Scroll fungerar inte på vissa platser av skärmen

Medlem
Scroll fungerar inte på vissa platser av skärmen

Har nu tröttnat på detta problem och hittar ingen lösning.

Scrollen väljer helt random att inte fungera om jag håller pekaren på vissa platser på skärmen.

Oftast är det ca 150-200 px till höger kant av skärmen där den inte funkar. Flyttar jag musen till vänster om det, funkar det utmärkt. Nu när jag skriver detta är det ca 200x200 px precis till vänster om mitten skärmen där det inte funkar. Dvs, inte ens utefter en kant. Det fungerar åt alla håll runt det fältet.

Har aldrig haft något problem förrän nyligen, och kan inte komma på att jag installerat något program som kan ha orsakat detta.

Min mus är en Ace of Sweden EDGE 3200, och jag kör två skärmar, en 1280x1024 och en 1600x1200. Det är den mindre, och vänstra, som krånglar.

Idéer?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag har ingen aning faktiskt, så försöker bara komma med idéer.
Det är ingen inställning i mjukvaran som följer med musen att göra?
Allt annat funkar på de ställena du inte kan scrolla på? Klicka och dra osv? Låter ju riktigt skumt.
Har du testat att bara köra med den lilla skärmen och se vad som händer?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jepp allt annat funkar där. Funkar även att klicka på scrollen och dra sidan på det sättet. Endast att rulla hjulet som felar.

Har inte kunnat testa med en skärm då min setup gör det jääättejobbigt att koppla ur och även att använda endast en skärm Ska dock se till att göra det.

Nånting som jag funderar på är om det kan ha att göra med att de är olika upplösning? Typ att det område som inte fungerar motsvarar den mängd pixlar som är mellanskillnaden mellan skärmarna? Långsökt, men vafan, hela problemet är rätt långsökt..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar