Zelda-Lego kan bli verklighet

Robot

I december förra året skapade Michael Inglis en stop motion-video med Zelda-tematiserat Lego. Nu har idén fått 10 000 supporters vilket innebär att LEGO kommer undersöka huruvida det kan bli något.

#nintendo

Medlem

Hm... Undrar om det kommer göra en remake av Ocarina of Time fast i Lego

Medlem

Kul! Hoppas de lyckas få till en deal med Nintendo om licensen.

signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Lego - ett äckligt företag utan skrupler och som utför hot och rena maffiametoder mot butiksägare som försöker ta in alternativa klossmärken i sin butik, trots att legos patent gått ut för längesedan (ett patent som inte ens var deras eget). Usch, och såna ska tillverka leksaker för barn...fy f*n!

Medlem

inga lego spel bara.. hmm
Men annars gillar jag själva legogrejen.

signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av joary639:

inga lego spel bara.. hmm
Men annars gillar jag själva legogrejen.

Jag tror inte att nintendo kommer att låta dem göra ett spel om ett spel, lite för mycket legoception.

Medlem

vadå de ska göra en lego Star Wars film... altså en film på ett spel som bygger på en film... så skulle inte förvåna mig om de kommer försöka iaf.

Inaktiv
Skrivet av Uffelpuff:

vadå de ska göra en lego Star Wars film... altså en film på ett spel som bygger på en film... så skulle inte förvåna mig om de kommer försöka iaf.

Det finns en stor skillnad. Lucas är en av de girigaste personerna på jorden och har absolut ingen heder kvar. Nintendo däremot bryr sig fortfarande om att leverera bra grejer till sina köpare.

Medlem

Nej, snälla nej.

Medlem

Varför inte bara göra en kollektion med legosoldater?

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kan ju tilläggas att Lego har börjat släppa Marvel och DC figurer, kommer även ett nytt Lego DC Heroes-spel i sommar med Batman och Superman och alla dom andra.

För mig jag läste nånstans att det var Lego som verkligen fick ett uppsving när dom fick rättigheter att göra Star Wars-serien, inte tvärt om. Och det finns redan en animerade Lego Star Wars-film

signatur
Medlem

Jag kommer ihåg när man fick en hink med klossar i olika färger, helt utan fönster, dörrar, antenner, föremål som gubbarna kunde hålla i och så vidare. Känns lite som en evighet sedan...

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar