Forza 3 vs. Grid 2

Inaktiv
Forza 3 vs. Grid 2

Jag har förhandsbokat forza3 men funderar på att byta till grid2. Vad tycker ni? Snälla skynda innan det släpps, då kan jag inte byta:)

Medlem

GRiD 2? Menar du DiRT 2?

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag har inte läst nått om Grid 2, men om man ska utgå från ettan så säger jag Forza 3 LÄTT.
lite argument*

• 60fps mot GRID's 30(på konsoll iaf)

• Fler Bilar?

• Man kan måla/tweaka/trimma Bilarna i Forza (igen, jag har inte läst just nått om GRID 2, dom kanske har infört sånt nu)

• bättre körkänsla även om fartkänslan var bättre i GRID.

• sa jag 60 FPS?, gör en jäkla skillnad i bilspel.

• Ingen SuperuperduperRubberbandingAI som GRID led av (Du vet, hur jävla gudalikt du än kör så ligger motståndaren o nosar dig i häcken, även om han körde av banan 3 kurvor bak).
    -Kör jag som en gud/har en mycket bättre bil så vill jag fan utklassa resten av förarna.

*Då inget av spelen är släppta kan jag bara göra antaganden från föregående del i serien. (Forza 2 mot GRID)

Edit: Ujdå, som WaltX säger, kommer det ens ett GRID 2 snart? Nää jag tror det är DiRT 2 som åsyftas av trådskaparen..

Då kan jag bara jämföra med Demot på Dirt 2, men utslaget är detsamma, Forza 3!

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

GRiD 2? Menar du DiRT 2?

oj! vad dum jag är ja jag menar dirt 2

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Jag har inte läst nått om Grid 2, men om man ska utgå från ettan så säger jag Forza 3 LÄTT.
lite argument*

• 60fps mot GRID's 30(på konsoll iaf)

• Fler Bilar?

• Man kan måla/tweaka/trimma Bilarna i Forza (igen, jag har inte läst just nått om GRID 2, dom kanske har infört sånt nu)

• bättre körkänsla även om fartkänslan var bättre i GRID.

• sa jag 60 FPS?, gör en jäkla skillnad i bilspel.

• Ingen SuperuperduperRubberbandingAI som GRID led av (Du vet, hur jävla gudalikt du än kör så ligger motståndaren o nosar dig i häcken, även om han körde av banan 3 kurvor bak).
    -Kör jag som en gud/har en mycket bättre bil så vill jag fan utklassa resten av förarna.

*Då inget av spelen är släppta kan jag bara göra antaganden från föregående del i serien. (Forza 2 mot GRID)

Edit: Ujdå, som WaltX säger, kommer det ens ett GRID 2 snart? Nää jag tror det är DiRT 2 som åsyftas av trådskaparen..

Då kan jag bara jämföra med Demot på Dirt 2, men utslaget är detsamma, Forza 3!

tack så mycket för hjälpen:) Och ja, jag klantade till det ordentligt! Jag menar dirt 2, sorry!

Medlem

Det är två helt olika typer av spel egentligen. Forza 3 är mer som en simulator och DiRT 2 arcadigt. Spelen har helt olika miljöer också. Det är svårt att välja något av dem så här i förväg utan att ha spelat Forza 3 satt man kan jämföra. Men om jag skulle välja mellan Forza 2 och DiRT så skulle jag välja DiRT.

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av fm_3:
Skrivet av WaltX:

GRiD 2? Menar du DiRT 2?

oj! vad dum jag är ja jag menar dirt 2

jag har bytt till dirt nu:) Det verkar sjukt grymt, jag älskar demot haha xD tack för hjälpen:D

Medlem

De släpps ju inte ens under samma månad, känns dumt att du avbokar då imo.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Youtube-proffs

Forza 3

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ni jämför äpplen och päron om ni frågar mig...

1
Skriv svar