framförallt så är är homosexualitet en sexuell läggning och kan faktiskt kontrollera sin sexuella behov utan att behöva tvinga på dom på någon annan, samt att en homosexuell person inte behöver behöver bryta mot lagen när dom ligger med någon då det inte handlar om barn! utan vuxna människor som är med på samma villkor.

homofober verkar tro att dom är guds gåva till kvinnor och män. tänder ni på alla kvinnor? skulle inte tro det, samma gäller homosexuella människor dom tänder inte på alla män & kvinnor.

Helt otroligt att folk måste ha det förklarat för sig för att fatta att pedofili och homosexualitet inte alls är samma sak.

ja jag kan heller inte fatta det, har svårt o tro att man har så kass koll.


signatur

God is dead

Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHAHA good one

Medlem

Intressant PR-manöver av EA för att flytta fokus från att de blev valda till USAs sämsta företag nyligen och få det att se ut som att det var pga. detta som de fick det "priset". Well played...

Medlem

"påtvinga en homosexuell agenda på barnen"

Det där fick mig att skratta. Mass Effect 3 har 18 år åldersgräns, om barn spelar Mass Effect så är det något fel redan där. När ska folk förstå att Mass Effect, och liknande spel, är underhållning för vuxna människor? Fast som EA säger så har det ju ingenting med barnen att göra alls, det är bara idioter som inte klarar av att förstå conceptet "different strokes for different folks".

Medlem

Tänkte bara slänga in lite snabbt att om ni tar Mjauv seriöst och hans nuvarande logik gällande homosexuella och dess brist på skillnader mellan pedofiler, så kan man göra samma argument att heterosexuella är samma sak som pedofiler också.

Han försöker vara intelligent genom att använda ett väldigt subjektivt ämne (moral) för att säga "Men vad är skillnaden mellan pedofiler och homosexuella om man ignorerar det moraliska?"

Ignorera inte det moraliska för det är det som är just den stora skillnaden mellan dessa två och varför ett av dom är för det mesta accepterat medan det andra inte är det.

Det var inget moraliskt fel en gång i tiden att gifta sig med barn och vem vet vad mer, samtidigt så finns det historiska spår att homosexualitet i olika civilisationer har varit accepterat.

Vad som är rätt och fel, moraliskt och inte moraliskt skiftar hela tiden. Just nu kan vi fokusera på nutid dock och det faktum att många offer av pedofiler blir negativt påverkade psykologiskt och har sedan problem i framtiden emotionellt ofta.

Människor, myndiga eller inte, försök inte säga att tonåringar inte har relationer, som är homosexuella å andra sidan känner inte sig som offer eller påverkas negativt av att ha homosexuella sexuella relationer.

Så även om vi ignorerar det moraliska, vilket vi inte borde för då är det som sagt inte någon skillnad mellan dom flesta olika sexuella läggningarna med den logik som du presenterade, så vet vi från offer som har pratat om det att det är en extremt negativ upplevelse som påverkar dom oerhört mycket sorg och skada.

Homosexuella å andra sidan som pratar om sina sexuella upplevelser säger väl något i stil med "Woohoo buttsecks!" ... kanske inte riktigt men förhoppningsvis så räcker detta för att förstå skillnaderna bättre.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Sebastian Lind:

Fast du har ju redan ett alternativ i spelet ifall du vill spela som homosexuell eller inte. Det avgörs ju av dina val.

Delvis sant, men vill du maxa din paragon/renegade måste du ju dra in på de spåren också, varvid i ME2 jag gjorde det i alla romanschanser och sedan rent dumpade dem när dialogträdet var avklarat fram dit.

Kan man däremot välja att stänga av det som någon föreslog, skulle alla den paragon/renegade som man skule ha fått från dem delas ut mer på de andra ställena tex.

Måste man verkligen det? Är det inte typ att bara spela genom ME1 och ME2 så får man max? Jag hade max I think, i Paragon då.

Medlem

Då jag spelade igenom spelet som det trogne Tali-fan jag är så kan jag säga att jag inte träffade på några homosexuela relationer. De som beskyller spelet för att vara homosexuelt har själva eftersträvat en sådan relation.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Måste man verkligen det? Är det inte typ att bara spela genom ME1 och ME2 så får man max? Jag hade max I think, i Paragon då.

