Första bilderna från Elder Scrolls Online

Medlem
Skrivet av Sabaku_Kyuu:

Är det nån som vet vilka det är som jobbar med det här MMO:t? Så länge de som faktiskt gjorde Skyrim och Fallout 3 inte lägger ner sin tid på det här så är jag väl inte så brydd än så länge.

Som jag förstår det är det ZeniMax Online Studios som står för detta och är alltså INTE Betheda Game Works. Todd (som är ansiktet för Betheda Game Works) har varit lite involverad på så sätt att han försöker hjälpta ZeniMax Online att gå mot rätt riktning.

Medlem

No inte Heroengine.... sämsta MMO motorn jag varit med om. Och ett elderscrolls spel som inte är Sandbox... fail. Blir inget köp eller ens intresse från mig.

Medlem
Skrivet av conthox:

Lite lustigt hur folk dissar ett spel redan efter de första bilderna...

"Det är ju inte ens förstaperson"... ??? Vem har sagt att det inte är det? Bara för att dessa bilder inte är i FPS-vy så är det inte med det sagt att hela spelet inte är det. Bilderna är säkert bara taget för att visa upp spelet.

"You're playing the game in third-person, and its combat centres around hotbars activating skills. Your attacks have cooldowns. In clear terms, that means no real-time combat. It is literally explained as using "World of Warcraft mechanics"."

http://kotaku.com/5907598/first-elder-scrolls-online--details...

signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Publicerar FZ ofta upphovsrättsskyddat material? I detta fall scannade bilder från Game Informer (Juni). Bra jobbat FZ!

Medlem

Some examples taken from the magazine verbatim

-Instead of the typical questing design that MMO players intuitively recognize - go to down, pick up quests, complete quests, return to town for reward - The Elder Scrolls Online aims to allow players to enjoy whatever piques their interest as they wander the world
-Townsfolk naturally point players toward some adventures
-a moderate break from the traditional tank/healer/damage "holy trinity"
-Zenimax Online intends for any five reasonably skilled players to be able to form a group capable of clearing most content
-The limitation on the number of skills available at one time mostly does away with the concept of skill rotations
-"We can just make every ability really cool, and how you build your 'hand' in advance is what defines you"
-currently equipped weapon determines the first two slots
-the final slot is taken up by an ultimate ability
-another combo the studio showed off has a fighter running into a firestorm dropped by a friendly mage and activation his spinning whirlwind attack, which turns into an inferno cyclone shooting deadly Fireballs in all directions

Medlem

käns mer som ett D&D spel en TES

signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Ser ut som Origins

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Ser verkligen inte ut som ett TES-spel , ser mer ut som en billig kopia som man vill mjölka in pengar på. Besviken!

signatur

War never changes.

Medlem

Fuck this.

TERA är det bästa MMO'et på mycket länge.

Medlem

Jag gillar bilderna och väntar med spänning på hur det kommer att utvecklas,är även possitiv för ett Elder Scrolls online spel.

Medlem

Fyfan... Inte alls lika mysig mytologisk-värld som Skyrim... För mycket "alien"

Medlem

Snacka om att skjuta sig själv i foten (knäet? *sry*)

Om de lämnar fps-perspektivet och sin grafiska stil, vad finns då kvar? Det är ju det som gjort elder scrolls poppis!

Blir så förbannad, våga utveckla MMO-genren nån gång!!

Tycker personligen bara serien blivit sämre och sämre för varje nytt spel. Daggerfall och Morrowind var bäst.

Medlem

meh

ett mmorpg med skyrim motorn hade varit mys

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Dem tror att folk vill ha samma jävla utseende som WoW och SWTOR etc? Hade det vart som NULÄGET men att man kan spela fler hade det vart intressant.... Ska dem också säga som star wars att det är mycket "story" och att dina val påverkar världen och så (fast egentligen ingenting), detta blir säkert döda 10 kaniner, döda 10 råttor.... fyfan för sånna spel.

Att dem inte lär sig..... tror folk har sagt tillomed på deras forum (Bethesda) att folk vill ha möjlighet att spela CO-OP eller multiplayer , fast i den världen man spelar SP i......... men inget nytt WoWa likt skit.

hade vart grymt om det vore så, Morrowind, Oblivion och Skyrim, 3 världar? eller fan nu kom ja inte på vad det heter, hjärnsläpp... skit samma.

