Diablo 3 och den förlorade disken

Medlem
Diablo 3 och den förlorade disken

I Tisdags kom jag hem från jobbet, sjukt sugen på att börja lira D3. Slänger av mig jackan och rusar in till datorn. Jag lämnar alltid min dator på, den är aldrig avstängd. Men just den här dagen, på Diablo 3's release-dag som jag väntar på ungefär 12 år, så möts jag av ett meddelande på skärmen, där datorn snällt talar om att mina hårddiskar inte kan hittas. Jag bootar om med hjärtat pumpandes stenhårt. Det fungerar, inget att bry sig om tänker jag.

Därefter hoppar jag in i Diablo och sätter igång med grindandet. I en timme ganska exakt, innan jag får BSOD och datorn stängs av. Nu börjar jag bli orolig på allvar. Kör igång maskinen igen, allt fungerar. I en timme, då jag får BSOD ännu en gång. Jag minns sedan att jag läste att SSD-disken M4 Crucial har fel på sin firmware som gör att efter ungefär 5000 arbetstimmar så får datorn BSOD en gång i timmen exakt.

En sådan disk råkar jag nämligen köra mitt OS på. Och det var ju jävligt typiskt att det ska hända just den dagen. Lösningen ska vara att uppdatera firmwaren. Så jag provar med det. Givetvis fungerar det inte och ilskan växer i samma takt kaninen gör barn. Autoinstallern fungerar inte, så jag gör en bootbar skiva med programmet. Det fungerar inte heller. Jag provar samma sak med USB men nej, inte det heller.

Därefter ändrar jag i registernycklarna och ställer om disken till AHCI i bios. Men det vill sig inte ändå. Istället får kan jag vid nästa BSOD inte längre starta Windows (Ja jag ändrade i rätt ordning). Så jag får ställa tillbaka till IDE-mode igen. Och ge upp. Så nu sitter jag med klockan i handen och spelar. Får stänga av datorn en gång i timmen för att undvika krasch. Dessutom är det hårddisk-brist så jag får vänta tills minst den 22:a innan jag kan beställa en ny SSD. Då jävlar ska jag klona min nuvarande disk och sedan stoppa i den nya. Sen slå den gamla i småbitar.

Allt händer under, vad som känns som, årets viktigaste vecka. Varför, varför varför. Men jag hinner inte skriva mer nu, jag ser på klockan att det är dags att starta om, vi ses!

Knulla mitt liv.

#blogg


signatur

Burn in the light.

Diablo 3 och den förlorade disken

Aj, aj aj aj.
Ibland bestämmer sig oturen och den rent av tekniska djäveln att nu skulle det passa med ett rejält hårslitande haveri.
Det där lät inte bara jobbigt på ett sätt.

Det är oftast när suget efter att få spela ett nytt spel är som störst, som allt bara vänder en ryggen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar