Medlem

what?!? gamepad?:D

är det ens möjligt i pc-utgåvan?

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Detta lira ska man ju ha på PC, har väntat på trean nu i tio år, och kan inte tänka mig att det avnjuts på något annat sätt än på en hederlig traditionell burk alltså..

Inaktiv

Jag älskade de två originalspelen (samt ansåg Oblivion vara klyschigt, plastigt, själlöst ,nerdummat och allmänt trasigt vid release) och är faktiskt positivt överraskad av spelet så här långt (några timmar in). Självklart är känslan inte i nivå med de gamla spelen men faktiskt helt ok jämfört med Oblivion. Känns som ett bra beslut att Toddlern inte var så styrande på den kreativa sidan som i Oblivion. Om nu Bethesda bestämmer sig för att släppa ett construction set nån gång i den närmre framtiden så skulle nog Fallout 3 kunna bli ett *riktigt* fint lir, som det är nu är så är det definitivt bra, men varken mer eller mindre. I vilket fall känns det som ett steg framåt för Bethesda och om nästa spel blir ännu bättre så är de nog uppe i nivå med Morrowind igen.

Vad gäller den tekniska biten så är spelet är en smula instabilt (gillar att krascha när man avslutar det samt varje timme eller två) men flyter iallafall på ok med höga settings (maxad draw distance på allt, bästa texturerna och 16xAF i 1440x900) på min relativt medelmåttiga burk: E6600 8800 GTS 320 MB o 2 gig ram.

Medlem

Klarade nästan precis Fallout 3. Mainstoryn var löjligt kort och den sista timmen riktigt dålig. Spelet var väl snäppet bättre än jag väntade mig men annars så var spelet ungefär som väntat.

För att summera det negativa:

Tråkiga dialoger och sidequests, man dras aldrig in i de olika questsen utan man vill bara ta sig genom dem så snabbt som möjligt ( och framförallt dialogerna som gör en sömnig).

Dåliga animationer och dåligt stridsystem gör striderna jobbiga att uthärda. Nog för att det är kul att skjuta av huvud en stund i VATS men när man väl inte har någon AP är striderna mardrömslika, vapnen har man ingen kontroll över och skotten verkar försvinna alternativt ha en egen vilja.

Avsaknad av användarvänlighet. Något av det jobbigaste med spelet enligt mig. Inventory systemet är något av det sämsta jag varit med om på länge. Att sälja items tar längre tid än det ska göra och "Notes" sektionen blir snabbt så rörig att man skiter i att ens kolla där.

Djupet som inte finns där? Spelet är ungefär lika djupt som en babypool i många anseenden. Det finns absolut inga beskrivningar på några items vilket jag personligen ser som fruktansvärt tråkigt. Sen är det alltid en massa göra saker utan någon "backstory". Quests utan rewards ( inte ens XP) är inte heller ovanligt, blev sjukt förvånad när jag klarade av en relativt stor quest utan att få något alls för det.

Nej skulle kunna fortsätta skriva men har annat att göra nu. Spelet var inte alls dåligt om man jämför med nutida spel men något fallout spel var det inte och framförallt inte något jätte bra spel oavsett om man ser tillbaks på tidigare fallout spel.

Spelet får iaf 7/10 av mig.

Medlem

Är det bara jag som sett att snubben som står över porten in till Megaton heter Stockholm? What's that all about?

Medlem
Skrivet av Kresko:

Är det bara jag som sett att snubben som står över porten in till Megaton heter Stockholm? What's that all about?

Haha! "How the hell did you get up here anyway?"
Får väl fråga någon dev på Officiella forumet

signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Lustigt var det iaf

signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Vi har säkert nån svensk snubbe jobbandes på Bethesda ^^

signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

Klarade main storyn på 13 timmar tror jag, fokuserade då inte enbart på main storyn utan vandrade runt en del, när jag var klar och eftertexterna rullade hade jag bara utforskat kanske 30% av världen och det finns intressanta quests mest överallt, alla quests känns vettiga och intressanta. Helt klart bra spel overall, enda klagomålet egentligen är att jag tycker svarsalternativen i vissa dialoger (speciellt i mainquestet) är för begränsade, antagligen för att göra main storyn mer fokuserad. Och att kunna hacka, smyga osv känns mest som en okej bonus istället för en ersättning till att skjuta. Man kan inte fokusera på att hacka och snacka och klara spelet den vägen.

Anyways, vart fan är dogmead?!?!

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ni som har klarat spelet!
Hur löste ni "The water of life" där man ska rensa upp innan forskarna går ner till vattenreningsverket. Jag ska rensa ut alla mutanter där nere men jag har redan varit där och det finns inga kvar!!! Jag har sprungit omkring om och om igen och det är helt tomt. Det enda område jag inte kommer in till är "Mainframe Hall" men den dörren går inte att öppna...

Medlem

Helt i klass med Masseffekt då?
Något kort huvudstorry men fylls ut med utforskning och lite mindre quests.

Hoppas de drar in mycket pengar och kan spendera det på att göra en ännu bättre fortsättning. Tyvärr är jag rädd att de satt en standard de planerar att hålla.

