EA avstår från Origin-kostnader för Kickstarter-spel

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av bavver:
Skrivet av Manqs:

90 dagar som sagt. Klart de erbjuder folk utan större summor pengar gratis inträde. Sen efter 90 dagar börjar de ta betalt. För då har utvecklaren en fin liten summa att börja snylta på.

Detta är inte en ynnest. Det är ett sätt att ge sig själva chansen att tjäna pengar på indespel...

ja, det är ju helt fel att ett företag försöker tjäna pengar

Sa jag det? Var fick du den idén ifrån?
Jag sa bara att det inte var en ynnest. Vilket det heller inte är...

Nej, där har du naturligtvis rätt. EA och liknande organisationer skulle _aldrig_ göra något utav ren välvilja, det existerar inte överhuvudtaget inom deras ramar.

Så sant, detta är bara ett billigt försök att få folk att installera Origin.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av bavver:
Skrivet av Manqs:

90 dagar som sagt. Klart de erbjuder folk utan större summor pengar gratis inträde. Sen efter 90 dagar börjar de ta betalt. För då har utvecklaren en fin liten summa att börja snylta på.

Detta är inte en ynnest. Det är ett sätt att ge sig själva chansen att tjäna pengar på indespel...

ja, det är ju helt fel att ett företag försöker tjäna pengar

Sa jag det? Var fick du den idén ifrån?
Jag sa bara att det inte var en ynnest. Vilket det heller inte är...

Nej, där har du naturligtvis rätt. EA och liknande organisationer skulle _aldrig_ göra något utav ren välvilja, det existerar inte överhuvudtaget inom deras ramar.

Så sant, detta är bara ett billigt försök att få folk att installera Origin.

Förhoppningsvis kommer flera att förstå detta.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Förhoppningsvis kommer flera att förstå detta.

Så länge Origin inte är enda stället att köpa dessa spel på så ser jag inget problem med att de försöker locka folk till tjänsten med hjälp av dessa titlar. Hade det däremot varit så att jag själv kunde välja mellan till exempel GoG, Steam och Origin medan de som inte bidragit bara kunde få tag på det via EA så hade jag helt klart ändrat min uppfattning. Om det är något Kickstarter borde lära de stora bolagen så är det att många köpare tröttnat på alla dessa exklusiva avtal mellan utgivaren och butikerna.

Jag ogillar inte företag för att det är "inne", jag ogillar dom för hur de behandlar sina köpare och detta gäller ALLA företag. Sedan så beror det en hel del på hur de behandlat sina kunder innan och om de på senare tid börjat ignorera dessa tack vare alla framgångar (som EA).

Detta kan vara ett steg i rätt riktning, framtiden får utvisa om det fortfarande är samma EA eller inte dock.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av raefzm88:

Förhoppningsvis kommer flera att förstå detta.

Så länge Origin inte är enda stället att köpa dessa spel på så ser jag inget problem med att de försöker locka folk till tjänsten med hjälp av dessa titlar. Hade det däremot varit så att jag själv kunde välja mellan till exempel GoG, Steam och Origin medan de som inte bidragit bara kunde få tag på det via EA så hade jag helt klart ändrat min uppfattning. Om det är något Kickstarter borde lära de stora bolagen så är det att många köpare tröttnat på alla dessa exklusiva avtal mellan utgivaren och butikerna.

Jag ogillar inte företag för att det är "inne", jag ogillar dom för hur de behandlar sina köpare och detta gäller ALLA företag. Sedan så beror det en hel del på hur de behandlat sina kunder innan och om de på senare tid börjat ignorera dessa tack vare alla framgångar (som EA).

Detta kan vara ett steg i rätt riktning, framtiden får utvisa om det fortfarande är samma EA eller inte dock.

http://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

Så länge deras chef säger saker som detta så har jag väldigt svårt att tro EA kommer bli bättre på något sätt.

Medlem

"– De små utvecklarnas idé om att låta allmänheten finansiera kreativa spelidéer är inget annat än fenomenal. Det är också otroligt hälsosamt för spelindustrin. Spelare världen över förtjänar chansen att spela varje bra spel."

Kul att se EA av alla företag uttrycka sig sådär faktiskt!

Skrivet av Buio:

David Hasselhoff är en hjälte, han har inspirerat mig till storheter genom livet. Utan honom som inspiration skulle jag aldrig sökt mig till en karriär inom badvaktsbranschen. Han är också en enormt nyanserad och djup skådespelare. Hans Max Payne-tolkning på golvet i en lägenhet med en hamburgare är obönhörlig, genialisk, neoburlesk.

Garvar ihjäl mig!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

STEAM, vakna upp och erbjud samma sak nu. Jag vill inte ha två jävla spelplattformer att växla mellan. Origin var katastrofalt, det är bättre nu men steam var före och nu bättre etablerad. Hoppas Origin dör ut av den enkla anledning att det är obekvämt att köra bägge.

12
Skriv svar