Empire total war kraschar
Jag har däremot stora problem med att det kraschar medan jag spelar. Till exempel har jag ett sparat spel där spelet kraschar varje gång jag klickar på min flotta som ligger parkerad utanför stockholm. Ett annat sparat spel som kraschar varje gång jag intar Moskva. Mäkta irriterande
Jag har däremot stora problem med att det kraschar medan jag spelar. Till exempel har jag ett sparat spel där spelet kraschar varje gång jag klickar på min flotta som ligger parkerad utanför stockholm.
Samma sak händer varje gång jag klickar på in flotta också:down:
Trä flis smakar trä!
Tja, jag har också problem med Empire total war.
Spelet är nyinstallerat men laggar ihop totalt och jag kan inte spela. Jag har windows vista, 2 gig ram, Amd athlon 64 x2 dual core processor 4600+ som ligger på 2,41 GHZ.
MItt grafikkort är GeForce 8600 GTS.
Har provat på lägsta grafikinställningarna men ändå laggar spelet ihop och jag kan inte spela. fattar inte varför! Minimumkraven för att spela spelet klarar min dator så fattar ingenting!
hjälp, spelet verkar coolt!
En eventuell lösning på problemet:
//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\
Det är mer komplicerat än vad man tror. Men av vad jag har läst så har det hjälpt för många. Har själv haft problem med krascher, och det verkar fungerar bättre än förut med åtgärderna...ta i trä. En intressant sak är att ju mer minne man har på grafikkortet, desto större chans är att man får problem.
Om du har ett 64 bitars OS räcker det med att ladda ner "patchen" för exe filen till spelet(är ingen riktig officiell patch, utan mer som ett halvt officiell crack, då denna crack skapades en av programmerarna på företaget). Läst att denna "crack" kan orsaka problem med multiplayer. Cracket är till för att tala om för exe filen att programmet får använda mer än 2GB minne.
Med 32 bitars OS måste du förutom installera "cracket" också modifera OS:et för att det ska kunna tillåta spelet låna mer minne (av vad jag har uppfattat det som. )
Läs igenom noga, du kan alltid reversa processen om åtgärderna inte fungerar.
Edit: Verkar som inte lösningen ovan hjälpte mig med krascher. Bara lägga spelet åt sidan för min del.
//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\