Billigare Xbox 360 med månadskostnad

Robot
Billigare Xbox 360 med månadskostnad

Microsoft provar en ny betalmodell där kunder kan köpa en Xbox 360 4GB samt Kinect för 675 kronor, med bindande Xbox Live Gold-prenumeration i två år.

#microsoft


Medlem
Billigare Xbox 360 med månadskostnad

kan vara bra till Xbox 4 om det är rimligt pris

Medlem

Spelar man online är det ju pangpris!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Jag har ägt min Xbox i snart ett år, inte nyttjat Live en ända gång, så...det passar nog inte alla.

Medlem

Bra för dom som enbart kör online.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Desperat försäljning?

Microsoft vet att folk som har dålig ekonomi kan tänka sig en eller två avbetalningar för att berika deras vardag.

De lär nog sälja hur bra som helst faktiskt....

Medlem

Låter vettigt, fler får råd med konsolen och fler får "alla funktioner" aka spela online och liknande direkt vid köp. Sen kan man diskutera om det är värt det med tiden, kanske givet inflation och liknande.

Medlem

Bra grej, men 14.99 i 24 månader omvandlat till SEK blir 2577 + 700 = 3200 SEK totalt...

Om man bor här i Sverige kan man köpa en Xbox 360 SLIM4 GB Inkl. Kinect för 1324 kr, och sedan köpa 24 månaders gold för 1198kr. Den totala kostnaden blir 2522. Det är 678 kronor billigare än Microsofts erbjudande.

Dessutom (!) Så får du för 3686 kronor en X360 SLIM 250GB inkl kinect + 24 jäkla gold-månader. Det är 246 extra GIGs för endast 486 kronor mer än Microsofts erbjudande.

Nu vet jag inte hur mycket en xbox kostar i USA, men här i sverige är det erbjudandet verkligen inte lönsamt. Seriöst, 14.99 dollar i månaden för Gold är DYRT.. Här hemma kör vi på 12-månaders och då blir kostnaden cirka 50 kronor i månaden ..

Medlem

Därför ska man inte köpa Xbox 360 för ddet är dyrt i längden och derans exklusiva spel suger

Medlem

Tycker synd om dom som köper detta för dom inte har pengar till "riktiga" 360.. Ger dom bara mera skulder.

Medlem

Har man inte råd att betala allt på en gång ska man inte ge sig in i avbetalning, det gör det hela värre bara.

Medlem

Som tidigare nämnt ovan är det inte ett särskilt bra erbjudande utomlands heller egentligen, som de pratar om i CheckPoint (runt 2m58s in).


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Jag är inne på min 3:e Xbox nu. De får inga mer pengar av mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

En jäkla bra deal det där.

Medlem
Skrivet av Famest:

Bra grej, men 14.99 i 24 månader omvandlat till SEK blir 2577 + 700 = 3200 SEK totalt...

Om man bor här i Sverige kan man köpa en Xbox 360 SLIM4 GB Inkl. Kinect för 1324 kr, och sedan köpa 24 månaders gold för 1198kr. Den totala kostnaden blir 2522. Det är 678 kronor billigare än Microsofts erbjudande.

Dessutom (!) Så får du för 3686 kronor en X360 SLIM 250GB inkl kinect + 24 jäkla gold-månader. Det är 246 extra GIGs för endast 486 kronor mer än Microsofts erbjudande.

Nu vet jag inte hur mycket en xbox kostar i USA, men här i sverige är det erbjudandet verkligen inte lönsamt. Seriöst, 14.99 dollar i månaden för Gold är DYRT.. Här hemma kör vi på 12-månaders och då blir kostnaden cirka 50 kronor i månaden ..

Du får gärna berätta vart man kan hitta på ett xbox 360 4gb med Kinect för det priset. Det billigaste jag hittar är kostar 1999. Då är slutpriset med dina 1198 för live samma som prenumerationen skulle ha kostat. Dock så går det att hitta billigare live

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag är inne på min 3:e Xbox nu. De får inga mer pengar av mig.

