Empire: Total War

Inaktiv
Skrivet av danielro95:

hej allihopa!
jag har ett problem och jag hoppas skitmycket på att nån kan hjälpa mig, problemet lyder:
jag ska spela online på empire total war jag klickar på total war online sen klickar jag på searsch player klickar på antigen sea eller land(spelar ingen roll) det står failed to connect to quick battle, sen prövar jag att gå till battle list
så står det host's game is different than yours you are not able to join this game och så e det med:(
snälla jag så jävla mycket spela online jag ber er hjälp mig det detta!

Du har laddat ner den senaste patchen? Eller har du laddat ner någon mod?

Inaktiv

Vart håller man koll på svenskar som lirar ETW? Vore najs att lira 4 svenskar i multi

Inaktiv
Skrivet av mozez54:

Vart håller man koll på svenskar som lirar ETW? Vore najs att lira 4 svenskar i multi

I allmänt prat så finns det ju en steam-tråd, checka där om någon spelar etw:D

Inaktiv

jag köpte spelet i games i Lund (inte genom internet) sen har jag installerat spelet, spelet kom automatiskt in på my games i steam annars har jag inte laddat ner någonting.
snälla hjälp mig!
tack Lusen för att du försöker hjälpa mig:)

Inaktiv
Skrivet av danielro95:

jag köpte spelet i games i Lund (inte genom internet) sen har jag installerat spelet, spelet kom automatiskt in på my games i steam annars har jag inte laddat ner någonting.
snälla hjälp mig!
tack Lusen för att du försöker hjälpa mig:)

Gå in på "my games", tryck på etw och sedan egenskaper, i en av flikerna ska det stå uppdateringar. Det finns två olika alternativ:
1. Håll alltid spelet uppdaterat
2.Uppdatera inte spelet automatiskt

Ställ in att spelet ska uppdateas auto:D

Inaktiv
Inaktiv

vet nån hur man fixar så steam e på svenska?
lusen jag har faktiskt det på auto updatering
tack igen:)

Inaktiv

språket har jag redan fixat

Inaktiv

du inget hjälpte, kan det inte ha något med min brandvägg att göra eller nåt?

Inaktiv

och det står att det inte finns något hämtningsbart matrial också?

Inaktiv

Hej!

Jag har spelat som Prussien och nu vill befolkningen att jag ska byta statskick. Nu har jag absolut monarki och jag vill byta till republick. Hur gör jag?

Medlem
Skrivet av gusekm:

Hej!

Jag har spelat som Prussien och nu vill befolkningen att jag ska byta statskick. Nu har jag absolut monarki och jag vill byta till republick. Hur gör jag?

höjer skatterna till fullt på lägre klassen, men bara huvudprovinsen ska betala skatter. riva alla byggnader som ger lycka( kyrkor bl a), ta bort din armé från provinsen(gör de så mycket enklare senare) och om de behövs bygg industri byggnader ( dom gör inte folk glada kan jag säga!).

de där var de bästa jag kunde förklara på svenska utan att försvenska större delen av spelet:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Jag har frågor igen....!!

Jag undrar vilket som är bäst egentligen att ha i spelet är de monarki eller republic.??

Sen så kollade jag om ett pengafusk på youtube o fann nåt som heter ARTMONEY men jag tyckte de verkade rörigt.

Men nu har jag fått lite bättre koll på ekonomin och senast när jag körde sverige i en worlddomination kampanj så hade jag när jag slutade spela 1848 lite drygt 12 milj i statskassan......

Men jag vet ju att de fanns ett enkelt pengafusk till medival total war 2, så varför finns de inte ett sådant till detta spel.
Men om någon hittar nåt pengafusk så kan ni väl skriva de här, pengar kan man ju aldri få för mycke av.

Medlem

12mille? å herrejävlar jag kör swe nu, slutet av 1700 talet, har väll haft strax över 100k som max :S


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

ooh, slutet av 1700-talet säger ni? lyckos! själv får jag CTD när jag klickar på en flotta, efter tionde gången i rad spydde jag lite i munnen och sket i det tills de kommer en patch som fixar det....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

aa, det krashar allt för ofta.. orkar inte spela nu pga alla krasher å buggar.. suck suck


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

12mille? å herrejävlar jag kör swe nu, slutet av 1700 talet, har väll haft strax över 100k som max :S

¨Du får gärna låna lite:D

Medlem

haha tack xD


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

haha tack xD

man behöver pengarna mer i början tycker jag.:)

Nu har jag börjat på en ny kampanj och störtat den svenska kungen och blivit en republic se om man får in mer pengar på det.

Men ett tips är att försöka bli allierade me ryssland o de andra stora länderna. Har man pengar e de lättare att muta dem

Medlem

Jag spelar en mellanstor kampanj och mina mål är sedan länge uppfyllda - nu är det bara jag och ottomanerna kvar i europa och de är mina allierade... Jag har dock alltid handlat slut mina pengar varje gång, nästan allt är uppgraderat till max i alla länder men trots detta blir det revolt i minst två länder per turn, ofta 10 länder på en gång... jag måste ha en mega-armé för att hålla pcket i trim, det ser ut som mordor efter en turn ibland.... året är typ 1797, typ 170 turns... (spelat på samma game sedan spelet kom och spelat om samma saker en jävla massa gånger pga av ett evigt crashande.

Fyrkärningt och 6 gb ram betyder ingenting för detta spel.

Hur har man kul efter att allt är köpt och uppgraderat?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Om du vill att de ska bli gladare riv kyrkor och bygg saker de blir glada av istället, jag har fått alla mia länder +20


signatur

Trä flis smakar trä!

Medlem
Skrivet av hehehe:

Om du vill att de ska bli gladare riv kyrkor och bygg saker de blir glada av istället, jag har fått alla mia länder +20

ööhm, kyrkor gör ju att dom blir glada. men du måste ju komma ihåg att det är kyrkor som konverterar folket till din religion, annars kommer dom att bli sura( som är efter en hel kampanj i de spelet på grund av de stora populationer verkar de som).


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Kan ju tipsa om den första moden.
Den kommer hoppa fram 200 år unjeför till ww1
http://www.moddb.com/mods/ww1tw

Medlem

Darthmod och Imperial Splendor har ju redan släppts.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

det va ialla fall den första modden jag hittade

Medlem

signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Köpte detta spelet nu lite sent. Blev lite besviken att det var så lätt. Klarade world dominans på första försöket med sverige... striderna påminner väldigt mycket om rome. Jaja vacker är det att titta på i alla fall.

Inaktiv

Har laddat ner en ny miniod och ett kartpaket till etw. Ska nog testa dem på onsdag.
Kartpaketet:http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=254182
Fanns en karta som lockade särskilt mycket. Det var en strand karta där anfallarna började på stranden och försvarna skulle försöka hålla tillbaka de anfallande. Snacka om försvars och attacks möjligheter!
Den andra låser upp så man kan spela dem flesta nationerna i mp och custom batt.
Äntligen kan jag spöa skiten ur dansken! ( Norge finns med också )

Edit: Länken till filen där man kan spela nästan alla länder.[color=red]http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=234011

Inaktiv
Skrivet av Lusen:

Har laddat ner en ny miniod och ett kartpaket till etw. Ska nog testa dem på onsdag.
Kartpaketet:http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=254182
Fanns en karta som lockade särskilt mycket. Det var en strand karta där anfallarna började på stranden och försvarna skulle försöka hålla tillbaka de anfallande. Snacka om försvars och attacks möjligheter!
Den andra låser upp så man kan spela dem flesta nationerna i mp och custom batt.
Äntligen kan jag spöa skiten ur dansken! ( Norge finns med också )

Edit: Länken till filen där man kan spela nästan alla länder.[color=red]http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=234011

Jag fattar noll!!
Jag tryckte på länken men var e filen som man kan spela alla länder? antingen e min engelska fruktansvärt dålig eller så e jag blind:)

Måste man bli medlem för att kunna ladda ner filen? ser framemot att få invadera sverige me norrmännen....
Nån som har hittat nåt bra pengafusk?????

Medlem

[ http://files.filefront.com/patch7z/;13433834;/fileinfo.html] de är en länk i OP:ns post som länkar hit.

Edit: hmm, varför blir det ingen länk för? aja, ni får kopiera.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Skriv svar