Ish
Medlem

Det är CoD faktorn som talar.. "Det suger, ingen spelar det" *CoD slår alla försäljningsrekord*..

signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Argh! De borde byta namn på det istället för att kalla det Elder Scrolls. Det är ju inte Elder Scrolls!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

ser förjävligt ut ! alla är så jävla wow kåta. Syns redan här tomefan att de inte kmr vara FPS i ett mmo. Krut ja blir. Alla vill härma wow för att de gick så bra för blizzard...

Håller med.
varför ska man utmana blizzard på deras egen hemmaplan? klart det inte bli i närheten lika som WoW.

Varför inte välja något man gör bra själv istället?

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av joffjoff:

Ingen first person? då kan man lika väl låta det va.

Nej, inget first person... Inte heller stridssystemet som Skyrim har, där du kontrollerar båda händerna i realtime. Istället så kommer de använda sig av Hotbars och Hotkeys, de har själva använt termen "World of Warcraft-mechanics" för att beskriva hur stridssystemet kommer fungera.
Med andra ord inte realtime som i TES spelen utan World of Elder Scrolls kommer titta på WoW's stridssystem.

Det enda som verkar skilja det här från skaran hittills är public dungeons och stort RvR a'la Dark Age of Camelot för er som minns det. Lyckas de få in DAoC's superba känsla från deras RvR i World of Elder Scrolls kan just den aspekten bli ganska häftig.

MEN, det kräver en stor spelarbas vilket de inte kommer att få. Detta eftersom de satsar på att stjäla WoW's kunder genom att "göra det bekvämt för folk som kommer från stora MMO's" (deras egna ord) istället för att satsa på att få in de som älskar TES-spelen och den mekaniken som finns där.

Istället slänger de TES' rulebook på brasan och kopierar den som redan finns i WoW och alla dess kopior för att det ska vara lätt för de som spelar WoW och alla liknande att gå över till World of Elder Scrolls.

Sen blir jag förbannad på att de pekar på DAoC och säger så ska vi göra, för att senare i samma veva påstå att de inte tänker leverera Player Housing för att det är för svårt att implementera i ett MMO. Grattis grabbar, DAoC hade player housing som fungerade utmärkt, men ni klarar inte av det menar ni alltså.

Asså jag tror inte TES stridssystem skulle funka i ett MMORPG. Fan minsta lilla lagg så går ju allt åt skogen med blocka och bonka liksom. Känns som bäddat för frustration. Jag älskar TES men fan, ALLT är inte ämnat för multiplayer så är det bara. Kolla bara red dead redemption och GTA. Asbra spel, men multiplayer fungerar inte... Det är inte den typen av spel helt enkelt.

Medlem

usch!!!

nu förstör de en av de bästa RPG serierna. katastrofalt

Medlem
Skrivet av mcmag:

Snacka om att skjuta sig själv i foten (knäet? *sry*)

Om de lämnar fps-perspektivet och sin grafiska stil, vad finns då kvar? Det är ju det som gjort elder scrolls poppis!

Blir så förbannad, våga utveckla MMO-genren nån gång!!

Tycker personligen bara serien blivit sämre och sämre för varje nytt spel. Daggerfall och Morrowind var bäst.

Men detta är ju den obehagligaste trenden i spelhistorien. Cod säljer bra och då vill alla andra göra sitt eget Cod och tjäna lika mycket pengar. Samma gäller WoW. Men hur många av dom här efterapningarna har varit framgångsrika? jag kommer fan inte på en enda. Cod och Wow kom dit dom kom på att göra sin egen grej. När ska alla fantasilösa speltillverkare fatta det?

Medlem

Meh, omröstning! Jaja, det blir i alla fall inte en port från konsol som skyrim. Själv hade jag hoppats på något i stil med morrowind fast ännu mer åt det hållet nu när konsoler inte är med och förstör.