Om det nu fanns en etta till PS3 så kanske det skulle stämma, men eftersom ME2 är fösta PS3 speelet, så ja, man måste gå genom alla dialogträd för att få 100% på ena sidan och 75%+ på den andra sidan.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

en option i början av spelet där du kan välja om du är hetro eller homo det skulle jag vilja se. Det skulle fixa biffen för dom som inte vill att det ska vara med i deras spel genomgång kanske
Släng in en option för att du är bi också så är dom säkrad
har inge problem med bögar så länge dom inte "stöter" på mig.

Medlem

Fan vad fjantigt. Är det inte dags att USA stiger in i 2000 talet nu istället för att gå bakåt i tiden? Dessutom är spelet rekommenderat för 18+. Ta lite ansvar för helvete.

Medlem

Politiska tramserier snarare.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Famest:
Skrivet av DeathRow:

...en grej de skulle kunna göra i framtida spel är ju att ha med ett alternativ i början av spelet om man vill ha med de bitarna av spelet eller inte...

Jag respekterar din åsikt om att du inte gillar homosexualitet. Men att ta bort homosexualitet från spelen är bara att ignorera sanningen, att det finns homosexuella människor överallt. Och att ignorera sanningen tar en aldrig framåt..

Men varför då inte ta med pedofiler i spel också, du kan ju inte ignorera sanningen som finns ute i världen? Lägg till pedofiler i spel också vettja, behöver inte vara något grafiskt utan bara dialoger och deras existens.

Tss.

hur fan kan du jämföra homosexuella med pedofiler? det där var bara en förbannat korkad jämförelse.

Vilka skillnader förutom de rent moraliska finns det då?

Den viktigaste skillnaden, att relationen sker mellan 2 myndiga personer som båda gett sitt medgivande.

Fast det var ju inte det det handlade om. Det handlade om att både homosexuella och pedofiler finns.

Avstängd

Om ni har problem med att en manlig fiktiv digital karaktär stöter på en annan manlig fiktiv digital karaktär så behöver ni ju fan söka hjälp.

Medlem

Det här är ju bara ett utspel de kör med för att försöka rädda något av den gnutta respekt folk har för dom sedan dom blev utnämnda till det sämsta företaget i USA 2012. Buhu, det är alla elaka anti-gay organisationer som röstar mot oss, det är en konspiration!

EA är så jäkla vidriga nuförtiden.

Medlem

Åter igen kommer medelåldern på FZs medlemmar fram...

"Jag gillar inte homosexualitet" - För en sexualläggning har orsakat dig något? Nej just det ja, det är omöjligt så det kanske är en homosexuell person då för de är alla precis lika, eller? VA?!?

"Homosexualitet är samma sak som pedofili" - Även samma sak som mord, våldtäkt och jonglera?

Det påminner om när flaggbrännandet diskuterades och någon tyckte att vi skulle döda alla muslimer för de bränt en svensk flagga... The webRage is strong in this forum!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Sarkhan:

Åter igen kommer medelåldern på FZs medlemmar fram...

"Jag gillar inte homosexualitet" - För en sexualläggning har orsakat dig något? Nej just det ja, det är omöjligt så det kanske är en homosexuell person då för de är alla precis lika, eller? VA?!?

"Homosexualitet är samma sak som pedofili" - Även samma sak som mord, våldtäkt och jonglera?

Det påminner om när flaggbrännandet diskuterades och någon tyckte att vi skulle döda alla muslimer för de bränt en svensk flagga... The webRage is strong in this forum!

Ja precis, var börjar man diskutera men människor som knappt verkar leva i ens egen värld

Medlem

Det enda jag stör mig på med sexualiteten i ME3 är att den känns så påtvingad. Att Garrus, Ashley och Kaidan plötsligt blir homosexuella efter att ha varit tydligt definierade som heterosexuella i två spel känns... fel. Det känns inte som att Bioware tar hand om sina karaktärer på ett respektfullt sätt, utan ändrar på själva upplägget för lite PR. Det känns billigt. Sexualiteten känns som något påklistrat som inte hänger ihop med deras personligheter över huvud taget.

Liara, Cortez och Traynor känns mycket mer naturliga. Deras sexualitet känns som en implementerad del av personligheten och gör därmed karaktärerna djupare istället för att de plötsligt drabbas av multipla personligheter halvvägs in i historien.

Samma sak kände jag när Garrus och Tali plötsligt blev potentiella romantiska alternativ i tvåan. Bioware säljer ut sin "artistiska vision" när de slaktar karaktärernas personligheter för att tillfredsställa en högljudd opinion. I och med att sexualiteten är en central del i karaktärernas beteende känns det som att det borde vara bland de första sakerna man tar fram när man utvecklar konceptet. Att Garrus går från asexuell (ointresserad) till sexuell (hetero) och vidare till omnisexuell (bi?) under loppet av tre spel gör att han för mig går från att vara cool till att vara odefinierad och slutligen ointressant, därför att det känns som om det inte finns någon egentlig personlighet hos karaktären, utan att jag ska bestämma vem han ska vara.

Det känns helt enkelt plastigt.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Nånting som blev fel i evolutionen på hbt folket. Men förhoppningsvis kommer dem dåliga generna rensas bort någon gång och vi som ras får det lättare att överleva. Har inget emot hbt folket blir ju bara mer pussy för mig!


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Ish
Medlem

EA har rätt för en gångs skull.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

"Herregud vi blir påtvingade homosexuella relationer i våra spel!!!!"
"Om bögar ska vara med i spel ska det ju finnas pedofiler också!!!"

När man läser vissa homofoba kommentarer så önskar man nästan att slutet i ME3 gjordes om så att herr Shepard deltog i en intergalaktisk pridefestival med inoljade läderbögar, bara för att provocera lågutbildade män.

Även om EA är den store satan i mångt och mycket ska de ha en eloge för att de har en nyanserad syn på sexualitet. Personligen tycker jag inte förhållanden bidrar särskilt mycket i något spel, men om det ska finnas romans är det självklart att det är bättre med fler möjligheter än färre. Ett hett tips till heterosexuella män som inte gillar snopp: Sluta flörta med bögar
Funkar både i Mass Effect och verkligheten.

/Heterogamer som inte förstår vad som är så skrämmande med homosexualitet.

Medlem

Självklart är detta skitbra gjort utav EA. Att kunna kliva ut från vita heterosexuella mäns agenda är knappast något vanligt i spelvärlden.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Angust:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Famest:
Skrivet av DeathRow:

...en grej de skulle kunna göra i framtida spel är ju att ha med ett alternativ i början av spelet om man vill ha med de bitarna av spelet eller inte...

Jag respekterar din åsikt om att du inte gillar homosexualitet. Men att ta bort homosexualitet från spelen är bara att ignorera sanningen, att det finns homosexuella människor överallt. Och att ignorera sanningen tar en aldrig framåt..

Men varför då inte ta med pedofiler i spel också, du kan ju inte ignorera sanningen som finns ute i världen? Lägg till pedofiler i spel också vettja, behöver inte vara något grafiskt utan bara dialoger och deras existens.

Tss.

hur fan kan du jämföra homosexuella med pedofiler? det där var bara en förbannat korkad jämförelse.

Vilka skillnader förutom de rent moraliska finns det då?

ja framförallt så är är homosexualitet en sexuell läggning och kan faktiskt kontrollera sin sexuella behov utan att behöva tvinga på dom på någon annan, samt att en homosexuell person inte behöver behöver bryta mot lagen när dom ligger med någon då det inte handlar om barn! utan vuxna människor som är med på samma villkor.

homofober verkar tro att dom är guds gåva till kvinnor och män. tänder ni på alla kvinnor? skulle inte tro det, samma gäller homosexuella människor dom tänder inte på alla män & kvinnor.

Du anger ju faktiskt inga skillnader som går att diskutera. Menar du att alla världens homosexuella kan kontrollera sina behov men att inga av världens pedofiler kan det? Vad har du för grund för ett sådant påstående?

När det gäller övriga debattörers inlägg som berört det jag skrivit: jag har aldrig hävdat att det INTE föreligger moraliska skillnader mellan homo- och bisexualitet å ena sidan och pedofili å andra sidan men det jag däremot hävdar är att det inte finns några egentliga skillnader i övrigt.

Det som skiljer heterosexualitet från allsköns parafili är dels att våra kroppar är anatomiskt skapade för just den sortens samlag och dels att heterosexuella samlag, till skillnad från allt annat, kan resultera i reproduktion av arten - det ger den en unik särställning.
Min personliga inställning till såväl HBT som förekomsten av homokaraktärer i ME3 är att jag ogillar det av rent religiösa skäl. Därför så vill jag heller inte ha det i mina spel om jag får välja.

Det betyder dock varken att jag hatar eller är rädd för någon och jag har inga begär av att utöva våld eller trakassera någon, så nu vet ni det.

Medlem

En sak är säker, det är fan sprängfyllt med bögar och flator i ME3..

Skriv svar