Medlem
Två saker

Hej,

Ärende 1. Ge mig en länk där jag kan klicka och få ALLA inlägg markerade som lästa. Detta fanns tidigare men försvann när forumet gjordes om.

Ärende 2. Den där reklam-bannern i forumet som laddas om har inte en fix höjd, vilket gör att sidan rycker nedåt när sidan laddas. Se till att i HTML-koden reservera rätt höjd från början, vilket borde vara enkelt.

Mvh,

Johan

Medlem

Tjena!
1. I varje sektion finns en länk för att markera sektionen som läst/oläst. Se högst upp röda fältet här t.ex: http://www.fz.se/forum/synpunkter-och-forslag
Samt även forumets startsida har samma länk högst upp i grått ovanför alla sektioner.

2. Detta är ett problem vi brottats med under en längre tid. Det är så att vi använder ett externt system för att visa annonserna på sajten. Problemet är att eftersom annonserna laddas in när sajten har laddat klart kan vi inte veta om det kommer en annons eller inte. Visst kan vi sätta en fast höjd på elementet där annonsen hamnar men då blir problemet att om det inte kommer en annons så blir det ett stort hål där på sajten istället. Alltså inte optimalt det heller. Men vi känner till problemet och ingen skulle bli gladare än vi om vi kan hitta ett sätt där det fungerar både med och utan annons.

Medlem

1. Den är lite buggig, se tidigare tråd som jag skrivit om det. Sedan så är det smidigare om man kunde markera alla samtidigt istället för att klicka sig in på alla.

2. Kanske ett alternativ skulle vara att ha en slags "featured content" som visas där om det inte finns reklam att visa?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar