Dark Souls till pc får releasedatum – GfWL-stöd kritiseras

Robot
Dark Souls till pc får releasedatum – GfWL-stöd kritiseras

Nu vet vi exakt vilket datum du kan spela Dark Souls till pc. Plus: tusentals protester mot det utlovade Games for Windows Live-stödet.

#dark-souls


Medlem
Dark Souls till pc får releasedatum – GfWL-stöd kritiseras

just nu bryr jag mig itne om GfWL för jag är bara glad att spelet kommer till PC


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Jävla gnäll, här får pc spelarna ett spel som de vill ha, pratat i dem att porta och göra det bra, så kommer det något annat de ska jävlas om, visst är GFWL det sämsta som finns men kom igen nu.. lite nog får de vara, vilka andra företag hade gjort detta?

Medlem

Jaha.

Day one pirate.

Medlem

Oväntat?
Vissa hittar alltid något att klaga på, GFWL är inte så mycket sämre än övriga (ubisoft m.fl.) att det påverkar spelupplevelsen, och tycker man nu att 3e parts DRM är så hemska får man lov att lira på konsol.
Nå, då det är Pc det gäller kommer nog folk att hitta en bra lösning ändå, det finns ju alltid, annars är detta ytterligare en usel ursäkt att tanka spelet.
Det enda GFWL saknar för att bli älskat på Pc fronten är massivt spelstöd, folk gnällde på Steam när det var nytt och på Origins också, men nu när de tvingats använda det länge har de flesta tystnat. Samma skulle gälla GFWL, även i nuvarande skick, om folk vart tvungna att använda det lite oftare. Det som inte dödar, det härdar etc men glad man slipper det på konsol ännu iaf.

Medlem

hahaha! ska alltid vara något!

Medlem

De säger att det får GFWL stöd, inte fan betyder väl det att det är ett måste? Eller? :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Konsol port + GFWL = Pirater utav bara fan.

Medlem
Skrivet av Proximately:

De säger att det får GFWL stöd, inte fan betyder väl det att det är ett måste? Eller? :-/

Jo det är ett måste.
För att spela online måste du använda denna service... Och det är krånligt och jobbigt utav bara helvete.
Man mår illa varje gång


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Köpte arkham asylum till PC, klarade ut hela spelet och skulle börja spela new game plus. Men spelet kraschade och när jag skulle starta det igen så kraschar det bara. Tyvärr var detta bundet till mitt GFWL konto då jag kunde lira om jag skapade en ny profil på gfwl...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Oväntat?
Vissa hittar alltid något att klaga på, GFWL är inte så mycket sämre än övriga (ubisoft m.fl.) att det påverkar spelupplevelsen, och tycker man nu att 3e parts DRM är så hemska får man lov att lira på konsol.
Nå, då det är Pc det gäller kommer nog folk att hitta en bra lösning ändå, det finns ju alltid, annars är detta ytterligare en usel ursäkt att tanka spelet.
Det enda GFWL saknar för att bli älskat på Pc fronten är massivt spelstöd, folk gnällde på Steam när det var nytt och på Origins också, men nu när de tvingats använda det länge har de flesta tystnat. Samma skulle gälla GFWL, även i nuvarande skick, om folk vart tvungna att använda det lite oftare. Det som inte dödar, det härdar etc men glad man slipper det på konsol ännu iaf.

Varsågod att spela med GFWL. Folk klagar för att sparade spel bara försvinner ganska ofta efter att man lagt ner ett antal timmar på ett spel.

Steam fungerar till skillnad från GFWL, det finns verkligen inget stöd från Microsoft och tjänsten har inte förbättrats efter flera år.
GFWL = inget köp, tyvärr.

Medlem

De som överväger att bojkotta detta mästerverk pågrund av GfWL gör sig själva en otjänst. Ge From Software era pengar. Punkt.

Medlem

Måtte dom släppa dlc så konsol spelarna även får dessa nya platser och färka demoner o döda


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Medlem
Skrivet av morfin91:

just nu bryr jag mig itne om GfWL för jag är bara glad att spelet kommer till PC

tänkte själv skriva detta, men det får bli "QFT" istället.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Har inget emot GFWL, spelar det mesta med handkontroll på PC och har xbox live gamertag så för mig är det inga problem ... blev mer glad över nyheten

Medlem

GFWL är horribelt, alltid massa problem med connections. Omöjligt att spela GTA IV online tex.

Medlem

annars kan man alltid göra så här köper spelet för att du vill ha spelet på "riktigt" och sedan pirata spelet för att slippa GfWL


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Aldrig haft några problem med GfWL med de fåtal spel som använder sig av det. Kanske haft tur? Blir troligen ett köp av Dark Souls även fast det inte riktigt lockar - man måste ju stödja From Software bara för att de ger ut en bra konsolport med extra innehåll till oss PC-spelare!

Medlem

Skitbra av fansen. Alla vet att ingen gillar GfWL (av den enkla anledningen att det inte finns något bra med det) så varför envisas med att använda det.
Så jävla många lamm i detta samhället, så det är skönt att PC-spelarna fortfarande orkar säga ifrån.

Medlem

Mycket glad över att spelet kommer till PC, men en rejäl /facepalm på beslutet att köra GFWL...

