Mass Effect anklagas för "homosexuell agenda"

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Bra gjort av EA. Homofobi tillhör en förfluten tid liksom vansinniga idéer om att det skulle kunna vara syndigt att älska en annan människa. Ibland gör det här forumet mig mörkrädd.

Och varifrån kommer oftast homofobi, och du får ej göra abort, och vi ska hjälpa alla som behöver hjälp, om dom har en massa olja, medmera ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Tur att jag såg detta efterosm jag blivit lite nyfiken på Masseffekt, men att dom börjar köra HBT tema så hoppar jag det och för alltid. Slipper man sånt. Hoppas vi slipper spel med pedofiler eller djursex.

Religiös? Det skulle förklara din idioti, men om inte så undrar jag varför du sammankopplar homosexualitet med pedofili och tidelag?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

I sverige skrevs tidelag och sex med samma kön umder samma lag.
En pedofil kan vara pedofil utan att förgripa sig mot yngre, våldtar du människor för att du är hetero/bi/homo? Nä... Inte alla pedofiler som gör shit heller..

Vad vill jag förmedLa? Lite info till folk som är korkade.

Låt folk ha gaysex.. Man är bara vilse i huvudet om man är emot dey
Låt pedofiler vara pedofiler så lönge inte något barn tar skada.. Folk missbedömmer betydelsen av pedofil, pedofil är när en vuxen människa blir attraherad av någon som inte har kommit in i pubertetendt minsta.

Alltså borde man
Om en 14årig tjej blir våldtagen av en 20åring är han knappast pedofil även om han döms till det.

Inaktiv
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av qun0:

Till er som diskuterar om homosexuella. Har ni aldrig tänkt efter. Vi killar har vår G punkt uppe i röven. Vad säger att det kanske inte är så att vi föddes bi men vi följer hur samhället är och ser ut?
För av någon anledning har vi ju vår punkt uppe i arslet.
Inget fel på homosexuella eller bi människor dom är lika mycket värd som oss hetero. Inget syndigt med att vara kille och bli kär i en annan kille eller tjej kär i tjej. Många här som tycker det är fel bör komma ner på jorden och sluta sväva runt i lögner.

Det är fan mer fel att tro på Gud och följa en lögnaktig bok vid namn bibeln. Alla religioner är helt galna. Förutom dessa munkar som inte är så brydd över så mycket, alltså dessa buddhist munkar.
Säger detta endast till alla homofobe som ännu bott under en sten allt för länge och inte till er som är på min sida.

Nej, vi killar har inte vår "g-punkt" i arslet, vad vi däremot har är tunna kärlväggar som sägs göra det möjligt att stimulera prostatan. Jag vet inte hur det är för din del men jag har då aldrig upplevt orgasm av ett toalettbesök trots att det som ska ut troligen gnids längs samma väggar.
Nej, det säger för övrigt inget om varken min eller någon annans sexuella läggning.

Fel. Det är medicinsk bevisat att män har G-punkten i rektum.

Nej, det är inte "medicinskt bevisat" men det märks att en viss man här har hjärnan i rektum.

Det heter för övrigt "p-punkt".

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Ravenknight:

Bra gjort av EA. Homofobi tillhör en förfluten tid liksom vansinniga idéer om att det skulle kunna vara syndigt att älska en annan människa. Ibland gör det här forumet mig mörkrädd.

Och varifrån kommer oftast homofobi, och du får ej göra abort, och vi ska hjälpa alla som behöver hjälp, om dom har en massa olja, medmera ?

Dra nu inte alla kristna, eller amerikaner, över en kam. Men visst är det fånigt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Renegade-valet borde vara att ge dem en knogsmörgås


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Mjauv:

Nej, vi killar har inte vår "g-punkt" i arslet, vad vi däremot har är tunna kärlväggar som sägs göra det möjligt att stimulera prostatan. Jag vet inte hur det är för din del men jag har då aldrig upplevt orgasm av ett toalettbesök trots att det som ska ut troligen gnids längs samma väggar.
Nej, det säger för övrigt inget om varken min eller någon annans sexuella läggning.

Ok, en sista, den här var bara för rolig...

Han menade såklart att män har en punkt som sägs ge njutning vid stimulans, som nås genom anus. Nu när du minsann förklarat att det verkligen inte rör sig om en "g-punkt", utan bara om prostatan och tunna kärlväggar så har jag bara en fråga till dig. Ifall man kände för att stimulera prostatan genom de tunna kärlväggarna, hur skulle du göra det? Operation?

