Forza 3 vs. Grid 2
Jag har inte läst nått om Grid 2, men om man ska utgå från ettan så säger jag Forza 3 LÄTT.
lite argument*
60fps mot GRID's 30(på konsoll iaf)
Fler Bilar?
Man kan måla/tweaka/trimma Bilarna i Forza (igen, jag har inte läst just nått om GRID 2, dom kanske har infört sånt nu)
bättre körkänsla även om fartkänslan var bättre i GRID.
sa jag 60 FPS?, gör en jäkla skillnad i bilspel.
Ingen SuperuperduperRubberbandingAI som GRID led av (Du vet, hur jävla gudalikt du än kör så ligger motståndaren o nosar dig i häcken, även om han körde av banan 3 kurvor bak).
-Kör jag som en gud/har en mycket bättre bil så vill jag fan utklassa resten av förarna.
*Då inget av spelen är släppta kan jag bara göra antaganden från föregående del i serien. (Forza 2 mot GRID)
Edit: Ujdå, som WaltX säger, kommer det ens ett GRID 2 snart? Nää jag tror det är DiRT 2 som åsyftas av trådskaparen..
Då kan jag bara jämföra med Demot på Dirt 2, men utslaget är detsamma, Forza 3!
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Jag har inte läst nått om Grid 2, men om man ska utgå från ettan så säger jag Forza 3 LÄTT.
lite argument*
60fps mot GRID's 30(på konsoll iaf)
Fler Bilar?
Man kan måla/tweaka/trimma Bilarna i Forza (igen, jag har inte läst just nått om GRID 2, dom kanske har infört sånt nu)
bättre körkänsla även om fartkänslan var bättre i GRID.
sa jag 60 FPS?, gör en jäkla skillnad i bilspel.
Ingen SuperuperduperRubberbandingAI som GRID led av (Du vet, hur jävla gudalikt du än kör så ligger motståndaren o nosar dig i häcken, även om han körde av banan 3 kurvor bak).
-Kör jag som en gud/har en mycket bättre bil så vill jag fan utklassa resten av förarna.
*Då inget av spelen är släppta kan jag bara göra antaganden från föregående del i serien. (Forza 2 mot GRID)
Edit: Ujdå, som WaltX säger, kommer det ens ett GRID 2 snart? Nää jag tror det är DiRT 2 som åsyftas av trådskaparen..
Då kan jag bara jämföra med Demot på Dirt 2, men utslaget är detsamma, Forza 3!
tack så mycket för hjälpen:) Och ja, jag klantade till det ordentligt! Jag menar dirt 2, sorry!
Det är två helt olika typer av spel egentligen. Forza 3 är mer som en simulator och DiRT 2 arcadigt. Spelen har helt olika miljöer också. Det är svårt att välja något av dem så här i förväg utan att ha spelat Forza 3 satt man kan jämföra. Men om jag skulle välja mellan Forza 2 och DiRT så skulle jag välja DiRT.
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine