Portal-skaparen: Valve har visst chefer

Robot
Portal-skaparen: Valve har visst chefer

Tidigare Valve-anställde Kim Swift säger att den läckta Valve-handboken inte överensstämmer helt med verkligheten.

#half-life, #portal


Medlem
Portal-skaparen: Valve har visst chefer

Valve är king!

Medlem

Valve vet vad PC är för något!

Medlem

Var det verkligen någon som seriöst trodde att de inte hade någon form av ledning?

Avstängd

hon hade jag velat mysa med.

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

..............................

bilden.. inga ord

FZ.se/dagis

Är det bara Sebastian Lind som har ansvaret för nyheter nu? Verkar bara vara Diablo 3 och skit på sistonde. Okej inte skit men ja ni fattar.. Trevlig helg på er!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Zedzo:

Var det verkligen någon som seriöst trodde att de inte hade någon form av ledning?

Exakt samma sak som jag tänkte.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

"utan traditionella chefer" Det för mig betyder att det finns chefer och struktur. Annars hade det nog inte fungerat.

Nått som hade vare gutt är en liten dokumentär bakom kulisserna på Valve, se hur maskineriet fungerar.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Att de får välja fritt vad de vill göra visar ju dock att de inte har "chefer" som på de flesta arbetsplatser.

Sen att de har en ledning etc. i toppen som tar ansvar för företaget säger väl sig själv.

Medlem
Skrivet av jiwn:

hon hade jag velat mysa med.

Tjocka kinder...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hon verkar ju inte vara riktigt genomtänkt.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av zhrooms:

..............................

bilden.. inga ord

FZ.se/dagis

Är det bara Sebastian Lind som har ansvaret för nyheter nu? Verkar bara vara Diablo 3 och skit på sistonde. Okej inte skit men ja ni fattar.. Trevlig helg på er!

Inte bara jag, men visst skriver jag ganska mycket.

Att det blivit mycket Diablo III på sistone är knappast så konstigt, det är ett massivt tryck efter information om spelet.

Trevlig helg på dig med!

Medlem
Skrivet av Robbefloff:

Hon verkar ju inte vara riktigt genomtänkt.

Tja, det var hon som skapade Portal...

Jag bryr mig inte om hur deras företagsstruktur ser ut, bara de fortsätter hålla sig i bräschen så är jag nöjd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Naturligtvis har dem chefer. Utan en riktig struktur hade Valve aldrig kunnat bli så stora som dem är. Finns det någon som trodde annat?

Medlem

E3 snart någon?

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Naturligtvis har dem chefer. Utan en riktig struktur hade Valve aldrig kunnat bli så stora som dem är. Finns det någon som trodde annat?

Om man inte har chefer eller folk som bestämmer / organiserar så skulle inte Valve finnas idag. Samma är det väl med allt.. allt behöver en ledare. Även en grupp människor.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

..............................

bilden.. inga ord

FZ.se/dagis

Jag brukar vara den första att kritisera FZ när jag tycker att något brister i deras nyhetsrapportering, men nu måste jag faktiskt ta dem i försvar!

Allvarligt, vad dafuq tycker du är problemet med denna bild?

Artikeln handlar om ett uttalande av Kim Swift och bilden är på henne. Det är bara en av många Kim Swift bilder du kan finna om du googlar. En snarlik pryder t.ex. Gamasutra artikeln Women in Games: The Gamasutra 20 där hon listas som en av flera kvinnliga speldesigners.

Om du på något sätt antyder att den skulle vara missvisande eller att den är olämplig av någon annan anledning, så ser det dels ut som att det skulle kunna vara en självtagen bild och dels så skulle det förvåna mig mycket om Gamasutra (som faktiskt är en av de ledande speldesignsajterna) ens skulle publicera denna specifika bild på henne mot hennes egen vilja.

Återigen, vad exakt är det som gör att detta skulle vara "dagisnivå" från FZ's sida?

Kritisera är ok IMO, men ge ffs någon form av vettig anledning...annars framstår det som att det enda "dagis"-relaterade här är ditt inlägg.

Slutligen FYI så heter det faktiskt förskola och inte dagis. Respect och mad props till alla som dagligen jobbar med och tar hand om folks småkids!

/rant

SE

Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av zhrooms:

..............................

bilden.. inga ord

FZ.se/dagis

Jag brukar vara den första att kritisera FZ när jag tycker att något brister i deras nyhetsrapportering, men nu måste jag faktiskt ta dem i försvar!

Allvarligt, vad dafuq tycker du är problemet med denna bild?

Artikeln handlar om ett uttalande av Kim Swift och bilden är på henne. Det är bara en av många Kim Swift bilder du kan finna om du googlar. En snarlik pryder t.ex. Gamasutra artikeln Women in Games: The Gamasutra 20 där hon listas som en av flera kvinnliga speldesigners.

Om du på något sätt antyder att den skulle vara missvisande eller att den är olämplig av någon annan anledning, så ser det dels ut som att det skulle kunna vara en självtagen bild och dels så skulle det förvåna mig mycket om Gamasutra (som faktiskt är en av de ledande speldesignsajterna) ens skulle publicera denna specifika bild på henne mot hennes egen vilja.

Återigen, vad exakt är det som gör att detta skulle vara "dagisnivå" från FZ's sida?

Kritisera är ok IMO, men ge ffs någon form av vettig anledning...annars framstår det som att det enda "dagis"-relaterade här är ditt inlägg.

Slutligen FYI så heter det faktiskt förskola och inte dagis. Respect och mad props till alla som dagligen jobbar med och tar hand om folks småkids!

/rant

SE

Bra skrivet...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zhrooms:

..............................

bilden.. inga ord

FZ.se/dagis

Vad är det för fel på bilden? Artikeln handlar om ett uttalande av henne, därav en bild på henne, vad är problemet?

Medlem
Skrivet av Drapan:
Skrivet av zhrooms:

..............................

bilden.. inga ord

FZ.se/dagis

Vad är det för fel på bilden? Artikeln handlar om ett uttalande av henne, därav en bild på henne, vad är problemet?

Fotot avbildar en så motbjudande ful varelse att han kanske trodde att det var en troll- bild från FZs sida :/

Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av zhrooms:

..............................

bilden.. inga ord

FZ.se/dagis

Vad är det för fel på bilden? Artikeln handlar om ett uttalande av henne, därav en bild på henne, vad är problemet?

Fotot avbildar en så motbjudande ful varelse att han kanske trodde att det var en troll- bild från FZs sida :/

Dagens överdrift?

Nej, men allvarligt talat. Håller du inte med om att det där var lite onödigt? Skriv något positivt istället, så blir det en trevligare ton i kommentarsrutan.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av zhrooms:

..............................

bilden.. inga ord

FZ.se/dagis

Vad är det för fel på bilden? Artikeln handlar om ett uttalande av henne, därav en bild på henne, vad är problemet?

Fotot avbildar en så motbjudande ful varelse att han kanske trodde att det var en troll- bild från FZs sida :/

Dagens överdrift?

Nej, men allvarligt talat. Håller du inte med om att det där var lite onödigt? Skriv något positivt istället, så blir det en trevligare ton i kommentarsrutan.

=/ ok

Medlem
Skrivet av Sillage:

Nått som hade vare gutt är en liten dokumentär bakom kulisserna på Valve, se hur maskineriet fungerar.

Inte kanske från allmän synvinkel, men ändå ett reportage:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=articleitem=valve_linux...

1
Skriv svar