Onödig information...

Medlem
Onödig information...

Reklam, världens viktigaste källa till information?
...eller inte.

Men reklam kan vara roligt, som så många youtube-klipp kan bevisa. Nu kanske jag skulle varit kreativ och letat fram några riktigt roliga reklamklipp men eftersom dom flesta idag har tillräckliga kunskaper i datahantering så får ni söka själva...

Så vad vill jag med detta inlägg?
Inte mycket, men efter att ha läst om Wii's mest eftertraktade spel 2012... ett under att det ens kommer något, än mer att det blev en lista på 8 stycken namn... och några andra spalter här på FZ blev jag lite förundrad över produktplaceringen på sidan...

Som denna bild, vad vet jag egentligen men Thorleifs tack & farväl-turne känns lite som om det vore... fel ålderskategori...?

[ia=528013; medium]

Inget fel med Thorleif men ändå...
Och denna, känns lite...mer...bolibompa-aktigt?

[ia=528014; medium]

Inget fel med LEGO, största fördelen med syskonbarn är att man kan ge dom LEGO som dom inte klarar att bygga själva... spelen är ju säkert också bra...

Produktplaceringar kan vara roliga ibland, ta Nokia och Star Trek...kanske inte den roligaste och hade kunnat sänka hela Star Trek-universumet totalt men icke då.
Nu närmast Bond som tydligen blivit sissy och släppt starkspriten för lite maltblask i form av Heineken... Bollingern lär bli utbytt till Sempers välling i nästkommande film...

Angående Bollinger så var det faktiskt Dom Pérignon som var den första champagnen i Bond men i och med Moonraker bytte man till Bollinger, då familjen Broccoli var nära vänner med Bollingers ägare så har dom än i dag faktiskt kostnadsfri reklamplats i filmerna.

#blogg

Onödig information...

Kul med Bond-fakta. De ska spela in en reklamsnutt med Daniel Craig inför något OS läste jag nyligen. Hmm, var är JAWS när man behöver honom.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Med Heineken?
Brukar inte Bond-skådisarna åka till Japan och göra whisky-reklam?

1
Skriv svar