Brittiskt spelcafé gör drinkar på Minecraft-tema

Robot
Brittiskt spelcafé gör drinkar på Minecraft-tema

Receptet för att bli riktigt Minecraft-full är Kahlua, ett tunt lager Baileys, Midori, Blue Curacao mixat med rom, ananasjuice och Sambuca.

#minecraft, #mojang, #microsoft


Medlem
Brittiskt spelcafé gör drinkar på Minecraft-tema

Nu blev jag mer nyfiken på spelcaféet än minecraft-drinkarna.
Varför finns där inga tv-spelsbarer i Sverige/där jag bor? Jag hade lätt gått dit...

Medlem

Fan nu blev man törstig, synd att man går på anitibiotika så man inte kan ta sig en sup ihelgen. :/

Inaktiv

Finns det några spel Cafe/barer i stockholm stad?
Vet någon?

Hörde talas för länge sen om en bar där man kunde spela pes/fifa medans man tog en öl, men vad som hände med den vette fan.

Så frågan kvarstår: Finns det någon i stockholm?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Spel/Sport och Alkohol går inte ihop imo

Medlem

finns det nåt bättre än att komma hem 05 från krogen och ladda upp bf och bli hur ägd som helst för man har ingen som helst koll på nåt... har hänt allt för många gånger! Undrar varför man ens försöker

Medlem
Skrivet av robbis:

finns det nåt bättre än att komma hem 05 från krogen och ladda upp bf och bli hur ägd som helst för man har ingen som helst koll på nåt... har hänt allt för många gånger! Undrar varför man ens försöker

Själv så snipar jag alltid obehagligt bra första matchen, sen går det åt helvete


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

"And although the shots won’t be sold to the general public, Loading’s owner James Dance says he is happy to recreate it if someone can afford to buy 81 double shooters – which cost around £162"

Varför måste man beställa 81 stycken? :S


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Ang. tv-spel och bar så vill jag minnas att jag satt på Sjätte tunnan (Gamla stan, Stockholm) och spelade Tekken medans spriten flödade för något halvår sedan.

Medlem

En café-ägare med namn James Dance, ett spelcafé. Fniss.

Man kanske skulle ha speltemagroggkväll nån gång, och låta folk fundera som bara den utifrån det.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av RamboRonny:

Spel/Sport och Alkohol går inte ihop imo

beg to differ! spel å brännjack sitter som en fläskläpp!=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Synd att det var alkohol, då i alla fall jag avstår från all alkohol.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Synd att det var alkohol, då i alla fall jag avstår från all alkohol.

Du kan ju alltid göra geléblock

Medlem
Skrivet av Amtays:
Skrivet av robbis:

finns det nåt bättre än att komma hem 05 från krogen och ladda upp bf och bli hur ägd som helst för man har ingen som helst koll på nåt... har hänt allt för många gånger! Undrar varför man ens försöker

Själv så snipar jag alltid obehagligt bra första matchen, sen går det åt helvete

Lite samma här, med skillnaden att det håller i sig längre än en match för mig (samt BF:BC2 istället för BF3). Blir helt ruggigt bra på att snipra folk i fyllan, något som jag i vanliga fall suger rätt så ordentligt på. Däremot blir jag bra mycket sämre på att spela någon annan klass än sniper

Skrivet av Harpa:

En café-ägare med namn James Dance, ett spelcafé. Fniss.

Man kanske skulle ha speltemagroggkväll nån gång, och låta folk fundera som bara den utifrån det.

Nu igen? Minns du inte skräcken sen förra gången.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Tycker dock att FZ inte är ett ställe att få nyheter om sprit direkt. Finns medlemmar under 18 år.

Nej, jag är inte emot sprit.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Fan nu blev man törstig, synd att man går på anitibiotika så man inte kan ta sig en sup ihelgen. :/

Haha, du är törstig så du behöver "supa"? Väldigt vuxet måste jag säga.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Törstig blir man allt efter denna nyhet, blir ett besök dit nästa gång man är i trakterna.
Intressanta drinkar dock, är lite nyfiken på hur väl ananas passar till Sambuca.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tycker dock att FZ inte är ett ställe att få nyheter om sprit direkt. Finns medlemmar under 18 år.

Nej, jag är inte emot sprit.

Även om det är så att många medlemmar är under 18 så är det knappast som att FZ uppmanar minderåriga att dricka sig redlösa på detta, lugn i bussen

Medlem

Fruktansvärt dåligt drinkrecept. Sötsliskigare smörja får man väl leta efter.

Medlem

"En Dirt-Block tack!"


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Tycker drinkarna ser ut som rackagaisare, bloody mary och isbjörn på bilden


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Cirdane:
Skrivet av Amtays:
Skrivet av robbis:

finns det nåt bättre än att komma hem 05 från krogen och ladda upp bf och bli hur ägd som helst för man har ingen som helst koll på nåt... har hänt allt för många gånger! Undrar varför man ens försöker

Själv så snipar jag alltid obehagligt bra första matchen, sen går det åt helvete

Lite samma här, med skillnaden att det håller i sig längre än en match för mig (samt BF:BC2 istället för BF3). Blir helt ruggigt bra på att snipra folk i fyllan, något som jag i vanliga fall suger rätt så ordentligt på. Däremot blir jag bra mycket sämre på att spela någon annan klass än sniper

Finns ju en anledning varför dom förbjudit öldrickande i större dart tävlingar, folk blev helt enkelt fööör bra

Skrivet av Eravathar:

Fruktansvärt dåligt drinkrecept. Sötsliskigare smörja får man väl leta efter.

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
Godis är gott

Medlem
Skrivet av Hannu:

Fan nu blev man törstig, synd att man går på anitibiotika så man inte kan ta sig en sup ihelgen. :/

Det där är bara en myt, som väl är. Så klart ska man inte gå till överdrift för att det inte blir bra för levern (samtidigt är man ju dessutom faktiskt sjuk) men att det skulle vara ett problem i sig att blanda antibiotika och alkohol stämmer inte alls. Se här, exempelvis: http://www.smi.se/smittskydd/arkiv/myter-och-folktro/myter--a...

Så skål då!

Medlem
Skrivet av RamboRonny:

Spel/Sport och Alkohol går inte ihop imo

Tråkmåns

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tycker dock att FZ inte är ett ställe att få nyheter om sprit direkt. Finns medlemmar under 18 år.

Nej, jag är inte emot sprit.

Nu ska vi inte vara partypoopers här, lite alko-skojj går väl bra i FZ's nyheter?

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Finns det några spel Cafe/barer i stockholm stad?
Vet någon?

Hörde talas för länge sen om en bar där man kunde spela pes/fifa medans man tog en öl, men vad som hände med den vette fan.

Så frågan kvarstår: Finns det någon i stockholm?

Jag vet att det finns BarCraft, en grupp människor som kollar på SC2-streams tillsammans i barer.

Medlem
Skrivet av RamboRonny:

Spel/Sport och Alkohol går inte ihop imo

Så klart det gör!

Medlem

jaha........?

1
Skriv svar