Diablo III kunde ha skrotat det isometriska upplägget
Det nya Diablo ser bra ut men det är inte isometriskt grafik som i de gamla spelen. Är grafiken isometrisk så blir saker inte mindre längre bort...
Skulle inte ha något emot ett World of Diablo, med samma kamera som i WoW. Där måste alla likheter sluta dock. Har verkligen inget emot WoW's cartoonish look, och inte D3's grafik heller (som förövrigt inte har några som helst likheter med grafiken i WoW), men skulle Blizzard göra ett MMOPG i Sanctuary så behöver det helt klart bli i det närmaste barnförbjudet mörkt. Om inte annat än att slippa den uppenbara "WoW2" stämpeln som folk skulle ge det
Vad gäller kameran i D3 så finns det naturligtvis inga som helst alternativ...skulle inte vara D3 om dom bytte perspektiv!
Btw, tack för tipset med "z", hade ingen aning, och längat efter att testa
Om det kunde finnas fler som honom. De håller ju på att förstöra Resident Evil serien med "nya moderna" kameravinklar istället för de fasta som alltid har varit och som har gjort Resident Evil till vd det är.
Jag tror förresten att man skulle bli relativt spyfärdig efter lite hoppande och slängande i Diablo om det skulle vara ett FPS.
Annars hade det ju inte varit Diablo...
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.
Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?
Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.
Har du sett karaktärerna i Diablo 3? Dom skulle inte må bra av en närbild:P
I övrigt är det ju inget snack om detta. Att byta vinkel hade ju varit som att ta en renodlad stridssimulator som Ghost Recon och göra det till ett tredje-persons spel. Oh wait, they already did that....
Skulle inte ha något emot ett World of Diablo, med samma kamera som i WoW. Där måste alla likheter sluta dock. Har verkligen inget emot WoW's cartoonish look, och inte D3's grafik heller (som förövrigt inte har några som helst likheter med grafiken i WoW), men skulle Blizzard göra ett MMOPG i Sanctuary så behöver det helt klart bli i det närmaste barnförbjudet mörkt. Om inte annat än att slippa den uppenbara "WoW2" stämpeln som folk skulle ge det
Vad gäller kameran i D3 så finns det naturligtvis inga som helst alternativ...skulle inte vara D3 om dom bytte perspektiv!
Btw, tack för tipset med "z", hade ingen aning, och längat efter att testa
För det första tycker jag definitivt att grafiken i D3 har tagit några kliv åt Wow-hållet sedan Diablo 2 kom.
I övrigt så påverkar ju kameran gameplayet. Ska du ha ett Diablo MMO med "wow-kamera" så kommer du ju få ett gameplay likt wow också.
Jag tycker båda spelen är fantastiska på sina sätt.
Haha. "Skitstorm" undvikt.
(edit: Hmm... kan man ens böja undvika så?)
"undvikits" är antagligen mer korrekt (men det borde finnas med ett "har" före kanske?) annars är nog "undveks" bättre
"skitstorm undviken" hade jag skrivit..
äldre än dig!
Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.
Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?
Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.
Har du sett karaktärerna i Diablo 3? Dom skulle inte må bra av en närbild:P
I övrigt är det ju inget snack om detta. Att byta vinkel hade ju varit som att ta en renodlad stridssimulator som Ghost Recon och göra det till ett tredje-persons spel. Oh wait, they already did that....
Noterade du att jag sade PAUSA spelet och ta en skärmbild?
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Haha. "Skitstorm" undvikt.
(edit: Hmm... kan man ens böja undvika så?)
"undvikits" är antagligen mer korrekt (men det borde finnas med ett "har" före kanske?) annars är nog "undveks" bättre
"skitstorm undviken" hade jag skrivit..
Blir inte det att skriva det i nutid form? Med tanke på att detta skedde tidigt i utvecklingen så är det ju dåtid det handlar om... ingen språkproffessor som kan? Det är faktiskt intressant med gramatiska böjningar på lite svårare ord.
Nämen!
Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.
Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?
Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.
Har du sett karaktärerna i Diablo 3? Dom skulle inte må bra av en närbild:P
I övrigt är det ju inget snack om detta. Att byta vinkel hade ju varit som att ta en renodlad stridssimulator som Ghost Recon och göra det till ett tredje-persons spel. Oh wait, they already did that....
Noterade du att jag sade PAUSA spelet och ta en skärmbild?
Ja. det om att ändra perspektivet var mer en allmän åsikt om själva artikeln och hade inte just med det du skrev att göra.
Haha. "Skitstorm" undvikt.
(edit: Hmm... kan man ens böja undvika så?)
"undvikits" är antagligen mer korrekt (men det borde finnas med ett "har" före kanske?) annars är nog "undveks" bättre
"skitstorm undviken" hade jag skrivit..
Blir inte det att skriva det i nutid form? Med tanke på att detta skedde tidigt i utvecklingen så är det ju dåtid det handlar om... ingen språkproffessor som kan? Det är faktiskt intressant med gramatiska böjningar på lite svårare ord.
mja.. nu är jag ingen professor men nog tycker jag att "undviken" i detta sammanhang i stort sett är utan tidsstämpel..
ex; år 2005 blev en stor skitstorm undviken pga att någon höll tätt.
Funkar också att använda för händelse i nuet men hade nog isf skrivit, "oj vilken tur, där undvek jag en skitstorm.
Enda tillfället jag inte får ihop det är i futurum, då hade jag nog skrivit "hoppas undvika en skitstorm" istället.
Får ringa Fredrik Lindström.. han borde veta
äldre än dig!
Det var en jävla tur att de inte bytte, tror att det hade sugit rejält isf.
Nej, däremot hadde det inte skadat att få lite kontroll över kameran så man kunde titta runt och beundra områdena.
Som det är nu har de låst kameran helt för att kunna spara in på system resurser och arbete.
-22 lol.
Jo du har rätt.
Holy S*** tror nog jag råkade reta upp några fanboys där. Utveckarna själva har ju sagt att de optimerat för den låsta kameran, märks i Stereo 3d då träden faktiskt bara är 2d texturer.