Censurerat Tera-blod får MMO-lirarna att se rött

Robot
Censurerat Tera-blod får MMO-lirarna att se rött

"Vi, som medlemmar av Teras community, anser att den här gången har ni gått för långt", säger fansen om utvecklarnas beslut att censurera EU-versionen av Tera.

#nyhetstips, #tera, #frogster


Medlem
Censurerat Tera-blod får MMO-lirarna att se rött

Och ändå kommer de att sitta där och spela när det väl släpps, precis som med alla andra "bojkotter" av spel...

Medlem

Censurerat blod i ett spel som är så extremt sexistiskt att det till och med klär en ras med småflickor som ser 12 år gamla ut i bara trådar? Jag skrattar så jag gråter!

Medlem

Varför gjorde dom spelet från 12 år för det första? Precis som med GW2. Varför görs nästan alla MMO-spel för 12-åringar? Börjar bli tröttsamt att se pegi 12 på alla jävla MMO-spel.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Varför gjorde dom spelet från 12 år för det första? Precis som med GW2. Varför görs nästan alla MMO-spel för 12-åringar? Börjar bli tröttsamt att se pegi 12 på alla jävla MMO-spel.

Ja det är tråkigt. Alla borde vara lite mer som CD Projekt

Medlem

sad face....men inte gamebreaking för mig...men en slider är att rekommendera.

vilken reaktion på lite mindre splattigt blod.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Saker Frogster rör brukar bli till skräp, så inte helt förvånande

Medlem

Inget spel jag kommer köpa efter provat BETAN, för asiatiskt för min del.

Medlem

Det intressanta är att i öppna betan fanns inte en instans med i EU versionen. De sade att den behövde patchas pga fel. Kanske det snarare var pga att den instansen inte skulle klara Pegi12 skalan?

En videosnutt ifrån instansens andra boss Blood Queen.
http://www.youtube.com/watch?v=r8hi170PgPY

Frågan gäller igentligen inte enbart blodet utan även andra ändringar som nu i samband med detta uppdagats. Te.x. är chattfiltret alltid på och kommer aldrig att gå stänga av. Vilket ibland leder till att ord som kanske inte skall cencueras, blir cencuerade.

Sedan ställer sig personer frågande till hur mycket mer som kommer ändras framöver för att de skall klara att hålla PG12 biten. De måste ju redigera allt material som kommer från US versionen till att klara ålderskraven i EU.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Det intressanta är att i öppna betan fanns inte en instans med i EU versionen. De sade att den behövde patchas pga fel. Kanske det snarare var pga att den instansen inte skulle klara Pegi12 skalan?

En videosnutt ifrån instansens andra boss Blood Queen.
http://www.youtube.com/watch?v=r8hi170PgPY

Frågan gäller igentligen inte enbart blodet utan även andra ändringar som nu i samband med detta uppdagats. Te.x. är chattfiltret alltid på och kommer aldrig att gå stänga av. Vilket ibland leder till att ord som kanske inte skall cencueras, blir cencuerade.

Sedan ställer sig personer frågande till hur mycket mer som kommer ändras framöver för att de skall klara att hålla PG12 biten. De måste ju redigera allt material som kommer från US versionen till att klara ålderskraven i EU.

Mycket möjligt och högst troligt.

Medlem

Varför försöker dom hålla åldern så lågt för?
Kommer nog gå o patcha tills sig allt som är censurerat

Medlem
Skrivet av TexN:

Varför försöker dom hålla åldern så lågt för?
Kommer nog gå o patcha tills sig allt som är censurerat

För att kunna sälja spelet till 12-åringar såklart.

Medlem
Medlem
Skrivet av Nomz:

Censurerat blod i ett spel som är så extremt sexistiskt att det till och med klär en ras med småflickor som ser 12 år gamla ut i bara trådar? Jag skrattar så jag gråter!

"Små flickor"... suck det är fantasy gnäller du om dvärgar i World of Warcraft med eller?
Dom är ju också "små".

Sexism i Sverige är ett så tröttsamt ämne tyvärr, ser vi en lättklädd kvinna så sätter vi kaffet i halsen och börjar prata om jämställdhet. Är vi däremot ensamma så ser vi inget fel med det.

Jobbigt att företag är sådana fittor att dom vill ha 12års märkning istället för 15/16.
Censurerad chat som måste vara på... hade hellre plockat det från USA istället nu.
(Så synd att det är subscription)

Bild Googla, "Tera Game" och alla anklagelser om att designen var menat för unga pojkar blir berättigade.

Och ja det där med att en spelbar ras ser ut som minderåriga lollis har väckt inte så lite oro. Om en person vid första anblick förnimmar ett minderårigt barn, då kan inget argument emot övertyga, Fantasy eller inte. Dålig design är dålig design.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det är ett tyskt företag som sköter servrarna i Europa, så vad hade folk förväntat sig av censurnazisterna egentligen?

Medlem

Jag väntar nog hellre på D3 Får för mycket WoW-vibbar. Tänker mig en blandning av Karazhans andra boss och The Lich King när jag ser på klippet "Blood Queen".

Ingen MMO expert! Men detta kommer ändå inte ha en chans emot GW2.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Märkligheter har kommit för att stanna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Nomz:

Censurerat blod i ett spel som är så extremt sexistiskt att det till och med klär en ras med småflickor som ser 12 år gamla ut i bara trådar? Jag skrattar så jag gråter!

"Små flickor"... suck det är fantasy gnäller du om dvärgar i World of Warcraft med eller?
Dom är ju också "små".

Sexism i Sverige är ett så tröttsamt ämne tyvärr, ser vi en lättklädd kvinna så sätter vi kaffet i halsen och börjar prata om jämställdhet. Är vi däremot ensamma så ser vi inget fel med det.

Ja, för detta är samma sak som en hårig dvärg och inte borderline barnporr för att kåta upp medelålders asiatiska män.

Bör dessutom tilläggas att detta var en av de "smakligare" bilderna jag kunde hitta, blev nästan äcklad när jag testade open beta och såg det in-game.

Medlem

No blood.
No buy.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Nomz:

Censurerat blod i ett spel som är så extremt sexistiskt att det till och med klär en ras med småflickor som ser 12 år gamla ut i bara trådar? Jag skrattar så jag gråter!

"Små flickor"... suck det är fantasy gnäller du om dvärgar i World of Warcraft med eller?
Dom är ju också "små".

Sexism i Sverige är ett så tröttsamt ämne tyvärr, ser vi en lättklädd kvinna så sätter vi kaffet i halsen och börjar prata om jämställdhet. Är vi däremot ensamma så ser vi inget fel med det.

Ja, för detta är samma sak som en hårig dvärg och inte borderline barnporr för att kåta upp medelålders asiatiska män.

http://www.whatmmorpg.com/articles/tera-elin.jpg

Bör dessutom tilläggas att detta var en av de "smakligare" bilderna jag kunde hitta, blev nästan äcklad när jag testade open beta och såg det in-game.

Tycker du att det ens efterliknad en ung flicka så är det något fel på just dig.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Och ändå kommer de att sitta där och spela när det väl släpps, precis som med alla andra "bojkotter" av spel...

Det måste vara jobbigt för dig att aldrig våga stå för något. För jag antar att du talar ur egen erfarenhet. Men det finns faktiskt de som vågar stå för det de tycker, säger och tänker. Alla är inte fegisar.

Medlem

ahahahahaa fail!!!!!!!!!!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Nomz:

Censurerat blod i ett spel som är så extremt sexistiskt att det till och med klär en ras med småflickor som ser 12 år gamla ut i bara trådar? Jag skrattar så jag gråter!

"Små flickor"... suck det är fantasy gnäller du om dvärgar i World of Warcraft med eller?
Dom är ju också "små".

Sexism i Sverige är ett så tröttsamt ämne tyvärr, ser vi en lättklädd kvinna så sätter vi kaffet i halsen och börjar prata om jämställdhet. Är vi däremot ensamma så ser vi inget fel med det.

Ja, för detta är samma sak som en hårig dvärg och inte borderline barnporr för att kåta upp medelålders asiatiska män.

http://www.whatmmorpg.com/articles/tera-elin.jpg

Bör dessutom tilläggas att detta var en av de "smakligare" bilderna jag kunde hitta, blev nästan äcklad när jag testade open beta och såg det in-game.

Tycker du att det ens efterliknad en ung flicka så är det något fel på just dig.

Det är nog fel på mig också i så fall för jag tycker också det ser ut som en ung flicka, jag och några av mina vänner kollade på polarens stream när han först spelade Teras beta och när han klickade igenom raserna och kom till denna tyckte vi allihop att det var osmakligt.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Nomz:

Censurerat blod i ett spel som är så extremt sexistiskt att det till och med klär en ras med småflickor som ser 12 år gamla ut i bara trådar? Jag skrattar så jag gråter!

"Små flickor"... suck det är fantasy gnäller du om dvärgar i World of Warcraft med eller?
Dom är ju också "små".

Sexism i Sverige är ett så tröttsamt ämne tyvärr, ser vi en lättklädd kvinna så sätter vi kaffet i halsen och börjar prata om jämställdhet. Är vi däremot ensamma så ser vi inget fel med det.

Ja, för detta är samma sak som en hårig dvärg och inte borderline barnporr för att kåta upp medelålders asiatiska män.

http://www.whatmmorpg.com/articles/tera-elin.jpg

Bör dessutom tilläggas att detta var en av de "smakligare" bilderna jag kunde hitta, blev nästan äcklad när jag testade open beta och såg det in-game.

Tycker du att det ens efterliknad en ung flicka så är det något fel på just dig.

Det är nog fel på mig också i så fall för jag tycker också det ser ut som en ung flicka, jag och några av mina vänner kollade på polarens stream när han först spelade Teras beta och när han klickade igenom raserna och kom till denna tyckte vi allihop att det var osmakligt.

Tro inte ens Sveriges inkompetenta rättssystem skulle klassa det som en ung flicka och "barnporr". Vilket i sig själv säger mycket.

Att du vägrar att se en problematik i det säger inte heller så lite det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vad är det för mer ändringar och löften som dom har gjort och inte hållt? Nyfiken ^^


signatur

Mjölk är inte gott

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Jobbigt att företag är sådana fittor att dom vill ha 12års märkning istället för 15/16.
Censurerad chat som måste vara på... hade hellre plockat det från USA istället nu.
(Så synd att det är subscription)

Du skämtar?

12
Skriv svar