Gå på LAN med våra servergurus

Robot
Gå på LAN med våra servergurus

Trivs du på FZ och PC Gamers spelservrar? Då är chansen stor att du kommer att gilla deras spelsammankomst nästa helg.

#battlefield-3, #team-fortress-2, #starcraft-ii, #diablo-iii


Medlem
Gå på LAN med våra servergurus

Fin rubrik på huvudsidan


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem

Passande artikel titel.

Best titel ever!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Här var det något som gick galet...

Medlem

Calle-korvfinger

Längtar tills du är tillbaka från föräldraledigheten så vi får mer sådana här godbitar att förgylla våra trista dagar med


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Slut på det roliga

Grafikfejs
Paradox Interactive

Lol, världens längsta länk


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Inaktiv

Visste inte om att ni hade egna servrar. Fuskas antagligen lika mycket på era som alla andra tyvärr.

Medlem
Skrivet av Mauz:

Fin rubrik på huvudsidan

Skrivet av Traveller in time:

Best titel ever!

Skrivet av hänt:

Passande artikel titel.

Skrivet av Sebastian Lind:

Här var det något som gick galet...

Kom igen nu, inside jokes are rude :3

Vad stod det?

Skrivet av KatOne:
Skrivet av Mauz:

Fin rubrik på huvudsidan

Skrivet av Traveller in time:

Best titel ever!

Skrivet av hänt:

Passande artikel titel.

Skrivet av Sebastian Lind:

Här var det något som gick galet...

Kom igen nu, inside jokes are rude :3

Vad stod det?

Du hade behövt vara där för att förstå! Det är en händelse som för alltid kommer leva kvar i FZ-historien, hos de lyckligt lottade själar som fick bevittna den mest episka rubriken som någonsin publicerats...

Jag tänkte ta en print screen på härligheten, men Hampus hann reparera misstaget.

meh vad stod det då :)?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

meh vad stod det då :)?

http://www.zeldauniverse.net/wp-content/uploads/2011/12/itsasecret.gif

AW8
Medlem

Jaha, nu kommer man att ligga sömnlös och grubbla över vad det kan ha varit för rubrik då.


signatur

PC gamer 'til I die.

Skägg.
10 Chambers

Brödtext. Brödtext everywhere! Glömde att man behövde ordna det på två ställen...


signatur
Skrivet av AW8:

Jaha, nu kommer man att ligga sömnlös och grubbla över vad det kan ha varit för rubrik då.

Enda rationella att göra är att hädanefter besöka FZ minst 10 gånger i timmen, för att aldrig missa något! Vem vet, när som helst kan något episkt inträffa! (och vi har inget emot klicken)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MaxC:

Lol, världens längsta länk

Fixad nu


signatur
Medlem

Snyggt! Vi ses på LAN!

Medlem

En snabb googling på "FZ gå på LAN" (utan citationstecken) gav bland annat träffen som ledde till en artikel med URL

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120509/ga-pa-lan-med-vara...

Kan gissa att det var den


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Grafikfejs
Paradox Interactive

Jag gillar för övrigt att bli kallad "serverguru". Känns rätt på något sätt.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av MaxC:

Jag gillar för övrigt att bli kallad "serverguru". Känns rätt på något sätt.

En fin och värdig titel!

Medlem

När jag var liten (nåja, under 18) fick man släpa med sin egna dator till LAN. Jag tror inte jag besökt ett sedan jag var 16 (2004) dock.
Spännande initiativ att förse alla med maskiner, eller är det standard numera?

Grafikfejs
Paradox Interactive

Gagoff: vi förser inte alla med datorer. Det är ett gammalt hederligt "släpa-med-sig-dator-och-spela-nätterna-igenom"-lan, precis som du minns det (BYOC kallas det numera - bring your own computer).

Med det sagt skulle det vara grymt kul om du eller några andra av FZ:s stammisar kunder komma och försvara färgerna lite. Vi har redan sett både en och annan från PCG:s forum bland biljettbeställningarna, och ni kan väl inte låta DEM vinna allt?

Vi har fått finfina vinster från både PC Gamer, DICE och några andra trevliga företag till tävlingarna på plats.

Det är en mysig, lagom sunkig lokal. Nära till snabbmatshak (+ att vi säljer själva), vi har en bar, vi har storbildsskärm, och vi har spännande tävlingar under hela helgen. Kom dit vettja!

Beställ 5 biljetter, betala för 4. Oslagbart!


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

eXp
Medlem

Omg , Jag bor 100 meter från det där stället.

Medlem

Hade jag bott i närheten så hade jag absolut kunnat tänka mig att komma dit. Har aldrig varit på ett "riktigt" LAN party (eller som det tydligen numera kallas BYOC) däremot har man ju läst om dessa när man var yngre i diverse hemdatortidningar=).

Medlem

Har inte hunnit flytta ner söderut ännu men kanske nästa år ^^

Grafikfejs
Paradox Interactive

eXp: se det som ett tecken på att du måste komma till lanet! dra med dig 4 polare också så blir det billigare.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Trevlig med lan men informationen är lite väl knapphändig (alternativt så svår att hitta att jag misslyckats).

Vad är det för lokal? Hur många platser finns? Vad är det för internet? Kiosk på lanet? Sovsal? Kan man platsboka?

Skulle vara nice med en sida som samlar all denna information för de som ni är helt okända för.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av MaxC:

Gagoff: vi förser inte alla med datorer. Det är ett gammalt hederligt "släpa-med-sig-dator-och-spela-nätterna-igenom"-lan, precis som du minns det (BYOC kallas det numera - bring your own computer).

Då måste jag läst något riktigt galet. Jag skyller på tidpunkten då inlägget skrevs.
Då datorn väger ett ton och jag saknar bil får jag nog avböja, men det är ett skönt initiativ hursom, hoppas det går bra och att många kommer!

12
Skriv svar