Diablo 3 ett uselt skämt!

eak
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av firsov:
Skrivet av henko:
Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

För Skeletong king i D2 var väldigt svår på normal....eller?

Jag gillade betan i alla fall, blir helt klart ett köp.
Frågan är bara var man ska förboka det någonstans.

Skeleton king i D2 ja just det. Han va svår han. Exakt vart i spelet finns han om jag får fråga?

Spela D2 innan du pratar om det!

Sen har blizz själva sagt: "Normal is fun, you are one hitting everything blabla, but when you get to Nightmare and hell you will say hey, that thing just killed me, wtf!?!?!. We promise!"

Kan hålla med om att jag inte är helt nöjd med D3 heller. Hatar att det inte går att göra games som i D2. Men överlag kan det nog bli bra. D2 går att spela än så man kan fortfarande spela ett bra diablo!

Kan det vara värt att köpa när det hamnar i REA-backen på Coop?

Jag pratar om 2spel i samma mening diablo ett och två.

Medlem
Skrivet av eak:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av firsov:
Skrivet av henko:
Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

För Skeletong king i D2 var väldigt svår på normal....eller?

Jag gillade betan i alla fall, blir helt klart ett köp.
Frågan är bara var man ska förboka det någonstans.

Skeleton king i D2 ja just det. Han va svår han. Exakt vart i spelet finns han om jag får fråga?

Spela D2 innan du pratar om det!

Sen har blizz själva sagt: "Normal is fun, you are one hitting everything blabla, but when you get to Nightmare and hell you will say hey, that thing just killed me, wtf!?!?!. We promise!"

Kan hålla med om att jag inte är helt nöjd med D3 heller. Hatar att det inte går att göra games som i D2. Men överlag kan det nog bli bra. D2 går att spela än så man kan fortfarande spela ett bra diablo!

Kan det vara värt att köpa när det hamnar i REA-backen på Coop?

Jag pratar om 2spel i samma mening diablo ett och två.

jag pratar om henkos kommentar.

Medlem

När/om D4 kommer så lär det vara samma tugg om ditten och datten som nu, alltid folk som gnäller på allt det nya i uppföljare.. exakt det är en uppföljare, en nyare, mer modern version av spelet.. hade de kört kvar på samma visa som för 12(!) år sen så kunde de väl döpt spelet till D2.5 men igen, då hade folk gnällt ändå..

Medlem
Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

lär dig svenska, det ser inte ut att vara så lätt för dig.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

"Normal" är "tutorial".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av baggso:

När/om D4 kommer så lär det vara samma tugg om ditten och datten som nu, alltid folk som gnäller på allt det nya i uppföljare.. exakt det är en uppföljare, en nyare, mer modern version av spelet.. hade de kört kvar på samma visa som för 12(!) år sen så kunde de väl döpt spelet till D2.5 men igen, då hade folk gnällt ändå..

Nja det är mycket kritik på dagens "modernare" speldesign. De flesta vill se det gamla komma tillbaka fast till en nyare version. Det finns inte mycket som gör att man fastnar för spelen. Kolla på BF 3 t ex.
Men men jag är en av de som helst vill ha HD mod till D2.

Vad skulle folk ha gnällt på om de gjort ett D2.5 och kallat det för D3?

Ett sådant spel ser jag som sådant att de gjort det mörkare vilket många vill så det blir mer Goth känsla i det.
Har kvar "game listor" och Menyn i D2 fast snyggare såklart så man faktiskt stöter på människor.
Gör fler platser där det är bra för viss typ av mfning (Pit, Dia runs osv osv som i D2, liknande system ist för att springa igenom hela spelet om o om igen som de vill att man gör i D3) så det blir mer knep, tänk och kunskap i det hela.

Aa det är några få punkter jag kommer på lite snabbt.

Men utveckla dig gärna!

Medlem

Men lägg ner...

Om ni inte orkar köra igenom hela normal innan det blir svårare, så börja köra Hardcore!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Men lägg ner...

Om ni inte orkar köra igenom hela normal innan det blir svårare, så börja köra Hardcore!

Fast Hardcore är ju inte svårare...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Akronym:

Men lägg ner...

Om ni inte orkar köra igenom hela normal innan det blir svårare, så börja köra Hardcore!

Fast Hardcore är ju inte svårare...

HC är däremot mycket mer frustrerande och mycket mer bitning på naglarna, e själv på nightmare med en Barb, satan så nära man varit att dö flera gånger

Tycker spelet börjar bli svårare på Hell Act 2 då jag började få lite problem, gearar fortfarande upp för Inferno Act 2 genom att göra Act3/4 Hell för gear.

Medlem

Kom nyss fram till att det är ett uselt skämt.
Känns inte som något i spelet får mig lockad att spela det. Sett allt i storyn och det var inget lockande direkt.
Känns inte lockande att fortsätta längre in i hell heller. behöva klicka bort massa dialoger varje minut och samma sak igen,
Visst det är samma sak igen i D2 men det är så jäkla bra där så man har inget emot det. Men i D3 tar det fan emot o spela igenom det igen.
Spelare inte mer nu, ska dock kolla efter patch o se om det kommer något kul som gör det mer intressant.
Någon som delar min åsikt?

Medlem

Förstår inte allt detta liv om Diablo 3. Själv spelade jag Diablo och Diablo 2 flitigt (diablo 2 senast något år sen bara) och tycker att Diablo 3 är allt som de två tidigare spelen var, sen att det nya skill systemet uppmuntrar experimentering istället för att du sätter din skill build och om du inte gillar den/den suger så måste du rerolla för att kunna spela med din karaktär. Minns att på den tiden då jag inte visste mycket om Diablo 2s mechanics så gjorde jag en Fire Druid och levlade den rätt högt, blev sen helt omöjligt att spela på Hell för att var och varannan mob var Fire Immune och knappt tog någon skada av mina spells.

Sen så ändringarna till Health/Mana systemet välkomnar jag eftersom det bidrar till att man kan slakta mera monster och farma mera items innan du måste in till staden för att köpa flera potions för ytterligare farmning.

Medlem
Skrivet av Groda:

Förstår inte allt detta liv om Diablo 3. Själv spelade jag Diablo och Diablo 2 flitigt (diablo 2 senast något år sen bara) och tycker att Diablo 3 är allt som de två tidigare spelen var, sen att det nya skill systemet uppmuntrar experimentering istället för att du sätter din skill build och om du inte gillar den/den suger så måste du rerolla för att kunna spela med din karaktär. Minns att på den tiden då jag inte visste mycket om Diablo 2s mechanics så gjorde jag en Fire Druid och levlade den rätt högt, blev sen helt omöjligt att spela på Hell för att var och varannan mob var Fire Immune och knappt tog någon skada av mina spells.

Sen så ändringarna till Health/Mana systemet välkomnar jag eftersom det bidrar till att man kan slakta mera monster och farma mera items innan du måste in till staden för att köpa flera potions för ytterligare farmning.

Det är ju just där problemet ligger. Det går inte att misslyckas eller att höja sig ett litet snäpp över en annan . Är man en nybörjare så ska det synas. Det blir en utveckling.

Hur länge tror du att du kommer farma (en term som inte fanns eller användes av casual d2 spelare), och varför gör man det egentligen?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Farmar väl i Diablo 3 av samma anledning som jag farmar i WoW eller andra RPG spel, jag vill ha bättre loot, så min karaktär presterar bättre och kan klara av svårare content. Än så länge har jag kört till Akt 3 i Nightmare och har börjat dött en hel del jämfört med vad jag gjorde på Normal. Märks en hel del när man hittar något bra item som är bättre än det man har på skadan man gör eller hur mycket man överlever. Och jag kommer antagligen farma tills jag har de bästa gearet för att kunna klara av Inferno och så länge mina kompisar spelar. För övrigt så gillar jag Disgaea serien oerhört mycket, vars "endgame" bara består av att farma och åter farma..

Och när det gäller att det ska synas om man är nybörjare eller ej så tycker jag att det synns nog i Diablo 3 med, bara det att istället för att du får rerolla en karaktär bara för att du inte lyckats lägga alla dina skills rätt och följt någon specifik guide för den ända karaktärsbyggden som faktiskt fungerar på hell och för de svåraste sakerna för din klass så beror det mer på vilka skill kombinationer du använder och hur du spelar i övrigt (även om spelet i sig inte är särskilt baserat på spelarens skicklighet, men det var varken Diablo 1 eller 2 heller i min mening).

Medlem

Jag antog att du spelade WoW. Jag antog också att du inte hade kommit till endgame ännu.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag misstänker att EAK inte spelat längre än normal. Vänta tills man kommer till hell... jösses vad drygt.
Men ja.. LITE synd är det dock att normal är så lätt på D2 och D3 (D3 aningen mer dock). För man steamrollar nästan igenom spelet den där första, unika gången.

Medlem

kan någon vänlig själ säga till mig hur de gick till väga för att komma i kontakt med någon på Blizzard som hjälpt de att återställa ens karaktär till en tidpunkt innan man blev hackad och virtuellt våldtagen?

är det den här "ticket support" grejen som gäller? för där får jag inte mycket till svar.

Medlem
Skrivet av Groda:

Farmar väl i Diablo 3 av samma anledning som jag farmar i WoW eller andra RPG spel, jag vill ha bättre loot, så min karaktär presterar bättre och kan klara av svårare content. Än så länge har jag kört till Akt 3 i Nightmare och har börjat dött en hel del jämfört med vad jag gjorde på Normal. Märks en hel del när man hittar något bra item som är bättre än det man har på skadan man gör eller hur mycket man överlever. Och jag kommer antagligen farma tills jag har de bästa gearet för att kunna klara av Inferno och så länge mina kompisar spelar. För övrigt så gillar jag Disgaea serien oerhört mycket, vars "endgame" bara består av att farma och åter farma..

Och när det gäller att det ska synas om man är nybörjare eller ej så tycker jag att det synns nog i Diablo 3 med, bara det att istället för att du får rerolla en karaktär bara för att du inte lyckats lägga alla dina skills rätt och följt någon specifik guide för den ända karaktärsbyggden som faktiskt fungerar på hell och för de svåraste sakerna för din klass så beror det mer på vilka skill kombinationer du använder och hur du spelar i övrigt (även om spelet i sig inte är särskilt baserat på spelarens skicklighet, men det var varken Diablo 1 eller 2 heller i min mening).

Skillnaden med många andra spel som diablo 2 är att du främst samlade in föremål genom att döda monster.
I diablo 3 handlar det mest om att grinda guld så man kan köpa saker på AH. Hela vägen till hell så har jag då i 95% fått den bästa gearen via AH.

Medlem

Jag fick nog av spelet pga:

Blizzard mördade Cain, gjorde Diablo till en drag queen med kvinnliga former. Jag vet att det är Leahs kropp men vad fan. Barnprogramsbossar. (Jag pekar på dig Ghom).

Inga stora horder med monster att plöja igenom bara småpacks på max 10 stycken monster. Cooldowns på abilities a´la WoW. Ge oss mer att slå på istället. Jag behöver inte ett WoW till vilket jag för övrigt gått tillbaka till.
Listan kan göras ännu längre men jag orkar inte.

2 grejer var jag nöjd med iaf och det är Act 1 och Wimsyshire(<--- brast faktiskt ut i ett asgarv där).

Och innan folk mot förmodan skulle försvara spelet så är jag i Act 2 inferno och har alltså sett vad spelet har att erbjuda.

Nä, Path of Exile blir det för min del.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag har inte spelat D2 men har ett par hundra timmar på d3.
Det tog inte lång tid fatta att allt handlar om Auction House, verkar det som.

Om man tycker AH gör spelet för lätt, varför använder man det då, testa spela spelet med Hardcore character och utan AH?

Medlem
Skrivet av hankis:

kan någon vänlig själ säga till mig hur de gick till väga för att komma i kontakt med någon på Blizzard som hjälpt de att återställa ens karaktär till en tidpunkt innan man blev hackad och virtuellt våldtagen?

är det den här "ticket support" grejen som gäller? för där får jag inte mycket till svar.

Jag körde ticket support och fick min karaktär backrollad inom en timme.
Sen fixade jag en authenticator till mobilen och inte blivit hackad sen dess.

Edit: Åh helvete, såg att det var en gammal tråd.

Medlem

Efter att ha klarat Diablo 3 på inferno så jag skrev ner mina tankar om spelet...

http://www.qn2.se/blogg.asp?id=1708

Synd att det inte blev den långa resa jag och många med mig hoppats på


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

Trodde att du skulle klaga på dom många legitima anledningarna som finns att klaga på Diablo 3. Men att bajsa på tangentbordet går ju också.


signatur

subterranean homesick alien

123
Skriv svar