Ska man stimulera den så får man troligen gå den redan inslagna stigen. Inte för att jag riktigt ser det relevanta i det hela - huruvida man gillar att stoppa upp saker i baken eller ej har inget med ens sexuella dragning till det egna/motsatta könet att göra.

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Homosexuella kan kontrollera sina behov precis lika mycket som heterosexuella till att börja med. Skillnaden är att VARJE gång en pedofil har sex så är det ett övergrepp mot ett barn. Homosexualitet har exakt lika mycket gemensamt med pedofili som heterosexualitet har, då det inte har något med kön att göra. Detta förstår du naturligtvis redan själv, vilket får mig att undra varför du varför du skrev ditt första inlägg över huvud taget.

Det enda du gjort sedan det inlägget är i princip att, med vokabulären hos en professor i ordlära, poängtera vad du sagt eller inte sagt.

Vad våra kroppar är skapade FÖR är nog fortfarande en gåta, men vi vet iallafall att en man och en kvinna KAN få barn tillsammans, något som bara ger dom en unik särställning från ditt eget perspektiv. Det du verkar blunda för, eller bara väljer att inte prata om, är att kroppen även är skapt så att den kan känna njutning, oavsett läggning och kön. Vissa (säkert inte i din "speciella" religion) kan t om tillfredställa sig själva med sin egen hand! Hör och häpna o_O

Det enda du egentlgen sagt av relativt vagt intresse är att du å din religions vägnar (nej, jag bryr mig inte om vad du tror på då det kan vara precis vad som helst) ogillar homorelationer i spel samt att du iallafall har ett par beundransvärda egenskaper. De du nämnde sist i inlägget jag citerade ovan.

Själv tycker jag att de gjorde att bra jobb just med möjligheten att välja både kön och alternativa relationer. Min personliga åsikt är att kritiken mot detta är gamal klassisk bögskräck och inget annat. Religösa grupper kan ju referera till just sin religion, men det är (om inte samma sak) med största sannolikhet bara en ursäkt för homohat. Som vissa går på så kunde man ju tro att de 10 budorden egentligen löd:

1-9. "Du skall icke böga"
10. "Du skall inga andra gudar hava jämte mig etc."

Sist men inte minst så misstänker jag att bara ett forumtroll eller homofob verkligen undrar varför EA tog med homosexrelationer och inte även pedofilrealtioner.

Du skrev ett väldigt långt inlägg men här är mitt svar i punkt-form:
1: ingen sexualitet, oavsett om det är parafili eller en läggning, säger något om en persons förmåga till självbehärskning. Det spelar ingen roll om du tänder på träd, papperslappar eller människor av kött och blod så förmågan att avstå från att leva ut sina lustar är en i mina ögon helt ointressant diskussion då det saknas belägg för några påståenden.
2: Vokabulär som en professor? Man tackar!
3: Min uppdelning är heterosexualitet versus resten just pga. förmåga till barnaalstrande. Därmed inte sagt att jag inte ser en moralisk skillnad mellan samkönade parbildningar och övergrepp på barn (ifall någon fortfarande tror något annat). För övrigt: jo, så pass mycket vet vi om människokroppen att vi förstå hur barn blir till. Förmåga till självbefläckelse är fullständigt ovidkommande.
4: Vill de ha en möjlighet för Shepard att bli homosexuell så fair enough; tryck bara inte upp det i ansiktet på mig. Och ja, det tyckte jag faktiskt att de gjorde med tanke på hur mycket de bägge homo-karaktärerna tjatade och hade sig. Jag kunde inte ens välja huruvida jag ville flirta med flatan eller ej, hon gapade på om läckra kvinnokroppar varannan gång jag gick förbi. Det irriterar mig. Och om du tänker på saken; vilka andra karaktärer i ME3 basunerade ut sitt tycke på det viset? Jag kommer inte på en enda, möjligen Jack om man har en pågående romans med henne.

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Mjauv

Du ogillar homosexualitet i spelet för att du anser det syndigt och förankrat i verkligheten (till skillnad från t.ex. tro på liv och intelligens på andra planeter än jorden för det är endast "fantasifoster")

Men du nämner inget om det ständiga dödandet och valmöjligheten att bete sig ondskefullt och egoistiskt som också finns i spelet...

Du tycker alltså att det är värre att få samkönad kärlek "upptryckt i ansiktet" än våld, egoism och likgiltighet?

Ganska sinnessjukt...

Det här har tagit upp tidigare, skillnaden är att ondska, egoism, blodtörst etc. problematiseras i spelet. Det är något som diskuteras, lyfts fram som något konfliktfylld och problematiskt. Det samma kan jag inte säga ang. de samkönade relationerna.

För övrigt är jag verkligen dödstrött på detta tjafs om "Kärlek". Det är ett litterärt tjuvknep för att vrida diskussionen; homosexualitet är en fråga om vem man vill ha sex med, inte vem man är kär i men det låter ju inte lika bra när man gör sina anföranden.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag kunde inte ens välja huruvida jag ville flirta med flatan eller ej, hon gapade på om läckra kvinnokroppar varannan gång jag gick förbi. Det irriterar mig. Och om du tänker på saken; vilka andra karaktärer i ME3 basunerade ut sitt tycke på det viset? Jag kommer inte på en enda, möjligen Jack om man har en pågående romans med henne.

Det kan jag hålla med om. Med det handlar nog mera om att kärlekshistorierna var taffligt eller övertydligt skrivna snarare än homosexualiteten. Eller du hade inget emot när män flirtade med din kvinnliga avatar?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av xverminator:

Tur att jag såg detta efterosm jag blivit lite nyfiken på Masseffekt, men att dom börjar köra HBT tema så hoppar jag det och för alltid. Slipper man sånt. Hoppas vi slipper spel med pedofiler eller djursex.

Löjligt... Mass Effect har inget "HBT-tema". Homoförhållanden är en valfri del av spelet. Du går miste om en väldigt bra trilogi enbart för att du har förutfattade meningar.

Att du kopplar ihop homosexualitet med pedofili och tidelag säger en del om dina bristande kunskaper i ämnet.

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Mjauv:

Jag kunde inte ens välja huruvida jag ville flirta med flatan eller ej, hon gapade på om läckra kvinnokroppar varannan gång jag gick förbi. Det irriterar mig. Och om du tänker på saken; vilka andra karaktärer i ME3 basunerade ut sitt tycke på det viset? Jag kommer inte på en enda, möjligen Jack om man har en pågående romans med henne.

Det kan jag hålla med om. Med det handlar nog mera om att kärlekshistorierna var taffligt eller övertydligt skrivna snarare än homosexualiteten. Eller du hade inget emot när män flirtade med din kvinnliga avatar?

Jag hade en manlig avatar och tyckte inte det var så där jätteflirtig stämning i övrigt faktiskt. Men jag håller med om att det var taskigt skriven dialog och de nya karaktärerna var faktiskt skit rent ut sagt. Reporten var ju en fullständigt poänglös figur. Assistenen vid kartan är irriterande. Jokers förhållande med en robotkvinna känns som något som passat i en 13-årings fantasier. Vega kändes som en taffligt uppdaterad Vasquez från Alien 2. Nej, det var crappy rakt igenom men nu behandlade ju den här tråden en väldigt specifik del av ME3.

Medlem

Det blir så otroligt mycket mer roligt med tanke på att default Male Shepard är väldigt likt en viss person på FZ's redaktion! hahaha

Inaktiv
Skrivet av PiLp:
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av PiLp:
Skrivet av Mjauv:

Min personliga inställning till såväl HBT som förekomsten av homokaraktärer i ME3 är att jag ogillar det av rent religiösa skäl. Därför så vill jag heller inte ha det i mina spel om jag får välja.

Det betyder dock varken att jag hatar eller är rädd för någon och jag har inga begär av att utöva våld eller trakassera någon, så nu vet ni det.

Eftersom det är av religiösa skäl så antar jag att du borde ha ett större problem med alla utomjordingar som spelet innehåller men du tycker fortfarande homosexualiteten är obekvämast?

EDIT: Samt så är jag väldigt förundrad över hur du kan tycka homosexualitet är omoraliskt? Kärlek är väl kärlek?

Jag har inga problem med utomjordingar och laserpistoler då jag ser dessa som fantasifoster i grund och botten - det krockar inte med min tro.

Jag ser homosexualitet som en synd, men det är inget jag har ett personligt moraliskt vendetta mot. Jag hatar inte homosexuella mer än vad jag hatar andra människor som syndar och lever ett osunt leverne, men jag gillar inte att behöva få det upptryckt i ansiktet.
Men sen är det säkert så att jag är mer härdad mot andra saker (t ex att folk super sig fulla i spel) och därför inte reagerar på det längre.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8772014

Haha, vilket förkrossande argument
Ja jag anser mig ju inte vara homofob enligt gängse definition då jag inte skräms av homosexuella och jag kan inte påstå att manlig intimitet är något jag förknippar med obehag på det viset. Jag har haft en kompis som är öppet homosexuell och jag tyckte inte det var obehagligt att vara i hans närhet därför att jag kände mig hotad eller attraherad av honom.

Men du fördömer honom till helvetet för att ha "syndat"? Du tycker inte att hans goda egenskaper som gör att du vill vara hans vän förtjänar honom en plats i himmelen?

En ganska intressant sak som förmodligen kommer ge dom flesta kristna i Sverige en enkelresa till helvetet är en rad i Femte Moseboken, 14:8

"Svinet, ty det har visserligen klövar, men det idisslar inte, det skall gälla för er som orent. Av dessa djurs kött ska ni inte äta, inte heller skall ni röra vid deras döda kroppar"

När jag konfirmerades så åt vi för fan korv med bröd på konfirmationslägret, och jag tror prästen smällde i sig flest korvar.

en till rolig sak som står i bibeln, är "kärleken mellan två män kan vara större en kärleken mellan en man och en kvinna." xD

Tja, de flesta kristna/muslimska verkar hoppa många saker som står i Bibeln/Koranen. Det står även att om barn inte lyder sina föräldrar så ska de dödas och att en kvinna som inte är oskuld på hennes bröllopsnatt ska stenas, men det är sällan man ser någon skrika om det? Så varför ska man inte hoppa "homosexualitet är en synd!"-delen?

så som jag fattar det med religion är att dom plockar fram saker ur bibeln som passar dom, sen skriver personen ner det som passar i en ny bibel och ger ut.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Mjauv:

Jag kunde inte ens välja huruvida jag ville flirta med flatan eller ej, hon gapade på om läckra kvinnokroppar varannan gång jag gick förbi. Det irriterar mig. Och om du tänker på saken; vilka andra karaktärer i ME3 basunerade ut sitt tycke på det viset? Jag kommer inte på en enda, möjligen Jack om man har en pågående romans med henne.

Det kan jag hålla med om. Med det handlar nog mera om att kärlekshistorierna var taffligt eller övertydligt skrivna snarare än homosexualiteten. Eller du hade inget emot när män flirtade med din kvinnliga avatar?

Han tycks inte heller ha något emot att en man väljer att anta sig en kvinnlig karaktär. Med andra ord så är transsexualitet fullt acceptabelt, men lite ofrivillig bögflirt ska brinna i helvetet. Jag antar ju också att när han spelade som kvinna så inledde han en romans med en man. Som man är alltså det okej att klä ut sig som kvinna för att sedan ligga med en annan man

Inaktiv
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av xverminator:

Tur att jag såg detta efterosm jag blivit lite nyfiken på Masseffekt, men att dom börjar köra HBT tema så hoppar jag det och för alltid. Slipper man sånt. Hoppas vi slipper spel med pedofiler eller djursex.

Löjligt... Mass Effect har inget "HBT-tema". Homoförhållanden är en valfri del av spelet. Du går miste om en väldigt bra trilogi enbart för att du har förutfattade meningar.

Att du kopplar ihop homosexualitet med pedofili och tidelag säger en del om dina bristande kunskaper i ämnet.

xverminator :
Din pajas, vad har du för hemsk människosyn egentligen? Kan garantera att någon i din familj eller nära vän faktiskt är homo men med dina åsikter a 1800 så är det väl ingen som vågar lita på dig?

Att man ens diskuterar om homosexualtitet är rätt eller fel i ett spel 2012 gör att jag skäms som svensk och som "världsmedborgare", låt folk knulla och älska vem dom vill. Allt detta hat för det enklaste som finns, nämligen sex. wtf?

Bra gjort EA, keep it up. Låt folk får välja själva hur dom vill spela sin karaktär, för i verkligheten är det inte lika lätt.

Medlem

Nu får ni skärpa er, homosexualitet innebär inte att man automatisk blir en tallare. Väx upp, skaffa lite hår på bröstet och krama en man så som endast män kan.

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av qun0:

Till er som diskuterar om homosexuella. Har ni aldrig tänkt efter. Vi killar har vår G punkt uppe i röven. Vad säger att det kanske inte är så att vi föddes bi men vi följer hur samhället är och ser ut?
För av någon anledning har vi ju vår punkt uppe i arslet.
Inget fel på homosexuella eller bi människor dom är lika mycket värd som oss hetero. Inget syndigt med att vara kille och bli kär i en annan kille eller tjej kär i tjej. Många här som tycker det är fel bör komma ner på jorden och sluta sväva runt i lögner.

Det är fan mer fel att tro på Gud och följa en lögnaktig bok vid namn bibeln. Alla religioner är helt galna. Förutom dessa munkar som inte är så brydd över så mycket, alltså dessa buddhist munkar.
Säger detta endast till alla homofobe som ännu bott under en sten allt för länge och inte till er som är på min sida.

