Medlem
Skrivet av Skelögd:

"Ful sagovärld"

Men fortfarande snyggare än Skyrims. Skyrims värld tröttnade man ju på efter 2 timmar.

Du måste ju va skelögd...

Medlem

Bra subjektiv recension, det är vad Fredrik tycker. Inte vad ni själva, ifall nu tycker att recensionen är fel enligt er.. Ok, vem hindrar er från att tycka det ?

Sen kan man tycka att han skriver saker som bara är påhitt. Ett exempel, Peter tycker att Battlefield 3 har sämre grafik än Wolfenstein 3D. Men det är lite annat, tycker inte Fredrik gjort detta i recensionen är ganska nöjd över åsikterna !

Jag är sjukt intresserad av spelet, mycket för stridssystemet, har kört demot 3ggr.

Tackar för mig FZ !

Medlem
Citat:

Öst möter väst, alltså. Gifter sig smakerna eller är det rena giftet?

Vi har ju redan fått erfara att dessa smaker kan gifta sig väldigt väl i och med både Demon's Souls och Dark Souls Båda dessa känns både väldigt västerländska och väldigt österländska på samma gång på något märkligt sätt.

Jag älskar både Skyrim och Dark Souls, men att kombinera dessa låter dock som en nära på omöjlig uppgift. Om man ska tro recensionen låter det ju onekligen lite som just Dragon's Dogma kan vara blandning av dessa?

Det som gjorde Skyrim så fantastiskt var att det var så stort och episkt, kanske inte så svårt rent speltekniskt men med så mycket möjligheter att det ändå blev utmanande och samtidigt med en intressant story.

Det som gjorde Dark Souls så fantastiskt var att världen kanske inte egentligen var så stor men kändes som det eftersom den var så svår att man var tvungen att lära sig minsta lilla gränd och grop. däremot med en nära på obefintlig story, men ändå med så fängslande fiender och bossar så man ändå fick en känsla för världen.

Om nu Dragon's Dogma är någon hybrid kring dessa kan det ju både innebära himmel och pannkaka även om det senare låter mest troligt. Med tanke på att jag är en sån sucker för RPG;s kommer jag dock garanterat köpa detta och avgöra själv...

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Punktlista!!!
1: Gillar inte huvudkaraktären... Ville se character creation.
2: Ser väldigt underhållande ut men påminde mig mycket om en liknelse till Shadows of the collossus.. vet dock inte varför..
3: Vad var det för skum smygreklam för Re 6 på slutet? xD

1. Eh, va? Du gör ju din egen karaktär... vad mumlar du om? Har du lika lite koll som recensenten?
2. o.0 - detta spel och shadow of the colossus har inget med varandra att göra
3. Sluta röka på.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

hmm, verkar lite intressant, men e ju lite less på drakar.

Å andra sidan så va det ju en jättetupp i trailern, så kan ju vara värt ett test

Inaktiv

Fredrik kanske har rätt i endel han säger.
Men fz kanske skulle börja gå på vad spelare tycker istället för vad just skribenten tycker.
Och varför ni gämför dragons dogma med skyrim har jag verkligen ingen aning om.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har folk inte fattat att 3/5 betyder det är ett BRA spel? Varför då vänta tills realådan?

För att det finns annat att spela så länge?

Medlem
Skrivet av Networc:

Fredrik kanske har rätt i endel han säger.
Men fz kanske skulle börja gå på vad spelare tycker istället för vad just skribenten tycker.
Och varför ni gämför dragons dogma med skyrim har jag verkligen ingen aning om.

Båda har "drakfödda" huvudkaraktärer, båda spelen handlar om att besegra en drake, båda har en öppen värld med mängder av småquests, båda har levelsystem med diverse skillsets, båda har likartade herb/mining/gathering-system, båda har en värld uppdelad i olika städer som man besöker i den för övrigt öppna världen, båda har tusentals olika smågrottor att utforska och upptäcka, båda har innehåll som drastiskt kan förändra hur man spelar. Båda har "brottslighet" och likartade konsekvenser vid brottslighet (fängelset och man kan försöka rymma från fängelset).

Det som avsevärt skiljer sig är magisystemet samt hur spelen hanterar dag/natt, samt stridsystemet. Skyrim framstår som segt i sitt stridsystem, här är Dragon's Dogma istället väldigt flytande. Det finns givetvis många andra punkter som spelet skiljer sig på också (i de flesta fall till Dragon's Dogmas fördel) men på många sätt är det en Skyrim-klon.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ps. tänkte på en sak, ni recenserade på PS3, kan det vara anledningen till att ni tycker grafiken är dålig, för 360 brukar alltid ha bättre grafik, mer AA/högra upplösning på sina multiplattform spel. Det skulle ursäkta att du tyckte grafiken är dålig, för det är den inte, och jag verkar inte vara ensam om att tycka det?

Sorry, kika på IGN's video om spelet, där berättar dem att XBOX har en betydligt sämre version än PS3, med extrema popins och väntetider. Inte på något sätt bättre än PS3.

Ja tycker spelet verkar riktigt bra, speciellt om man gillar Dark Souls och liknande spel. Det är även positivt att de börjar leverera svåra spel, man blir ju bara trött på att bli hållen i handen igenom vart och vartannat spel.

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av SkullJoke:

Punktlista!!!
1: Gillar inte huvudkaraktären... Ville se character creation.
2: Ser väldigt underhållande ut men påminde mig mycket om en liknelse till Shadows of the collossus.. vet dock inte varför..
3: Vad var det för skum smygreklam för Re 6 på slutet? xD

1. Eh, va? Du gör ju din egen karaktär... vad mumlar du om? Har du lika lite koll som recensenten?
2. o.0 - detta spel och shadow of the colossus har inget med varandra att göra
3. Sluta röka på.

1: Jag antog mest.. kanske skulle gjort en bättre research.
2: Läs igenom denna igen. Vet inte varför gjorde bara det med de stora monsterna och så.
3: SHit is real! Kolla de sista 10 sekunderna med den "Döda" draken!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av fisk:
Skrivet av SkullJoke:

Punktlista!!!
1: Gillar inte huvudkaraktären... Ville se character creation.
2: Ser väldigt underhållande ut men påminde mig mycket om en liknelse till Shadows of the collossus.. vet dock inte varför..
3: Vad var det för skum smygreklam för Re 6 på slutet? xD

1. Eh, va? Du gör ju din egen karaktär... vad mumlar du om? Har du lika lite koll som recensenten?
2. o.0 - detta spel och shadow of the colossus har inget med varandra att göra
3. Sluta röka på.

1: Jag antog mest.. kanske skulle gjort en bättre research.
2: Läs igenom denna igen. Vet inte varför gjorde bara det med de stora monsterna och så.
3: SHit is real! Kolla de sista 10 sekunderna med den "Döda" draken!

1. Det är lugnt, du erkänner ju åtminstone ditt snedsteg till skillnad från recensenten som tydligen gjort en tvåtimmars speltest.

2. Visst är det stora monster här och där, ungefär som Skyrims drakar, jättar och mammutar, men där slutar likheterna imo.

3. OK, du rökte inte på :S

(detta forum buggar bigtime btw)


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Eftersom multiquote buggar sönder i detta forum så postar jag mina svar här också:

1. Det är lugnt, du erkänner ju åtminstone ditt snedsteg till skillnad från recensenten som tydligen gjort en tvåtimmars speltest.

2. Visst är det stora monster här och där, ungefär som Skyrims drakar, jättar och mammutar, men där slutar likheterna imo.

3. OK, du rökte inte på :S


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

DD kickar Skyrim i röfven, lätt

vadå ful spelgraffe, möjligtvis till PC, men fan inte till X360 jämförbart med SR och deras "lågupplösta" texturer

Brutalt bra action, långt jeffla resande, en sparslott, bra balans och högt underhållningsvärde!

Grym magi, leviterande, eldfacklor och stridssystem.

Ghost Recon FS däremot, var rena dyngan!, fy fan vilken besvikelse!

Tom clansey borde kvalitetstesta innan han sätter sitt namn bakom!

Crap

Äntligen har capcom hittet hem Dragons Dogma förtjänar GOTY!, Lägg ned Resident evil och skapa DD2 istället, ettan tog ett tag att spela igenom!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Det verkar vara lite olika bud bland recensionerna på nätet. Vissa verkar helt enkelt inte fastna för DD. En smaksak helt enkelt.

Själv så provade jag på 360-demot, körde igenom det flera gånger och kunde inte få nog! Stridssystemet är ingen match mot Dark Souls, och förväntar mig inte det heller, men det kändes rätt trevligt ändå, och grafiken/presentationen i spelet är klart godkänd i övrigt. Givet dag 1-köp, beställde det på en gång.

Medlem

Om det skall läggas minus på något så bör det läggas på att man inte kan fast-travel utyan man får vandra dit man skall om man inte lyckats finna en transferstone. Läste vad amricksarna snackade om som fått det på achievment.org-sidan. http://www.xbox360achievements.org/forum/showthread.php?t=369...
Det är en stor nackdel.
Likaså finns det bara en slot för save och autosaven skriver över mainsave, mao kan du inte göra en back-up (jo om du sparar över till en annan disk/USB ).

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Om det skall läggas minus på något så bör det läggas på att man inte kan fast-travel utyan man får vandra dit man skall om man inte lyckats finna en transferstone. Läste vad amricksarna snackade om som fått det på achievment.org-sidan. http://www.xbox360achievements.org/forum/showthread.php?t=369...
Det är en stor nackdel.
Likaså finns det bara en slot för save och autosaven skriver över mainsave, mao kan du inte göra en back-up (jo om du sparar över till en annan disk/USB ).

Ok bra att veta. Få se om det kommer att kännas negativt sen.

Det där med bara en enda save-slot behöver i sig inte vara så illa. Alla val man gör väger klart tyngre då. Gillar grundtanken. Det skulle kunna vara en positiv grej, ifall det är bra gjort (sneglar på Dark Souls... ).

Inaktiv
Skrivet av fisk:
Skrivet av Networc:

Fredrik kanske har rätt i endel han säger.
Men fz kanske skulle börja gå på vad spelare tycker istället för vad just skribenten tycker.
Och varför ni gämför dragons dogma med skyrim har jag verkligen ingen aning om.

Båda har "drakfödda" huvudkaraktärer, båda spelen handlar om att besegra en drake, båda har en öppen värld med mängder av småquests, båda har levelsystem med diverse skillsets, båda har likartade herb/mining/gathering-system, båda har en värld uppdelad i olika städer som man besöker i den för övrigt öppna världen, båda har tusentals olika smågrottor att utforska och upptäcka, båda har innehåll som drastiskt kan förändra hur man spelar. Båda har "brottslighet" och likartade konsekvenser vid brottslighet (fängelset och man kan försöka rymma från fängelset).

Det som avsevärt skiljer sig är magisystemet samt hur spelen hanterar dag/natt, samt stridsystemet. Skyrim framstår som segt i sitt stridsystem, här är Dragon's Dogma istället väldigt flytande. Det finns givetvis många andra punkter som spelet skiljer sig på också (i de flesta fall till Dragon's Dogmas fördel) men på många sätt är det en Skyrim-klon.

Ja, så sett ja... Men Dragons dogma är ju ett typiskt third person konsol spel från Japan, skyrim är ju oavsett vad folk säger ett pc spel och körs bäst på pc. Jag får en känsla av att man kan gämföra dragons dogma lite med monster hunter spelen men jag har väl fel då...


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Usel rec, ett toppenspel!

Medlem
Skrivet av dukedoom72:

Usel rec, ett toppenspel!

Bra bump!

12
Skriv svar