Medlem

Ser enligt mig ut som vilket tidigare MMO som helst i princip, och som folk tidigare påpekat så har det definitivt inte Elder Scrolls känslan i sig, finns inte i bilderna iaf. Sen är det väl som med alla MMO, man vet inte om det blir bra eller inte. Det största problemet jag tror kommer uppstå med detta MMO är att det kommer hålla sig så långt bort från Elder Scrolls spelen att det helt enkelt inte blir ett Elder Scrolls spel xD
Nej blir besviken, fokusera istället på något annat tack!

Medlem
Skrivet av Palanor:
Skrivet av conthox:

Lite lustigt hur folk dissar ett spel redan efter de första bilderna...

"Det är ju inte ens förstaperson"... ??? Vem har sagt att det inte är det? Bara för att dessa bilder inte är i FPS-vy så är det inte med det sagt att hela spelet inte är det. Bilderna är säkert bara taget för att visa upp spelet.

"You're playing the game in third-person, and its combat centres around hotbars activating skills. Your attacks have cooldowns. In clear terms, that means no real-time combat. It is literally explained as using "World of Warcraft mechanics"."

http://kotaku.com/5907598/first-elder-scrolls-online--details...

Ah, ok. Det var mer än vad jag visste, tack för infon. Då förstår jag varför folk reagerar.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det största problemet känner jag är att hela världen skapades innan tanken på ett MMO. Världskartan är redan utritad, men jag antar att de kanske skapar helt nya delar eller någon gömd "other world." Det har skapats med single player i åtanke... att det beskrivs genom att jämföra det med WoW är inte bra. Det är som att säga "Största skillnaden är att vårt spel utspelar sig i Elder Scrolls universumet. Yay...

Bara det sista där e ju att skita sig i näven. Jag älskar elder scrolls för spel-mekaniken och friheten, men lore-mässigt har dom ingenting på WarCraft. Iaf inte innan wow ballade ur med blåa monster och skit överallt.

Medlem

Känns otroligt fel... Elder scrolls har ju den där fantastiska miljön där du själv allt och inget. Förstör inte det med ett Mmo.....

signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Alltså det går inte att använda strategin att försöka locka över WoW-spelare genom att få dem att känna sig hemma, som någon långsiktig form av designval, det visar ju TOR på rätt klart.

Visst, vissa stannar och får de till RvR så kan det bli riktigt intressant, men de bör ha en egen agenda när de designar spelet. I mina ögon var problemet med TOR mycket att då man väl kommit förbi personliga stories osv. så känns det precis som förr och då tröttnar man ju så mycket fortare också.

Däremot så har de en fördel av att backas upp av sin egna singleplayer-spelvärld med en hel del lore. Det var ju en stor del av framgången för WoW, så jag tycker att i så fall är det bättre att se till sådant om man envisas att inspireras i så hög grad som de verkar då man läste senaste intervjustoffet.

Jag undrar dock lite grann vad folk har emot hotkey combat? Det behöver ju inte betyda att det inte är realtime. Personligen så tycker jag att systemet funkar hjälpligt när man ska styra svärdsvingande osv. Jag hade nog inte velat spela Die by the Sword i mmo-format, även om det var ett sjukt kul spel en stund

Annars är det ju nästan ingen praktisk skillnad på free-targeting och target lock i ett MMO, även i spel som yvas över att vara annorlunda där i dag. Skillnaden för mig ligger i hur väl de har designat känslan och förflyttningen. Men det kanske är en produkt av att jag nästan aldrig spelar avståndsklasser

Medlem

Vad förväntar man sig egentligen ? MMO-branschen är katastrofal när det gäller "AAA-titlar" nu för tiden. Det liknar hur FPS-utvecklarna försöker göra COD-kopior, men nu är det WoW-kopior vi tittar på istället..

Det finns många ambitiösa MMO-spel, detta ser inte ut att vara ett sådant...

Medlem

Av de där bilderna får jag mer Dungeon Lords kännsla än Elder Scrolls kännsla... Och det känns helt fel att låta 1000 players springa runt och döda monster i en och samma Elder Scrolls värd.

Medlem

Recept för MMO:
Skala upp allt i storlek så karaktärerna ser ut som myror.
Tredjepersonsvy och hotbar med attacker.
Ta bort allt som kräver timing och precision för spelet kommer att lagga.
Vattna ur alla texturer så maximalt antal datorer klarar av det.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

swtor motorn jahaja det här blir nog inte så bra tyvärr...

signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Skriv svar