Jag hade sett fram emot Steam achievements här ju!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kanske GfWL kan se till att det inte blir så många fuskare i MP? Det är bättre med en stabil tjänst IMO än att nötterna får cracka loss hur som helst. I och för sig så tvivlar jag inte att det kommer att vimla av hackare som invaderar ditt spel så fort de får chansen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Fattar inte problemet med GFWL?
Jag har aldrig haft några problem med det, vad jag kan komma på

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Fattar inte problemet med GFWL?
Jag har aldrig haft några problem med det, vad jag kan komma på

Använde GFWL i ca 2 år då jag lirade Dawn of War 2 och dess expansion Chaos Rising ganska rejält.

GFWL är en av de sämsta "service" system jag använt, fått flera problem med det, var rejält glad då de använde steamworks i Dawn of War 2: Retribution istället.

Men det är vad jag har upplevt, säger inte att alla har haft lika dåligt som jag :).
Skulle vara roligt om de använde något annat än Steamworks för Dark Souls, gillar Steam men tror ej Namco orkar bry sig om något annat.

Skrivet av Ravenknight:

Kanske GfWL kan se till att det inte blir så många fuskare i MP? Det är bättre med en stabil tjänst IMO än att nötterna får cracka loss hur som helst. I och för sig så tvivlar jag inte att det kommer att vimla av hackare som invaderar ditt spel så fort de får chansen.

GFWL skulle jag inte direkt säga GFWL är "stabilt" eller säkert från fusk, Dawn of War 2 hade problem som tusan med "drop hacks". Jag litar hellre på Punkbuster än GFWL när det gäller anti-cheat.

Medlem

Förstår inte hur dom först kan lyssna på fans som vill ha Dark Souls på PC och sedan släpper dom det via GFWL.... Trodde nästan att dom var smarta men ikke.

Blir definitivt inget köp tack vare GFWL.

Och till alla ni konsol-nissar som inte kan förstå varför vi gnäller på GFWL, testa det själv så förstår ni...
- saves som inte sparas
- seg inloggning
- seg uppstart
- vill ibland inte logga in
- uppdateringar som man alltid måste installera vilket tar sjukt lång tid
etc etc

Medlem

you can't please everybody !
det finns antagligen en anledning till varför det släpps med GfWL.

känns inte direkt som om utvecklarna bara väljer att använda det för att jävlas med sina spelare.
folk verkar ha svårt för att se saker från nån annans perspektiv.

Medlem

Att köpa spelet med GFWL är en dödsdom. Hoppas för guds skull att dom ändrar det..
Att piratkopiera spelet kommer inte heller göra saken bättre, för en stor del av spelet är just Online-biten. Och piratkopierat innebär då inget onlineläge, vilket mördar en stor bit. Och GFWL gör precis detsamma...

Sorgligt att spelet inte bara ska kunna köpas på skiva, installeras från denna och sedan spelas. Utan någon jävla "tjänst" eller konto över huvud taget.

Medlem

Fan bara för att PC spelare är kräsna och inte går med på vilket skit helst så ska det klagas på att vi klagar :P.
Verkligen inte några perfekta kunder, för företagen alltså, som sväljer allt skit utan att ifrågasätta.

Som vissa Iphone användare, köper en mobil för 5K och spelar typ wordfeud å rumble och är nöjda sen, visst det är deras pengar och dem får göra va dem vill med pengarna, men ska jag köpa nåt så ställer jag vissa krav.

Iofs tänker jag mest på spelkvaliten och är det så här brukar ja köpa spelet å sen pirata det för att slippa sånt som GfWL, inte så svårt och man gör ändå rätt för sej genom att köpa spelet.

Många PC spelare är helt enkelt medvetna om vad dem vill ha, och inte ha och just nu i dom dåliga konsolportningarnas tid så är det mycket "gnäll" från PCspelarna, inget konstigt alls tycker jag, snarare bra att man visar företagen vad man vill ha och inte ha.

Tyvär är väl såna som jag en minoritet nu för tiden i spelarskaran så dem flesta utvecklare verkar inte bry sej, deras spel säljer ändå.

Det värsta tycker jag är när spelserier som jag älskat blir mer casualiserade utan att hitta en bra balans för både casuals å hardcorare.
Man blir besviken helt enkelt när spelen är fördummade föenklade och när dom inte ens orkar göra ett vettigt UI för PC portningarna.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Varsågod att spela med GFWL. Folk klagar för att sparade spel bara försvinner ganska ofta efter att man lagt ner ett antal timmar på ett spel.

Steam fungerar till skillnad från GFWL, det finns verkligen inget stöd från Microsoft och tjänsten har inte förbättrats efter flera år.
GFWL = inget köp, tyvärr.

Det har jag gjort och inte haft några större problem, inte mer än jag haft med Steam eller Origins, same shit different names. Som sagt, skulel folk använda systemet så skulle det så klart förbättras, enda anledningen att steam är "bra" i dagsläget är att det funnits på marknaden länge, det var inte kul i början
Som sagt, skulle fler spel kräva GFWL skulel folk lära sig använda programet och inse att många buggar är borta nu, samt att de som finns kvar skulle fixas då det vore intressant för Ms att satsa på det. Folk klagade på Steam och Origins i början tills de lärde sig "stå ut" tack vare spel som krävde det, samma med GFWL. Sen är det ju trots allt Pc vi talar om, måste ju gå att komma runt det om man nu avskyr just GFWL.
Slutligen kan man ju iaf i teorin vara glad att spelet över huvud taget släpps då det inte ens var tänkt till PC, kanske om folk köper det (pro tip) så får nästa spel en mer allmänt accepterat DMR som ex. Steam.

Medlem

GfWL må vara skit, men det är bättre än att inte få spelet alls till pc.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

123
Skriv svar