DayZ – zombieinvasion i Arma 2

Medlem

Jag har bara ARMA2 grundspelet, måste jag införskaffa Arrowhead för det ska funka, eller kan man köra det på ARMA2 grund? Blev fett sugen på det


signatur
Medlem

du behöver Operation Arrowhead också

Medlem

Fasen! Aja, får ta och investera i det då ^^


signatur
Medlem

måste varit det värsta jag har lyssnat på, kör utan ljud så slipepr man höra killen skrika över precis allting..


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Bästa sättet att kirra bra saker på är att säga att du är friendly till andra spelare och sen när dem kollar bort så skjuter du dem.


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

Fixade DayZ bara pga videon. Än så länge är jag riktigt nöjd, visst striderna är ingen höjdare. Men den gigantiska världen och atmosfären är grym.

Detta är ett bra exempel på hur ett spel inte behöver vara prefekt polerat på vissa sätt och ändå slå större titlar.
Kan tänka mig att om ett halvår så kommer moden vara ännu mera polerad.

Riktigt kul föresten att Bohemia fick en ordentlig kosing när så många gick och köpte spelet pga modden.
Då kan dom lägga kulor på Arma 3 som ser riktigt lovande ut

Medlem

Jag gjorde en egen let's play video. Detta är part 3 när jag faktiskt lever längre än 8 minuter...

http://www.youtube.com/watch?v=DZyiIcvQ9cc

Medlem

Jag är en riktig zombiefanatiker och det här är nog det första spelet i genren som fattat vad det handlar om!
Trivs fantastiskt bra i Day Z!

Medlem

Har precis köpt ArmA 2 för denna mods skull Verkar vara riktigt nice! Älskar både zombies och sånna här extremt realistiska spel. Verkar dock lite konstigt att zombies kan klättra, och att dom går att döda utan ett skott i huvudet.

Medlem
Skrivet av Mackzzor:

Har precis köpt ArmA 2 för denna mods skull Verkar vara riktigt nice! Älskar både zombies och sånna här extremt realistiska spel. Verkar dock lite konstigt att zombies kan klättra, och att dom går att döda utan ett skott i huvudet.

De kan simma också upptäckte jag, fast väldigt långsamt och ingen zombie har följt med mig uppför en stege än så länge. Men det skulle bli för enkelt annars...och vad är det egentligen som säger att de inte borde klättra när Romero själv lät sina zombies använda verktyg?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Mackzzor:

Har precis köpt ArmA 2 för denna mods skull Verkar vara riktigt nice! Älskar både zombies och sånna här extremt realistiska spel. Verkar dock lite konstigt att zombies kan klättra, och att dom går att döda utan ett skott i huvudet.

De kan simma också upptäckte jag, fast väldigt långsamt och ingen zombie har följt med mig uppför en stege än så länge. Men det skulle bli för enkelt annars...och vad är det egentligen som säger att de inte borde klättra när Romero själv lät sina zombies använda verktyg?

Jo i för sig så skulle det bli ganska lätt.. Romeros senaste sevärda film var remaken på Dawn of the Dead enligt mig Hans senare filmer är ingenting jämfört med de gamla

Ser sjukt coolt ut!

Medlem
Skrivet av Mackzzor:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Mackzzor:

Har precis köpt ArmA 2 för denna mods skull Verkar vara riktigt nice! Älskar både zombies och sånna här extremt realistiska spel. Verkar dock lite konstigt att zombies kan klättra, och att dom går att döda utan ett skott i huvudet.

De kan simma också upptäckte jag, fast väldigt långsamt och ingen zombie har följt med mig uppför en stege än så länge. Men det skulle bli för enkelt annars...och vad är det egentligen som säger att de inte borde klättra när Romero själv lät sina zombies använda verktyg?

Jo i för sig så skulle det bli ganska lätt.. Romeros senaste sevärda film var remaken på Dawn of the Dead enligt mig Hans senare filmer är ingenting jämfört med de gamla

Jag tycker väl att Romero har hållt en jämn linje på sin egna nivå utan att influeras av andra (Remaken var inte hans), det jag gillar med hans filmer är att de utforskar själva zombiens utveckling och håller ett lite filosofiskt perspektiv medan de flesta andra filmer har ett enklare tema. (Ja, jag är en riktig zombienörd)
De är absolut inte bäst men jag tycker nog att Romero är den moderna zombiens fader.

Medlem

Jag är på att köra med några pers om någon vill det! Om nån är sugen så är mitt steamnick "fredinskie" utan " "

Medlem

Är riktigt taggad på att skaffa detta spel + moddet! någon som har de som kan berätta lite om de?
Har för mig att man bara behöver ARMA II: Combined Operations, rätta mig om ja har fel

Medlem
Skrivet av Bensinspade:

Är riktigt taggad på att skaffa detta spel + moddet! någon som har de som kan berätta lite om de?
Har för mig att man bara behöver ARMA II: Combined Operations, rätta mig om ja har fel

Ja det stämmer att man behöver Arma 2: CO.
Man placeras i en realistisk värld som överlevande under en pågående zombieapokalyps med en pistol och lite förnödenheter. Sen gäller det helt enkelt att överleva så länge som möjligt med alla medel.
Det finns inga regler, vill du döda andra för deras grejor så är det ok.
Det finns en uppsjö av vapen och utrustning till hjälp och även fordon om du lyckas reparera ett. Det mest grundläggande är att man behöver mat och vatten för att inte dö så man måste hela tiden försöka få tag på det.
Dör du så är det slut, man får ingen andra chans och du får starta om med en ny karaktär.
Det är en simulator mer än ett spel, man är väldigt bräcklig och det räcker ofta med en kula för att man ska dö så det kräver stor försiktighet om man vill ha någon längre livslängd.

Medlem

Från steam:

"The hardcore military simulation ArmA 2 has seen its sales spike to five times the norm, thanks to the recently-released mod called Day Z"

Inte dåligt av en buggig mod i alfa stadie.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Arizato:

Har läst om denna modden på 3 sidor nu. Hatar att jag inte har pengar till Arma 2!

Du behöver bara Operation Arrowhead, sedan skaffar du demon till Arma 2 Free på steam och kopierar över alla mappar från Arma 2 Free folderna till Arrowhead foldern.

123
Skriv svar