Diablo III-konton hackade?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Ja jag har aldrig krockat eller blivit påkörd, så det där med trafikolyckor e nog bara sånna som gör det med flit som drabbas av. Rätt dumt resonemang va?

Poängen var nog att personer som redan har krockat löper större risk att göra det igen. Detta på grund av flera anledningar, t ex att personen i fråga antingen har en aggresiv körstil, bristande uppmärksamhet, en attityd i stil med "jag skall först" eller något annat beteende eller egenskap som gör att just den personen riskerar att vara med i/orsaka en bilolycka i högre utsträckning än andra förare.

Det var nog principen som var samma här, att den som fått konton "hackade" förut, löper större risk att bli "hackade" igen. På grund av att dom har egenskaper/beteende som gör just dom till högsriskpersoner. Detta kan vara saker som att ha samma lösen till olika sajter/spel, för lätta lösenord, lagring av lösenord på olämpliga ställen och så vidare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av b3pp0:

Välkomna till Diablo 3, största fiaskot på senaste 10 åren eller så. Hela spelet är en besvikelse, och lanseringen följer dessa spår. Blizzard har tagit efter många andra spelutvecklare och hoppat över till att skita helt i spelen dom släpper, och att bara gå efter våra pengar. är glad att jag inte köpte den skiten.

Kan bara hålla med dig.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Ja jag har aldrig krockat eller blivit påkörd, så det där med trafikolyckor e nog bara sånna som gör det med flit som drabbas av. Rätt dumt resonemang va?

Angående trafikolyckor så råkar personer med betalningsanmärkningar oftare ut för olyckor i trafiken än personer utan betalningsanmärkningar. Åtminstone enligt försäkringsbolagen.

Ja det finns massa sån statistik. Finns statistik som rör invandrare och arbetslöshet osv, problemet är att vissa personer inte besitter vidsyntheten att förstå hur allt faller samman. Dom tror att det är något fel på ALLA som drabbas och att dom är problemet.

Det är klart att vissa grupper är mer benägna att bli drabbade av trafkolyckor, precis som hackade konton, men går man runt och tror att detta bara händer folk som har "förtjänat" det, då är man ju lite fel ute i min mening.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Ja jag har aldrig krockat eller blivit påkörd, så det där med trafikolyckor e nog bara sånna som gör det med flit som drabbas av. Rätt dumt resonemang va?

Poängen var nog att personer som redan har krockat löper större risk att göra det igen. Detta på grund av flera anledningar, t ex att personen i fråga antingen har en aggresiv körstil, bristande uppmärksamhet, en attityd i stil med "jag skall först" eller något annat beteende eller egenskap som gör att just den personen riskerar att vara med i/orsaka en bilolycka i högre utsträckning än andra förare.

Det var nog principen som var samma här, att den som fått konton "hackade" förut, löper större risk att bli "hackade" igen. På grund av att dom har egenskaper/beteende som gör just dom till högsriskpersoner. Detta kan vara saker som att ha samma lösen till olika sajter/spel, för lätta lösenord, lagring av lösenord på olämpliga ställen och så vidare.

Jo, jag förmodar det. Att påstå att alla som får ett konto stulet mer eller mindre förtjänar det för att dom på något sätt dragit på sig det själva är ju lite överdrivet tycker jag, och det var väl det jag ville komma fram till.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jo, jag förmodar det. Att påstå att alla som får ett konto stulet mer eller mindre förtjänar det för att dom på något sätt dragit på sig det själva är ju lite överdrivet tycker jag, och det var väl det jag ville komma fram till.

Ja, jo, det är ju individuellt. En del har gjort allt rätt, men det blir fel ändå.

En del gör allt fel och det är väl dom, precis som flarnet i trafiken som alltid kör om på (både lämpliga och) olämpliga ställen, som alltid kör för fort, som inte använder bilbälte och så vidare, så kan man tycka att han förtjänar att råka illa ut. (Eller åtminstone så är det inte synd om honom.)