Nej, vi killar har inte vår "g-punkt" i arslet, vad vi däremot har är tunna kärlväggar som sägs göra det möjligt att stimulera prostatan. Jag vet inte hur det är för din del men jag har då aldrig upplevt orgasm av ett toalettbesök trots att det som ska ut troligen gnids längs samma väggar.
Nej, det säger för övrigt inget om varken min eller någon annans sexuella läggning.

Tror du bör kolla upp om kroppen mer. G-punkten har vi i röven och tjejer har den i sin ja vi kör det lite mer ej rumsrena ordet i fittan.
Och bara för du är på toalett besök innebär det inte man ska få orgasm så fort man skiter. Det sitter ju i att folk ska pilla på den. Men det märks du inte kan något om kroppen.

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av qun0:

Till er som diskuterar om homosexuella. Har ni aldrig tänkt efter. Vi killar har vår G punkt uppe i röven. Vad säger att det kanske inte är så att vi föddes bi men vi följer hur samhället är och ser ut?
För av någon anledning har vi ju vår punkt uppe i arslet.
Inget fel på homosexuella eller bi människor dom är lika mycket värd som oss hetero. Inget syndigt med att vara kille och bli kär i en annan kille eller tjej kär i tjej. Många här som tycker det är fel bör komma ner på jorden och sluta sväva runt i lögner.

Det är fan mer fel att tro på Gud och följa en lögnaktig bok vid namn bibeln. Alla religioner är helt galna. Förutom dessa munkar som inte är så brydd över så mycket, alltså dessa buddhist munkar.
Säger detta endast till alla homofobe som ännu bott under en sten allt för länge och inte till er som är på min sida.

Nej, vi killar har inte vår "g-punkt" i arslet, vad vi däremot har är tunna kärlväggar som sägs göra det möjligt att stimulera prostatan. Jag vet inte hur det är för din del men jag har då aldrig upplevt orgasm av ett toalettbesök trots att det som ska ut troligen gnids längs samma väggar.
Nej, det säger för övrigt inget om varken min eller någon annans sexuella läggning.

Fel. Det är medicinsk bevisat att män har G-punkten i rektum.

Nej, det är inte "medicinskt bevisat" men det märks att en viss man här har hjärnan i rektum.

Det heter för övrigt "p-punkt".

Säger läkare det heter g-punkt tror jag hellre jag lyssnar på dom. Och det är för i helvete visst bevisat. Men du är för dum att tro annat

Medlem
Skrivet av MasterCrazy:

hahaha! det är ju bara roligt

http://www.youtube.com/watch?v=oq9owZbTapE

Nej fyfan för det där. Står helt klart på EA motståndarnas sida.

Inaktiv
Skrivet av qun0:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av qun0:

Till er som diskuterar om homosexuella. Har ni aldrig tänkt efter. Vi killar har vår G punkt uppe i röven. Vad säger att det kanske inte är så att vi föddes bi men vi följer hur samhället är och ser ut?
För av någon anledning har vi ju vår punkt uppe i arslet.
Inget fel på homosexuella eller bi människor dom är lika mycket värd som oss hetero. Inget syndigt med att vara kille och bli kär i en annan kille eller tjej kär i tjej. Många här som tycker det är fel bör komma ner på jorden och sluta sväva runt i lögner.

Det är fan mer fel att tro på Gud och följa en lögnaktig bok vid namn bibeln. Alla religioner är helt galna. Förutom dessa munkar som inte är så brydd över så mycket, alltså dessa buddhist munkar.
Säger detta endast till alla homofobe som ännu bott under en sten allt för länge och inte till er som är på min sida.

Nej, vi killar har inte vår "g-punkt" i arslet, vad vi däremot har är tunna kärlväggar som sägs göra det möjligt att stimulera prostatan. Jag vet inte hur det är för din del men jag har då aldrig upplevt orgasm av ett toalettbesök trots att det som ska ut troligen gnids längs samma väggar.
Nej, det säger för övrigt inget om varken min eller någon annans sexuella läggning.

Tror du bör kolla upp om kroppen mer. G-punkten har vi i röven och tjejer har den i sin ja vi kör det lite mer ej rumsrena ordet i fittan.
Och bara för du är på toalett besök innebär det inte man ska få orgasm så fort man skiter. Det sitter ju i att folk ska pilla på den. Men det märks du inte kan något om kroppen.

Det hade tagit dig 30 sekunder på google så hade du fått bekräftelse på att allt jag skrivit stämmer men du är ju uppenbarligen för dum i huvudet för att ens förstå vad en "g-punkt" är för något, jag har diskuterat färdigt med dig nu.

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Soulless:

Mjauv

Du ogillar homosexualitet i spelet för att du anser det syndigt och förankrat i verkligheten (till skillnad från t.ex. tro på liv och intelligens på andra planeter än jorden för det är endast "fantasifoster")

Men du nämner inget om det ständiga dödandet och valmöjligheten att bete sig ondskefullt och egoistiskt som också finns i spelet...

Du tycker alltså att det är värre att få samkönad kärlek "upptryckt i ansiktet" än våld, egoism och likgiltighet?

Ganska sinnessjukt...

Det här har tagit upp tidigare, skillnaden är att ondska, egoism, blodtörst etc. problematiseras i spelet. Det är något som diskuteras, lyfts fram som något konfliktfylld och problematiskt. Det samma kan jag inte säga ang. de samkönade relationerna.

För övrigt är jag verkligen dödstrött på detta tjafs om "Kärlek". Det är ett litterärt tjuvknep för att vrida diskussionen; homosexualitet är en fråga om vem man vill ha sex med, inte vem man är kär i men det låter ju inte lika bra när man gör sina anföranden.

Detta visade nu vilken skum människa du är genom ditt snack mot mig bara. Du får det att låta som att homosexualitet är något vi fått för oss.

Som jag sagt tidigare kanske är så att vi föddes bisexuell men gick efter samhällets sätt att funka så vi höll oss till ett kön innan vi ens märkte av det själv. Men dom som är bi lyckades klara sig och dom homosexuella följde med men på sitt eget sätt.

Eller finns teorin att vi föds olika och att man rår inte för om man är homo eller bi.
Sluta komma med dina idiotiska synpunkter. för du snackar bara massa skit

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av qun0:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av qun0:

Till er som diskuterar om homosexuella. Har ni aldrig tänkt efter. Vi killar har vår G punkt uppe i röven. Vad säger att det kanske inte är så att vi föddes bi men vi följer hur samhället är och ser ut?
För av någon anledning har vi ju vår punkt uppe i arslet.
Inget fel på homosexuella eller bi människor dom är lika mycket värd som oss hetero. Inget syndigt med att vara kille och bli kär i en annan kille eller tjej kär i tjej. Många här som tycker det är fel bör komma ner på jorden och sluta sväva runt i lögner.

Det är fan mer fel att tro på Gud och följa en lögnaktig bok vid namn bibeln. Alla religioner är helt galna. Förutom dessa munkar som inte är så brydd över så mycket, alltså dessa buddhist munkar.
Säger detta endast till alla homofobe som ännu bott under en sten allt för länge och inte till er som är på min sida.

Nej, vi killar har inte vår "g-punkt" i arslet, vad vi däremot har är tunna kärlväggar som sägs göra det möjligt att stimulera prostatan. Jag vet inte hur det är för din del men jag har då aldrig upplevt orgasm av ett toalettbesök trots att det som ska ut troligen gnids längs samma väggar.
Nej, det säger för övrigt inget om varken min eller någon annans sexuella läggning.

Tror du bör kolla upp om kroppen mer. G-punkten har vi i röven och tjejer har den i sin ja vi kör det lite mer ej rumsrena ordet i fittan.
Och bara för du är på toalett besök innebär det inte man ska få orgasm så fort man skiter. Det sitter ju i att folk ska pilla på den. Men det märks du inte kan något om kroppen.

Det hade tagit dig 30 sekunder på google så hade du fått bekräftelse på att allt jag skrivit stämmer men du är ju uppenbarligen för dum i huvudet för att ens förstå vad en "g-punkt" är för något, jag har diskuterat färdigt med dig nu.

Om någon är dum i huvudet är det väl ändå du? kolla bara på dina patetiska svar till folk och dina jävla personangrepp. Snacka om mogen människa du är som inte kan resonera normalt utan att kalla folk dumma. Försöker du skapa självförtroende så du kan känna dig smart? tyvärr är alla anda här smartare än du

Medlem

En eloge till fz.se's forum för en tolerant och öppen attityd till människan i hela sin komplexitet och variation. Länge sedan jag såg så många välformulerade argument i HBT-frågor. En homofob är en homofob är en ros... förlåt homofob.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Soulless:

Mjauv

Du ogillar homosexualitet i spelet för att du anser det syndigt och förankrat i verkligheten (till skillnad från t.ex. tro på liv och intelligens på andra planeter än jorden för det är endast "fantasifoster")

Men du nämner inget om det ständiga dödandet och valmöjligheten att bete sig ondskefullt och egoistiskt som också finns i spelet...

