Första bilderna från Elder Scrolls Online

Robot
Första bilderna från Elder Scrolls Online
Medlem
Första bilderna från Elder Scrolls Online

SKRÄP

Medlem

blörk


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

ser rätt kasst ut, får verkligen ingen elder scrolls känsla när jag ser detta.


signatur

God is dead

PaZ
Medlem

Skönt att det verkar vara separat från övriga spel så att det inte blir färre riktiga scrolls-spel på grund av det här som för mig är helt ointressant..

Medlem

Jag får tyvärr inte heller någon Elder Scrolls känsla av bilderna, får hoppas att det kommer fler där man kan få se lite bekanta platser.

precis vad jag anade. har 0 förväntningar på detta

Medlem

Generic MMO känsla på det, sen... WHYYYY väljer man den motorn?!?! Av alla? Seriöst.. om det inte är någon helt ny magisk version som faktiskt klarar av ett MMO. Men känns ju inte direkt så troligt med hur mycket problem bioware fortfarande har.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Ingen first person? då kan man lika väl låta det va.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Håller med ovanstående, får inte rätt vibes. Sen bara att SWTOR nämns i samma artikel lämnar en dålig smak i munnen. Vill inte vara pessimistisk men v bilderna att döma är jag orolig att det blir skräp av hela grejen. Vill hemskt gärna bli motbevisad dock! Håller tummarna tills mam vet säkert vad det handlar om för spel.

Medlem

Nej tack, där lär det inte finnas någon elder scrolls känsla.

Medlem

Lotro + Dungeons & Dragons.
Grattis till floppen killar. Vi är mindre förvånade än ni.

Medlem

SWTOR grafikmotorn? HAHAHAHAHAHAHAHAHA....

Sämsta grafiken 2012. Sämst optimerad också.

Well this doesn't look like Elder scrolls. Perhaps in another gallery?...no??


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det där såg generiskt ut. Våga sticka ut ur mängden, för böveln!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

ser förjävligt ut ! alla är så jävla wow kåta. Syns redan här tomefan att de inte kmr vara FPS i ett mmo. Krut ja blir. Alla vill härma wow för att de gick så bra för blizzard...

Medlem

Tyckte inte om den motorn alls, tråkigt och fel val enligt mig.

Medlem

Bilderna säger tyvärr ingenting om spelet. Men rent grafiskt så tycker jag inte det ser ut som Elder Scrolls.
Säger varken bu eller bä förens jag fått se gameplay. Finns tillräckligt med folk som dömmer spel innan de ens sett dem, så jag behöver inte sälla mig till den skaran jag med.

Medlem

Swtor motorn vart ju ingen höjdare...

Medlem

Vad i helvete!? Igår tänkte jag: "JAAA" Idag tänker jag: "NEEEJ"

Medlem

Jag som var helsäker på att dom absolut inte skulle glömma det som gör Elder Scrolls till spelet det är unikt för, first-person. Detta verkar ju se ut som ett helt vanligt jä*** asiat MMO! Nu krävs det GROVA förändringar för besviken är jag, STARKT BESVIKEN!

För helvete...

Medlem

Varför skulle folk som gillar freeroam singleplayer rpgs gilla en jävla wow klon?

Medlem

Detta hänger sannerligen inte högt i granen...

Dessutom har lustigt nog http://www.elderscrolls.com/ verkligen inte gjort mycket notis om det förutom 5 ord i nyheten. vill dom inte förknippas med det måntro?

Medlem

Hade velat se mer av morrowind estetiken och andra sådana grejer som särskiljer elder scrolls från alla övriga. Varför väljer man visa upp dessa bilderna först? Vad tänkte de på? Eller är hela spelet lika generic i stilen? Hoppades lite på FPV men skulle inte bli förvånad om detta är SWTOR/WoW med Elder Scrolls skal med hotbar combat 3:e person vy och frågetecken över allas huvud.
Vad jag lekt med tanken om ett Elder Scrolls MMO länge och när det väl händer får man ingen pepp-känsla. Som sagt, hoppas det visar sig annorlunda men verkar vara att majoriteten här på fz inte känner något pepp inför detta (mig inkluderad). Vänta och se får bli min ståndpunkt kring detta. Vet inte varförma kännr sig så besviken redan när knappt vet något. Anar ugglor i mossen. Hehe

Medlem

Mina reaktioner:

Läser rubriken: Snälla förstör inte TES med att göra MMO av det.
Ser bilderna: Oj, ser ÄNNU mer generiskt ut än vad jag trott.
Läser kommentarerna: Jag är inte ensam om mina åsikter...

Medlem

Ser ut att bli ett vanligt MMO där man sitter och trycker på sifferknapparna mellan 1-9

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Ingen first person? då kan man lika väl låta det va.

Nej, inget first person... Inte heller stridssystemet som Skyrim har, där du kontrollerar båda händerna i realtime. Istället så kommer de använda sig av Hotbars och Hotkeys, de har själva använt termen "World of Warcraft-mechanics" för att beskriva hur stridssystemet kommer fungera.
Med andra ord inte realtime som i TES spelen utan World of Elder Scrolls kommer titta på WoW's stridssystem.

Det enda som verkar skilja det här från skaran hittills är public dungeons och stort RvR a'la Dark Age of Camelot för er som minns det. Lyckas de få in DAoC's superba känsla från deras RvR i World of Elder Scrolls kan just den aspekten bli ganska häftig.

MEN, det kräver en stor spelarbas vilket de inte kommer att få. Detta eftersom de satsar på att stjäla WoW's kunder genom att "göra det bekvämt för folk som kommer från stora MMO's" (deras egna ord) istället för att satsa på att få in de som älskar TES-spelen och den mekaniken som finns där.

Istället slänger de TES' rulebook på brasan och kopierar den som redan finns i WoW och alla dess kopior för att det ska vara lätt för de som spelar WoW och alla liknande att gå över till World of Elder Scrolls.

Sen blir jag förbannad på att de pekar på DAoC och säger så ska vi göra, för att senare i samma veva påstå att de inte tänker leverera Player Housing för att det är för svårt att implementera i ett MMO. Grattis grabbar, DAoC hade player housing som fungerade utmärkt, men ni klarar inte av det menar ni alltså.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Att man dömer nya cods innan man fått se nå actual gameplays förstår jag. Dom har ju återanbänt allt sen cod 4.

Men ge detta en chans vi lär säkert få se en del @ E3.
O först då kan ni väl börja döma, inte efter några bilder av en alpha(eller vad det nu är) verision?

Welcome to Tyria!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar