Inaktiv
Trudvang

Några som lirar Trudvang här eller?

Medlem

Japp.
Det va ett tag sen nu, pga av en mängd anledningar, men vi är ett gäng från jobbet som lirar.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

Har lirat. Har en massa grejjer till salu om nån är intresserad också

Medlem

Jag lirar Trudvang, skit roligt! Krigare med ett 2hand svärd.
Lyckats sänka en lindorm utan att någon i gruppen dog, men ack en farlig råttman tog två raud från mig.

Medlem

får man fråga vad trudvang är för nåt? googlade lite, men hittade bara ett brädspel, kanske är det ni snackar om?

Inaktiv

Trudvang är ett rollspel som till exempel Vampire: The Requiem, Mutant: Undergångens Arvtagare, Dungeons & Dragons, etc...

Det är alltså en spelledare som håller i en massa tärningar och fina tabeller (typ skräcktabell, kritisk skadetabell, m.m) och ett bra äventyr i huvudet som leder två eller flera spelare igenom äventyret som han då har hittat på. Spelarna har ett pappersformulär där det finns kortfattat fakta om deras spelkaraktärer (rollpersonerna). En annan sorts rollspel är när man spelar utan tärningskast, dvs spelledaren räknar ut hur han vill att världen skall bete sig i huvudet, det medför ett snabbare spel där allt flyter på mycket naturligare än med tärningskast och tabeller men det kan bli väldigt fel när det gäller trovärdighet av de världsliga reglerna.

Just Trudvang är ett fornnordiskt inspirerat rollspel skapat av Riotminds (http://www.riotminds.se) och är en vidareutveckling av Drakar och Demoner. Om du frågar mig så var det inget fel med DoD6:experts regler, men det är mycket bra och schyst världsinformation i Trudvangs böcker. Spelade ganska mycket här i Visby med gamla klasskamrater innan vi alla splittrades och försvann till olika delar av landet.

1
Skriv svar