Hur lyckas du? jag var en av de som haft tur med sitt Xbox, köpte på release och den håller fortfarande för mig.. Fått en harddrive failure för att jag råkat lägga en kudde på fläkten :$

Tillbaka till tråden...

Bra grej om du faktiskt tänkt köra xbox360 2 år till? känns ju som att nästa generation borde landa väldigt snart.. hårdvaran börjar bli för dåligt, ta spel som Skyrim och Mass Effect, spelet har ju frame drops för i helvete..

"urrudurrrr köper konsol så vet man att skiten funkr hurrppduurp"
Sånt funkar ju inte längre när företag släpper sina spel trasiga.

Medlem

Fatta dom som köper detta och så kommer den nya konsolen nästa år.

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av walter_iego:

Jag är inne på min 3:e Xbox nu. De får inga mer pengar av mig.

Hur lyckas du? jag var en av de som haft tur med sitt Xbox, köpte på release och den håller fortfarande för mig.. Fått en harddrive failure för att jag råkat lägga en kudde på fläkten :$

Tillbaka till tråden...

Bra grej om du faktiskt tänkt köra xbox360 2 år till? känns ju som att nästa generation borde landa väldigt snart.. hårdvaran börjar bli för dåligt, ta spel som Skyrim och Mass Effect, spelet har ju frame drops för i helvete..

"urrudurrrr köper konsol så vet man att skiten funkr hurrppduurp"
Sånt funkar ju inte längre när företag släpper sina spel trasiga.

Detsamma för mig, jag köpte min i början och har inte bytt en gång. Jag fick E74 problemet en gång men det var bara å skicka in den, inga problem alls. Nu funkar den som en dröm igen

Medlem

Jag tycker att alla som dissar inte ska köpa mobiler med abonemang. Då faller argumenten platt. Jag tror detta alternativ kan vara bra, speciellt i öppningsskedet för en konsol med monsterprestanda som inte får gå med förlust.

Itchy, jag tycker att allt utom Killzone suger till PS3 samt att onlinespel på maskinen suger. Men jag skulle aldrig vara så dum att jag försökte föra fram mina åsikter som en sanning för alla.

Medlem

Ska man sälja skrot får man komma på en fruktansvärt bra/bakslug idé för att få det sålt

Medlem

Man kan ju tycka att det är lite sent nu eftersom det väl inte är så långt till nästa konsol. Se'n beror det ju som sagt också på hur mycket extra det kostar (hur mycket effektiv ränta det blir).
Om det hade varit som hur förhöjd månadsavgift minskar kontantpriset på mobiler är det ju inte så dåligt men om (troligare) det är med en saftig extra totalkostnad är det ju rätt kasst.

Medlem

idiotiskt ändå. 10 år gammal konsol och utöver det så måste man betala för både internet Och prenumerera på xbox live gold, till skillnad från pc där dom nöjer sig med att man har internet i alla fall utom MMORPG.


signatur

//monster

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bleetzer:

Fatta dom som köper detta och så kommer den nya konsolen nästa år.

Fast du har fortfarande fått konsolen billigt och kan använda ditt Live-konto på den nya?


signatur
Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag tycker att alla som dissar inte ska köpa mobiler med abonemang. Då faller argumenten platt.

Men om det finns mobiler utan abonnemang som fungerar lika bra då?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Man kan ju komma undan ännu billigare om man, som jag, köper 12 månaders Live för 350 kr om året. Dvs 700 kr för 24 mån. På diverse auktionssidor.

Medlem
Medlem

Köp en begagnad xbox för 2000 ist.

Medlem

Jag kör mycket enklare metod: 200sek per månad till min PC fond. När det är dags att köpa nytt brukar det skramla gott i den spargrisen. Oink oink

(brukade röka för 500/månad men slutade, så nu har jag 300sek över till spel också varje månad lol)

Medlem

Löjliga priser för konsolskräp där spelen dessutom kostar mer än vad dem gör någon annanstans.

12
Skriv svar