Empire: Total War

Medlem
Skrivet av Ramblemoe:
Skrivet av CastorFiber:

Jag trodde inte man kunde befria enskilda regioner från skatt?

När de klagar på regeringen, styret eller kungen... vad gör man då? Jag menar man kan ju kicka någon men vem och varför?

Det finns en liten ruta att bocka i/ur. "Exempt region from tax" eller något liknande står det vid den. I regionens översiktfönster hittar du det.

När adeln skickar brev så är det ju för att de är olyckliga, du ser ju även det i regionens översiktsfönster varför de inte är happy happy happy.. Så åtgärden beror ju på varför de inte är glada. Men visst, en del ministrar får ju "traits" som gör att adeln eller folket blir lyckligare respektive olyckligare.
De kan du ju kolla på under "Government".

Ah, ok jag skall chexxa lite extra där. Tack!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

För mig blir det bara tråkigare och tråkigare varje gång, kampanjen är riktigt roligt med Maratha (inte sverige), men man tröttnar på alla slag. Ett plus är at nu e det inte lika många slag som i föregångarna utan mera stora och lite mer blodigare.

Men som sagt köper jag empire för Custom, och det är under all kritik:evil:

Medlem

Jag tycker fighterna är tråkiga som fan fram tills man har Rank Fire, eller vad den nu hette.. Dock så blir det lite tråkigt efter att man har skaffat den för AIn verkar ju aldrig skaffa teknologin, så fighterna blir aslätta eftersom man får 3x AIns firepower för muskötbärande infanterienheter. Samtidigt roligt att se när alla ens mannar köttar sönder motståndaren..

Inaktiv

Då var de dags igen, jag behöver verkligen fler tips för jag tycker de är så konstigt. När jag spelar sverige är de lättare att få ihop en bra ekonomi, men när jag spelar england så rasar hela ekonomin istället??
Jag vet inte vad jag ska göra, jag försöker "raida trade routes" men får inte in så mycke på de tycker jag och har man inga pengar kan man ju inte skapa fler skepp eller soldater.
Någon som vill och har några bra tips kanske??

Medlem

invadera några länder vettja, själv är man nästan enväldig härskare över europa


signatur

Sånt e livet

Medlem

Det jag tjänade mest på under min kampanj var mitt handelsavtal med Marathra (som hade tagit över hela Indien). Jag exporterade massor av socker (hade en ö i karibien) och päls till dem, i slutändan hade vi en handel på omkring 10000.

Sen hade man ju andra länder att handla med, att skaffa deals med dem stora nationer hjälper (NL, GB, Fra, Spa). Märkte dock att storbritannien har en vana att blockera Frankrikes handelslinjer. Så dem var jag tvungen att döda. Det tog sin lilla tid:

http://i44.tinypic.com/kd7rk5.jpg


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

Jag har ett riktigt skumt problem, jag ser inte huden när jag kör en quick battle. HÄLP!!!!!!!!!!

Edit:det årdnade sig


signatur

Trä flis smakar trä!

Inaktiv

Nu har "polleten"ramlat ner, nu fattar jag lite bättre me dessa skepp som heter indiaman eller nåt. Så nu när jag fattar va de är till för så kommer givetvis nästa fråga. Jag tycker inte jag får in så mycke pengar på de men hur många såna handelsskepp ska stå i en sådan "tradecirkel"??

Jag fattar inte hur man kan få in mycke pengar då jag i snitt ligger på 12000 per tur när de gått några år, men jag behöver mer och mer?:(

Medlem
Skrivet av eva-m:

Nu har "polleten"ramlat ner, nu fattar jag lite bättre me dessa skepp som heter indiaman eller nåt. Så nu när jag fattar va de är till för så kommer givetvis nästa fråga. Jag tycker inte jag får in så mycke pengar på de men hur många såna handelsskepp ska stå i en sådan "tradecirkel"??

Jag fattar inte hur man kan få in mycke pengar då jag i snitt ligger på 12000 per tur när de gått några år, men jag behöver mer och mer?:(

så vitt jag har fattat de ska du inte få så mycket pengar heller, du får varor istället. ex vid Elfenbenskusten får man elfenben, som är värt ruskigt mycket, som du sen kan sälja till andra faktioner.

Uppgradera också dina handelshamnar, då blir dina varor mer värda.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av eva-m:

Då var de dags igen, jag behöver verkligen fler tips för jag tycker de är så konstigt. När jag spelar sverige är de lättare att få ihop en bra ekonomi, men när jag spelar england så rasar hela ekonomin istället??
Jag vet inte vad jag ska göra, jag försöker "raida trade routes" men får inte in så mycke på de tycker jag och har man inga pengar kan man ju inte skapa fler skepp eller soldater.
Någon som vill och har några bra tips kanske??

Lek med skatterna, ta över lite länder och titta vad dina trade partners vill ha. Som Sverige kan man få en ganska stark inkomst från sina mines och bara mer och mer om du uppgraderar dom via "skolorna" (som Uppsala). Regionala inkomster från dom kan bli höga och utveckla nya städer. Jag brukar plöja undan Danmark direkt i början om jag spelar som Sverige för Norge har två(?) mines vilket ger extra inkomst. Var lite försiktig dock med vilka länder du tar över. Vissa kan bli lite extra arga över utländska härskare. Speciellt katolska länder då Sverige är protestantiskt.

Skrivet av Ramblemoe:

Jag tycker fighterna är tråkiga som fan fram tills man har Rank Fire, eller vad den nu hette.. Dock så blir det lite tråkigt efter att man har skaffat den för AIn verkar ju aldrig skaffa teknologin, så fighterna blir aslätta eftersom man får 3x AIns firepower för muskötbärande infanterienheter. Samtidigt roligt att se när alla ens mannar köttar sönder motståndaren..

För att komma omkring Rank of Fire i början brukar jag dra ut mina led av soldater så mycket jag kan. Det gör att flera kan skjuta utan att behöva stirra i nackhåret på han framför. Och ja, AI:n verkar vara riktigt dum med utveckling. Jag blev en militär supermakt som Sverige. Hade nästan bara utvecklat det militära och jag kunde vinna över fiendearméer som var dubbelt så stora.

Inaktiv

Tack för en massa bra tips, att höja och sänka skatterna lärde jag mig ganska snabbt, men just allt de andra om hur man kan få in andra inkomster har jag inte riktigt förstått men nu så börjar jag fatta de med.

När jag spelar som sverige går de ganska bra me med ekonomin och jag kommer längre.
Men när jag ska testa spela som england så rasar hela skonomin som jag tidigare skrivit, är de någon som har tips om hur man kan lyckas me att bli mäktig som england?:)

Hoppas snart de kommer ut nåt pengafusk;)

Inaktiv
Skrivet av eva-m:

Tack för en massa bra tips, att höja och sänka skatterna lärde jag mig ganska snabbt, men just allt de andra om hur man kan få in andra inkomster har jag inte riktigt förstått men nu så börjar jag fatta de med.

När jag spelar som sverige går de ganska bra me med ekonomin och jag kommer längre.
Men när jag ska testa spela som england så rasar hela skonomin som jag tidigare skrivit, är de någon som har tips om hur man kan lyckas me att bli mäktig som england?:)

Hoppas snart de kommer ut nåt pengafusk;)

Har inte testat att spela som britterna än så har ingen direkt strategi att säga men det jag har förstått gäller det att hålla sina kolonier och trade routes fria från pirater och andra fiender. Tänk på att dina trupper har en upkeep-kostnad så det är inte smart att direkt i början mosa ut massvis med trupper för då kommer du gå i konkurs. Håll trupperna i linje med inkomsten. Ha gärna lite extra kapital också så om det händer något, att fienden tar område från dig och du förlorar inkomst så kan du klara dig ett tag innan du tar tillbaka.

Inaktiv

Nu har jag snart kört färdigt en långkampanj me england och kan ni tänka er, jag har en riktigt bra statskassa på 700 tusen me inkommande 40-50 tusen varje tur, inte för att jag fattar hur jag lyckades men nu är de bara ett land kvar att erövra.

Tack för alla bra tips.
Men ett pengafusk hade inte varit helt fel eller vad säger ni??:D

Medlem

är under 1776 just nu som swe.
har tagit ryssland och all mark där som är gammla CCCP.
så nu är det vänstra europa kvar, jag har typ vid holland i norr å en liten bit ifrån italy i söder.

men jag är sjukt trött på ladnings tiderna.. man drar sig för att ens starta spelet


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

är på 1709 sj och tagit dansken, polacken och lite av ryssen. ser fram emot vad som kan hända under de resterande 90åren (muahahahaha?)


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Inaktiv

Är oxå trött på alla krasher, buggar, haverier med detta förövrigt goa spel. Steam är vad jag har snabbt fattat rent skit. Trotts tre uppdateringar igenom Steam, trotts att ja har köpt spelet i en spelbutik, så segar spelet har 4Gb-Ram o ett grafikkort som klarar svårare spel, krash,krach o Krash.
Vad är felet? Någon som vet??...

Medlem
Skrivet av lars9u:

Är oxå trött på alla krasher, buggar, haverier med detta förövrigt goa spel. Steam är vad jag har snabbt fattat rent skit. Trotts tre uppdateringar igenom Steam, trotts att ja har köpt spelet i en spelbutik, så segar spelet har 4Gb-Ram o ett grafikkort som klarar svårare spel, krash,krach o Krash.
Vad är felet? Någon som vet??...

Förmodligen har det inte ens med Steam att göra, utan att spelet i sig är dåligt kodat?

Medlem

asså man kan väl tycka att turnsen går snabbare efter man har tagit ut typ 10 länder? nej turnsen tar typ 5 minuter på en splitterny dator för 20,000

Inaktiv
Skrivet av Vioche:

asså man kan väl tycka att turnsen går snabbare efter man har tagit ut typ 10 länder? nej turnsen tar typ 5 minuter på en splitterny dator för 20,000

Gå in på options och ställ av där så man inte ser ai'ns rörelser, Obs. Du måste gå in på options när du är på kampanj kartan. Sen kan du ju trycka space när du ser gubbarna går, så går det snabbare:D

Medlem

Med risk för att kopiera andras klagomål på spelet, ville jag ändå lista alla de problem som jag stött på. En del kan man leva med, men de flesta gör mig helt skogstokig i längden, trots att jag är väldigt förlåtande gällande denna spelserie. Felen listas nedan.

- Steam (behöver ingen förklaring).

- För långa laddningstider.

- Ständiga krascher av spelet.

- Pilsnerfilmssvenska (Jo, ni vet vad jag menar med det).

- AI (både egna och fienders AI är mer än värdelösa). Det bör tilläggas att inom AI-problemet finns minst ett femtiotal uppenbara fel som genast måste åtgärdas. Ett antal situationer på slagfälten som man kan råka ut för, är rent av outhärdliga.

- Att en dator med tvåkärnig processor och 4GB i ramminne, måste fundera i !!10 sekunder!! när man markerar en trupp soldater på den strategiska kartan är oacceptabelt. Markerar man på en trupp ska det direkt visas man kan gå någonstans. Jag menar, det kan ju inte ha blivit mer komplicerat för datorn att se var man kan gå i det här spelet, jämfört med de andra spelen i serien.

- Alltför enkel och tråkig forskning. Det vore mer intressant att kunna forska helt åt olika håll och med mer specifika ändamål. Forskningen som gäller nu är säkerligen viktig i början av kampanjen, men efter "20 år" behöver man inte bry sig längre. För att spelet skall hålla ända fram, krävs det att forskningen är viktig och intressant under hela kampanjen.

- Spelet kräver märkligt mycket av datorn. Har någon förresten sett EN grafikinställning för kartan och EN för slagfälten? Det fanns förut, men nu hittar jag inte en sådan funktion. Strategiska kartan "laggar" extremt mycket.

- Var är multiplayerkampanjen som utlovades innan release? Det var ju ett argument som gjorde att man köpte spelet utan att blinka. Jag hörde rykten om en större patch, men kan någon verifiera detta?

- Varför i glödhetans namn måste jag exempelvis se Marathras båtar åka fram och tillbaka 35 gånger vid varje turn? Eller se Omanska rikets nissar knalla omkring i öknen? Efter en stund i kampanjen tar varje "turn" flera minuter då man ser fler och fler länder! Kan man ta bort det man inte vill se? Har länderna många trupper och fartyg i rörelse, kan en "turn" ta hur lång tid som helst! Lägg ner!

- Jag har redan gått igenom AI:n, men jag måste ändå lägga till en punkt. FÄSTNINGARNA. Jag höll på att få hjärtflimmer när jag skulle försvara min fästning första gången. För det första ser man inte fienden innan striden. Helt ärligt tror jag att man i verkligheten har fått en VISS föraning om att det närmar sig 2000 man med kanoner, och att man därför kunnat ställa upp sina män på rätt sida av fortet. För det andra finns det tyvärr heller ingen bra inställning för soldaterna, som gör att de direkt hugger en kanon och att de ögonblickligen avfyrar kanonen mot fienden. Vid kanonerna bör det därför finnas en likadan markering som vid husen anser jag. På så sätt kan man beordra trupperna direkt på kanonerna. För det tredje... suck... Ponera att fienden springer fram och kastar upp rep vid muren. Om du då bestämmer dig för att retirera ner till gårdsplanen, så börjar dina egna män klättra ner för repen på utsidan, för att sedan ta de stora portarna in på fortet! WTF! För det fjärde.... när dina soldater står uppe vid muren, så skjuter endast det första ledet. Jag har svårt att tänka mig att det bakre ledet inte skulle skjuta på fienden. De bör ju naturligtvis ställa sig i ett långt led längs kanten och pumpa kulor mot de angripande fiendesoldaterna. Som sagt, en funktion vid murar och kanoner så att grabbarna vet vad det ska göra där, bör därför läggas till ögonaböj!

Nu har jag skrivit av mig en del av den frustration jag känt. Jag älskar spelidén, spelgenren och spelserien (har spelat alla). Men det börjar bli svårt att vara förlåtande. Det är ju för tusan 2009!! Varför är AI:n som Space Invaders anno 1983 då???

- Robban

Jag återkommer snart med ett ton andra buggar och skavanker i Empire - Total war.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

De har skjutit upp den "stora" patchen med multiplayer kampanjläget pga problemen med minneshanteringen vilket
ska ha att göra med videominnet och inte datorns RAM.

Spelet ska tydligen fungera bättre med 256 minne men 512 eller
mer ska vara ett av problemen (Videominne alltså)

Ljudet ska vara ett problem och avsaknaden av stöd
för flera processorer... GAH.

Vad har de testat spelet med för grejer och varför
kör de ingen beta, det har ju vart samma visa med
alla spel, fast mindre crasher och mer AI buggar förr.

Inaktiv

Är det någon som vet vars alla saves sparas?


signatur

Trä flis smakar trä!

Medlem

C:\Documents and Settings\Ditt Användarnamn\Application Data\The Creative Assembly\Empire\save_games


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Tackar


signatur

Trä flis smakar trä!

Inaktiv

Nu har jag problem......IGEN*suck*
Är de någon som har ett bra pengafusk?? jag försöker och försöker få ihop pengar men sveriges ekonomi är inte lätt att hålla reda på när både danmnark, polen och ryssland ska kriga me en. De är ju jättesvårt att få ihop militären när man inte har pengar. Jag försöker ju ju har "trades" me alla länder jag kan men får ändå inte in tillräckligt me pengar...........och jag försöker höja o sänka skatterna.
Jag försöker ju osså få befolkningen så nöjda som möjligt....vilket osså kostar en j***a massa pengar.8)

Medlem

I fall du har jätte många trupper så kostar det också en massa pengar efter som att dom ska ha lön. så testa att ta bort några trupper

Inaktiv
Skrivet av eva-m:

Nu har jag problem......IGEN*suck*
Är de någon som har ett bra pengafusk?? jag försöker och försöker få ihop pengar men sveriges ekonomi är inte lätt att hålla reda på när både danmnark, polen och ryssland ska kriga me en. De är ju jättesvårt att få ihop militären när man inte har pengar. Jag försöker ju ju har "trades" me alla länder jag kan men får ändå inte in tillräckligt me pengar...........och jag försöker höja o sänka skatterna.
Jag försöker ju osså få befolkningen så nöjda som möjligt....vilket osså kostar en j***a massa pengar.8)

Du kan pröva använda Tsearch, kolla på youtube hur man gör.


signatur

Trä flis smakar trä!

Inaktiv

Jag har en fråga....igen.

Jag gillar köra som britterna och kör en "world domination" och nu i slutet på 17-talet har jag en statskassa på nästan 2milj men hur länge kan man spela?
Och jag skulle ju vilja ha en bra inkomst tidigt i spelet men tycker de dröjer långt in på 1750 talet innan ekonomin stabiliserar sig.

Går de fortare att få ihop ekonomin me sverige?

Sen måste jag tilläga att även om spelet har sina "små" buggar och fel så är de faktiskt ändå ganska kul och beroende framkallande.8)

Inaktiv

hej allihopa!
jag har ett problem och jag hoppas skitmycket på att nån kan hjälpa mig, problemet lyder:
jag ska spela online på empire total war jag klickar på total war online sen klickar jag på searsch player klickar på antigen sea eller land(spelar ingen roll) det står failed to connect to quick battle, sen prövar jag att gå till battle list
så står det host's game is different than yours you are not able to join this game och så e det med:(
snälla jag så jävla mycket spela online jag ber er hjälp mig det detta!

Inaktiv

och så e det med alla ska det stå vid smailisen

Skriv svar