Livets soundtrack

Flakmonkey
Livets soundtrack

Musik är något som jag skulle ha svårt att leva autn. Musiken förgyller mitt liv alla tider på dygnet. När jag jobbar, när jag tränar, när jag städar, promenerar, skriver, snickrar, ja ni förstår nog vad jag menar. Speciellt gäller detta de tilfällen då jag är på väg någonstans. När jag ska ta mig till jobbet eller så. Direkt när jag kommer utanför min dörr (och ofta innan) så åker snäckorna in i öronen och musiken igång. Jag gör det givetvis för att jag njuter av det men också för att skärma ute resten av världen.

Ibland har jag dock uptäckt att det kan vara skönt att helt enkelt struna i musiken och använda livets ljudkuliss som soundtrack. Då kan det vara enormt härligt att få höra inte bara fågelsång utan även bilar som kör förbi, "Nästa Gamla Stan", folk som pratat om något meningslöst eller bara höra tystnaden. Det som jag normalt stänger ute blir helt plötsligt fascinerande och jag slappnar av. Trots att det jag hör säkerligen framkallar stress hos andra.

Så är du som jag och har lurarna på hela tiden ta en dag då du inte gör det utan bara lyssnar på livet runtomkring. Har du tur kan du tillochmed få höra fascinerande berättelser som den jag hört nu medan jag skriver det här inlägget. En "fin" kvinna som pratar med en kompis och skrattar åt att kille som skulle köpa en fylleburgare på Max hade en guldamex som inte fungerade så att hon var tvungen att betala. Och hon jobbar som inredningsarkitekt också... Bara en sån sak

#blogg

Medlem
Livets soundtrack i lurarna

Jag skulle också ha svårt att leva utan musik i min tillvaro.
Jag som vuxit upp i en musikerfamilj och haft musik runt omkring mig sen jag simma ut ur pappas pung.

Och tänka sig, att inredningsarkitekter även äter Maxhamburgare...


signatur
Flakmonkey

Alla typer av människor har visst samma smak 03:15 en lördagsnatt

1
Skriv svar