Men som du säger, så är det inte alla som råkar ut för det ena och det andra som är förtjänta av det. En del har gjort det dom skall, men ändå får guldet tjuvat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jo, jag förmodar det. Att påstå att alla som får ett konto stulet mer eller mindre förtjänar det för att dom på något sätt dragit på sig det själva är ju lite överdrivet tycker jag, och det var väl det jag ville komma fram till.

Ja, jo, det är ju individuellt. En del har gjort allt rätt, men det blir fel ändå.

En del gör allt fel och det är väl dom, precis som flarnet i trafiken som alltid kör om på (både lämpliga och) olämpliga ställen, som alltid kör för fort, som inte använder bilbälte och så vidare, så kan man tycka att han förtjänar att råka illa ut. (Eller åtminstone så är det inte synd om honom.)

Men som du säger, så är det inte alla som råkar ut för det ena och det andra som är förtjänta av det. En del har gjort det dom skall, men ändå får guldet tjuvat.

i grund och botten kan man ju tycka att det först och främst vore kul om folk kunde sluta sno allt som inte är inlåst och fastspikat...:P

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

i grund och botten kan man ju tycka att det först och främst vore kul om folk kunde sluta sno allt som inte är inlåst och fastspikat...:P

Det kan jag bara hålla med om. Men så länge som det lönar sig och risken att åka dit, eller att påföljden är för mild, så finns det felgängat folk som gör det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av meat4u:

Fick mitt konto hackat i lördags natt. Förlorade all gear på min huvudkaraktär lvl 47 och ca 100k guld.

Jag öppnade en ticket via deras hemsida och hade ett svar och hjälp på mindre än 30min. Dom låste mitt D3 konto medans jag scannade min dator för keyloggers, bytte lösenord på både email och mitt battle.net konto. Skickade på nytt en ticket när detta var gjort och var igång med spelandet igen efter ytterligare 30 min.

Ytterst trevlig support, inga sura miner och rakt på sak. Min monk förlorade 2 levlar, all gear från de 2 levlarna likså, samt någonstans runt 35k guld.
Tycker det är lite lustigt att folk klagar, har ni någonsin försökt få support på tex en dell dator, eller en nokia telefon?
Passade också på att skaffa en authenticator eftersom jag kör med en hackad HTC telefon som inte stöds av google (för authenticator appen).

Jag tycker tvärtom att det är lustigt att du inte klagar, du kan ju inte haft särskilt roligt när du blev av med dina pryttlar och sedan fick ta kontakt med supporten även om de löste det relativt snabbt ? Det är väl trots allt inte ditt fel att du blev hackad antar jag, om det nu är det förstår jag att du inte klagar

Bra gjort av Blizzard att fixa till det relativt snabbt för dig i alla fall och det smakar ju aldrig fel när de man pratar med är trevliga heller. Hoppas alla drabbade har samma tur som dig och får en snabb och smidig lösning.

Trevligt att se att det finns konstruktiva personer som inte bara kastar sig på närmsta forum och gråter.

Det ar valdigt enkelt igentligen, jag surfar inte skit (naja, facebook hander val), har aldrig haft virus, har alltid olika losenord for alla mina konton pa natet.
Jag vet att jag inte hat gjort nagot fel pa min sida, har antivirus gaende konstant och anvander safe zone nar/om jag surfar bilder pa tjejer (jo sant hander ju ibland ^^). Jag laddade tom med ner ytterligare program for att scanna burken och niks, nada noll.

Tydligen fick dom mig pa nat annat satt, jag har inte kunskap nog att sia om hur men jag har en kompis som vart hackad dagen efter sa jag ar inte ensam.

Men det finns ingen annledning att grina och forbanna folk pa forum over en san sak, alla som har lite alder och erfarenhet vet att ibland hander sura saker i livet och da finns det 2 typer av manniskor; dom som loser problemet och forsoker forhindra det i framtiden och dom som satter sig ner och grinar/bryter ihop/skyller pa andra.
Visst det ar trakigt men
1. Det ar ett spel.
2. Det kunde varit varre.
3. Som du bemoter andra, bemoter andra dig.

Already lvl 58 btw!

Skriv svar