Du tycker alltså att det är värre att få samkönad kärlek "upptryckt i ansiktet" än våld, egoism och likgiltighet?

Ganska sinnessjukt...

Det här har tagit upp tidigare, skillnaden är att ondska, egoism, blodtörst etc. problematiseras i spelet. Det är något som diskuteras, lyfts fram som något konfliktfylld och problematiskt. Det samma kan jag inte säga ang. de samkönade relationerna.

För övrigt är jag verkligen dödstrött på detta tjafs om "Kärlek". Det är ett litterärt tjuvknep för att vrida diskussionen; homosexualitet är en fråga om vem man vill ha sex med, inte vem man är kär i men det låter ju inte lika bra när man gör sina anföranden.

Här förlorade jag hoppet om mänskligheten.
Du menar alltså att heterosexuella inte är kära i sina partners? Och att homosexuella har bara sex med vem som helst av samma kön utan några känslor? Du tror inte på kärlek men du tror säkert på det "heliga" äktenskapet?

När man inte ens kan erkänna kärlek mellan två individer av samma kön, då säger det väldigt mycket dig som person, men det är inte ditt fel att du är hjärntvättad.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv
Skrivet av qun0:

Om någon är dum i huvudet är det väl ändå du? kolla bara på dina patetiska svar till folk och dina jävla personangrepp. Snacka om mogen människa du är som inte kan resonera normalt utan att kalla folk dumma. Försöker du skapa självförtroende så du kan känna dig smart? tyvärr är alla anda här smartare än du

Den här briljante debattören skickade mig förutom detta även ett trevligt PM som löd:
"Är lilla gubben lite kaxig av sig? använder sig av personangrepp för att tro det gör dig större? snälla gå och runka kuk till en porrfilm så slipper vi dina patetiska synpunkter som är helt totalt värdelösa.

Såna som dig vill man bara klappa till på grund utav ditt äckliga beteende"

Jag är, ifall det intresserar dig att veta, rätt mycket äldre än vad du är och ifall du inte lyckats räkna ut det ännu så är jag inget fan av porr. Jag kan för övrigt inte låta bli att fnissa lite åt att du helt ignorerade det jag skrev, nämligen att allt det jag påstått går att hitta med en enkel google-sökning.

Inaktiv
Skrivet av PiLp:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Soulless:

Mjauv

Du ogillar homosexualitet i spelet för att du anser det syndigt och förankrat i verkligheten (till skillnad från t.ex. tro på liv och intelligens på andra planeter än jorden för det är endast "fantasifoster")

Men du nämner inget om det ständiga dödandet och valmöjligheten att bete sig ondskefullt och egoistiskt som också finns i spelet...

Du tycker alltså att det är värre att få samkönad kärlek "upptryckt i ansiktet" än våld, egoism och likgiltighet?

Ganska sinnessjukt...

Det här har tagit upp tidigare, skillnaden är att ondska, egoism, blodtörst etc. problematiseras i spelet. Det är något som diskuteras, lyfts fram som något konfliktfylld och problematiskt. Det samma kan jag inte säga ang. de samkönade relationerna.

För övrigt är jag verkligen dödstrött på detta tjafs om "Kärlek". Det är ett litterärt tjuvknep för att vrida diskussionen; homosexualitet är en fråga om vem man vill ha sex med, inte vem man är kär i men det låter ju inte lika bra när man gör sina anföranden.

Här förlorade jag hoppet om mänskligheten.
Du menar alltså att heterosexuella inte är kära i sina partners? Och att homosexuella har bara sex med vem som helst av samma kön utan några känslor? Du tror inte på kärlek men du tror säkert på det "heliga" äktenskapet?

När man inte ens kan erkänna kärlek mellan två individer av samma kön, då säger det väldigt mycket dig som person, men det är inte ditt fel att du är hjärntvättad.

Huruvida människor är kära eller inte är ovidkommande: det som diskuteras är sexualitet, inte kärlek.
Om någon t ex förbjuder dans i en lokal så betyder det inte att det är förbjudet att spela musik. Att många människor tycker om att dansa till bra musik betyder inte att de är varandras synonymer.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av PiLp:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Soulless:

Mjauv

Du ogillar homosexualitet i spelet för att du anser det syndigt och förankrat i verkligheten (till skillnad från t.ex. tro på liv och intelligens på andra planeter än jorden för det är endast "fantasifoster")

Men du nämner inget om det ständiga dödandet och valmöjligheten att bete sig ondskefullt och egoistiskt som också finns i spelet...

Du tycker alltså att det är värre att få samkönad kärlek "upptryckt i ansiktet" än våld, egoism och likgiltighet?

Ganska sinnessjukt...

Det här har tagit upp tidigare, skillnaden är att ondska, egoism, blodtörst etc. problematiseras i spelet. Det är något som diskuteras, lyfts fram som något konfliktfylld och problematiskt. Det samma kan jag inte säga ang. de samkönade relationerna.

För övrigt är jag verkligen dödstrött på detta tjafs om "Kärlek". Det är ett litterärt tjuvknep för att vrida diskussionen; homosexualitet är en fråga om vem man vill ha sex med, inte vem man är kär i men det låter ju inte lika bra när man gör sina anföranden.

Här förlorade jag hoppet om mänskligheten.
Du menar alltså att heterosexuella inte är kära i sina partners? Och att homosexuella har bara sex med vem som helst av samma kön utan några känslor? Du tror inte på kärlek men du tror säkert på det "heliga" äktenskapet?

När man inte ens kan erkänna kärlek mellan två individer av samma kön, då säger det väldigt mycket dig som person, men det är inte ditt fel att du är hjärntvättad.

Huruvida människor är kära eller inte är ovidkommande: det som diskuteras är sexualitet, inte kärlek.
Om någon t ex förbjuder dans i en lokal så betyder det inte att det är förbjudet att spela musik. Att många människor tycker om att dansa till bra musik betyder inte att de är varandras synonymer.

Men varken homosexualitet eller kärlek är förbjudet.
Inga av de relationer som finns i Mass Effect handlar om att man ska få ligga. De finns där för att förstärka spelarens relation till karaktärerna och på så sätt skapa en mer personlig kontakt med spelet. Sen är det upp till dig vem du vill att denne person ska bli i spelet. Jag kände aldrig någon gång att man blev påtvingad en relation eller fick något homorelaterat kastat i ansiktet på sig men det är min åsikt.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv
Skrivet av PiLp:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av PiLp:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Soulless:

Mjauv

Du ogillar homosexualitet i spelet för att du anser det syndigt och förankrat i verkligheten (till skillnad från t.ex. tro på liv och intelligens på andra planeter än jorden för det är endast "fantasifoster")

Men du nämner inget om det ständiga dödandet och valmöjligheten att bete sig ondskefullt och egoistiskt som också finns i spelet...

Du tycker alltså att det är värre att få samkönad kärlek "upptryckt i ansiktet" än våld, egoism och likgiltighet?

Ganska sinnessjukt...

Det här har tagit upp tidigare, skillnaden är att ondska, egoism, blodtörst etc. problematiseras i spelet. Det är något som diskuteras, lyfts fram som något konfliktfylld och problematiskt. Det samma kan jag inte säga ang. de samkönade relationerna.

För övrigt är jag verkligen dödstrött på detta tjafs om "Kärlek". Det är ett litterärt tjuvknep för att vrida diskussionen; homosexualitet är en fråga om vem man vill ha sex med, inte vem man är kär i men det låter ju inte lika bra när man gör sina anföranden.

Här förlorade jag hoppet om mänskligheten.
Du menar alltså att heterosexuella inte är kära i sina partners? Och att homosexuella har bara sex med vem som helst av samma kön utan några känslor? Du tror inte på kärlek men du tror säkert på det "heliga" äktenskapet?

När man inte ens kan erkänna kärlek mellan två individer av samma kön, då säger det väldigt mycket dig som person, men det är inte ditt fel att du är hjärntvättad.

Huruvida människor är kära eller inte är ovidkommande: det som diskuteras är sexualitet, inte kärlek.
Om någon t ex förbjuder dans i en lokal så betyder det inte att det är förbjudet att spela musik. Att många människor tycker om att dansa till bra musik betyder inte att de är varandras synonymer.

Men varken homosexualitet eller kärlek är förbjudet.
Inga av de relationer som finns i Mass Effect handlar om att man ska få ligga. De finns där för att förstärka spelarens relation till karaktärerna och på så sätt skapa en mer personlig kontakt med spelet. Sen är det upp till dig vem du vill att denne person ska bli i spelet. Jag kände aldrig någon gång att man blev påtvingad en relation eller fick något homorelaterat kastat i ansiktet på sig men det är min åsikt.

Du är tröttsam och du visar gång efter gång att du inte har några riktiga argument att anföra när du hoppar hux flux mellan olika frågor.

Medlem

Diskussionen är över sedan länge och har utvecklats till personangrepp och smutskastande från alla sidor. Tråden låst, och kan ni inte diskutera som folk med vett så behöver ni inte posta något överhuvudtaget.


signatur

Videomupp

Skriv svar