Wolfenstein 3D firar 20 år

Robot
Wolfenstein 3D firar 20 år

5 maj 1992 släpptes Id Softwares banbrytande förstapersonspangare. Nu har spelet lämnat tonåren och vi tackar för allt.

#quake, #id-software, #wolfenstein-3d


Medlem
Wolfenstein 3D firar 20 år

Lirade som fan med grannen när man var yngre, främst hos mig då, men när vi lirade hos honom var det någon annan version typ censurerad, iaf grannes farsa skulle jämt gnälla på oss och en vanlig fras var.. "Spela inte kuta skjuta spel hela tin!" good times!

Medlem

386/486an gick het, tror dock jag spela det först 2år efter release, gick då i 5an


signatur
Medlem

En oförglömlig milstolpe.

Medlem

Spelade det hemma hos en vän när jag gick i högstadiet. Anade inte hur stort fps skulle bli. Vi skrattade högt åt det överdrivna våldet.

Medlem

Haha har en liten rolig berättelse angående detta spelet. Detta var det första spelet jag köpte till min 486:a. Det gick endast att spela i DOS och jag hade noll koll på dos-kommandon på den tiden. Det fanns instruktioner på hur man installerade spelet men inte hur man startade det.

Dock så fanns det ett alternativ när installationen var slutförd att starta spelet. Så varje gång jag skulle spela så installerade jag om spelet för att kunna starta det...

Medlem

20 år? Tiden går fort! Kommer ihåg hur kul spelet var och vad imponerad jag blev. Jag spelade aldrig igenom hela spelet. Sedan kom Doom och resten är historia.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Satt och lirade det här med svartvit skärm Mådde illa som fan efter en timmes spelande

Men kul var det!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Jilted:

Haha har en liten rolig berättelse angående detta spelet. Detta var det första spelet jag köpte till min 486:a. Det gick endast att spela i DOS och jag hade noll koll på dos-kommandon på den tiden. Det fanns instruktioner på hur man installerade spelet men inte hur man startade det.

Dock så fanns det ett alternativ när installationen var slutförd att starta spelet. Så varje gång jag skulle spela så installerade jag om spelet för att kunna starta det...

Lät jobbigt det där.


signatur

IDKFA

Medlem

22 dagar senare föddes jag så jag hade inte möjlighet att spela detta

Medlem

1 månad yngre än mig då!

Medlem

MIL MIL MIL

Ett annat minne är ju Super-Hitler.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Och jag fyller 21! Skoj att dela födelsedagen med något!

Medlem

Wolfenstein 3D är nog mitt första fps jag spelat, riktigt underbart spel


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har bara spelat det genom hemligheten i doom2. Men så fantastiskt det var när vi hittade det.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Spelade detta på farsans 486a. Den hade turboknapp så man fick 66 MHz istället för 33 MHz. Varför har inte min dator idag en sån knapp? Det var bättre förr...

Medlem
Skrivet av pierreB:

386/486an gick het, tror dock jag spela det först 2år efter release, gick då i 5an

pff

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av pierreB:

386/486an gick het, tror dock jag spela det först 2år efter release, gick då i 5an

pff

haha, tjena. NÄR SPELADE DU ´Wolfenstein 3D då?


signatur
Medlem

Hålla inne tagenterna L I M

Ja gud, spelade det som bara den ett stycke spelhistoria!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av pierreB:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av pierreB:

386/486an gick het, tror dock jag spela det först 2år efter release, gick då i 5an

pff

haha, tjena. NÄR SPELADE DU ´Wolfenstein 3D då?

Tja, När jag var en mycket ung stjärtgosse

Medlem

Quake, Hexxen, Blood, Shadow Warrior, Duke Nukem; FPSens guldålder, i alla fall i min mening.

Shadow Warrior kommentarerna glömmer jag aldrig, "Stucky bomb like you", You'r only half the man you used to be" och "Split Personality" efter att ha delat folk på mitten, askul. Tror inte det hade varit hälften så kul med dagens ålder dock

Medlem

Det var tider de som 8-10 åring å lira de på nån fin 386 ibm

Medlem

Kom ihåg att jag och brosan körde det väldigt mycket.
Dock så ville vi båda köra samtidigt, så vi löste det genom att en styrde och den andre sköt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Spelade aldrig originalen, men spelen som kom efter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Bygga banor med editorn var roligast.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Kom ihåg att jag och brosan körde det väldigt mycket.
Dock så ville vi båda köra samtidigt, så vi löste det genom att en styrde och den andre sköt

Haha, awesome

Ett av de spel som förtjänat sin status som klassisk och legendarisk, och ett spel jag fortfarande spelar vid min retro-hörna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Oh the memories. Och så många nassar man knäppt.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

20? nejnejnej det kom ju nyss....

...jagärintegammaljagärintegammaljagärintegammal..... . . . . ..


signatur

Squeeze the trigger...

12
Skriv svar