Skulle ha velat att de lagt till medic på ett bättre sätt... nu måste man juh använda stims överallt.

Medlem

Spelar ingen riktig roll, stims har man alltid nog av, kostar lite och finns i överflöd hos vendors.

signatur

Medlem

Jao Hukkie... tyvärr så har du rätt.

Medlem

Hehe, nån mer än jag som instinktivt tryckte på nån numerisk tangent för att dyrka upp, hela eller reparea någon/någonting?

Saknade lite de möjligheterna, sen att man måste döda nån, istället för att slå medvetslös, var väl lite minus. Även om de även i tidigare spel vaknade upp förbannade och combat startade igen.

signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Jag satt och pillade med quickbinds lite men släppte det ganska snabbt. Jag tror att om du har inventoryt uppe eller bara pipbpyen och trycker in någon knapp ett litet tag så öppnas det upp en möjlighet till att binda olika vapen eller saker typ stims till knappar typ 12345. Jag tror jag tröck och höll in någon av siffrorna för att det skulle dyka upp.

Medlem

Vet nån var man kan hitta denna Gunny som tränar en o ha power armor? Hittar han ej.

Medlem
Skrivet av macke:

Vet nån var man kan hitta denna Gunny som tränar en o ha power armor? Hittar han ej.

Han ska vara i Brotherhood Citadel, section... B har jag för mig. Han är iallafall inomhus, spring runt lite och leta så ska du allt hitta honom. Annars väntar du bara tills det blir natten och konfronterar honom när han sover .

signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Han stod och snackade på dagen med vakterna i A-delen när jag hittade honom, och sen gick han in i konferens-rummet.

signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

Någon mer än mig som får sjukt lagg inne i nuke cola fabriken?

Inaktiv

Tycker att spelet är helt okej, blir dock trött på alla saker som ligger utsprida precis överallt, det gör (i mina ögon) att sakerna tappar i värde. Tycker även att vapnen borde kommit mer sällan, kommer glatt ihåg fallout 2 när jag kutade omkring ganska länge med den första pistolen i högsta höj då jag inte hade hittat någon annan..whatever, nu har jag nämligen ett problem i ett main quest.

Questet heter "Waters of life" och jag är inne på sista etappen där, dvs jag ska leda Doktor Li till en plats, saken är tyvärr att tanten har låst sig och vägrar följa med.

Har efter några timmars frustration hittat koder på nätet som genom konsolen ska kunna aktiveras och därmed ska uppdraget automatiskt bli färdigt. Nu är problemet, jag får inte scriptet/koden att fungera

Hjälp????!!!

ps. hittade koderna här: http://www.gamepro.com/article/cheats/207814/fallout-3-consol...

Medlem

Jag har spelat Fallout några timmar hos min granne, och JÄKLAR vad kär jag blev.. Jag trodde Bethesda skulle strypa känslan som de gjorde på Oblivion.. Men ICKE! Fallout 3's känsla är helt underbar.. Jag ska köpa detta spelet så snarast som möjligt! : D

Dock tror jag att mitt grafikkort kommer explodera när jag försöker sätta igång spelet..

Jag har ett ATI RADEON 9550 kort.

Behöver jag nytt? Isåfall vilket rekommenderas?

signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av macke:

Han ska vara i Brotherhood Citadel, section... B har jag för mig. Han är iallafall inomhus, spring runt lite och leta så ska du allt hitta honom. Annars väntar du bara tills det blir natten och konfronterar honom när han sover .

jag hittade han i Courtyard, han kanske springer omkring lite överallt i Citadellet?

signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Hittade honom också i courtyarden. Vid ingången ungefär.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Kresko:

Stockholm är även en kod i ett vault. Finns säkert ännu fler Stockholm.

För er som inte känner till de så har www.fallout3nexus.com lite mods till spelet. Så om ni vill kunna fortsätta levla efter 20 som mig så rekommenderar jag en visit.

Medlem

Tack för länktipset, SidPao! Där kommer jag titta in ibland för att se om det kommit nåt nytt matnyttigt.

Medlem

http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=376

Nu är det en tidsfråga innan en moraltant upptäcker detta och gråter ut i aftonbladet.

Medlem

Tja vi minns väl alla Mass Effect och "nakenchocken" i slutet av spelet...?

signatur

Medlem

Är 3an lika blodigt som föregångarna?

signatur

I am the liquor

Inaktiv
Skrivet av brundo:

Är 3an lika blodigt som föregångarna?

Bloody mess = blod överallt och kroppsdelar flyger.

Tyvärr har man nu kommit till den dagen då fallout inte har mer att ge. Har klarat allt utom möjligtvis något litet quest och hittat allt.

Sen är det extremt lätt på very hard också. (lvl 20 dock)

signatur

a"C"RED -

Medlem

Själv så har jag kört fast totalt då porten till citadellet inte har öppnats, trots att dr Li beordrade vakten att släppa in oss.
Just nu så går hon bara runt i cirklar 30 meter från porten och har gjort det i snart en vecka (gametime).

123
Skriv svar