Drar SSD mycket ström?

Medlem
Drar SSD mycket ström?

Jag köpte en SSD-hårddisk för drygt en vecka sen och nu är min fråga hur mycket ström drar en sån? Jag har nämligen fått problem med att proppen går så fort jag kopplar in datorn. Proppen brukar iofs gå ibland men inte 3 gånger på 48 timmar. Har testat att byta vägguttag på datorn och det första som hände var att proppen gick återigen. Kan det kanske vara nätagget som sjunger på sista versen? Har ett Corsair HX 850W i min burk.

Edit: Märket på SSD:n är Samsung 830 128GB.

SSD kräver mindre ström än en vanlig mekanisk hårddisk.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Okej, Tack. Då är det väl Nätagget.. Tråkigt :/ Jag köpte det bara för ett år sen.

Har du gjort några andra ändringar med datorn, bytt chassi eller kanske flyttat något inuti datorn? Andra kablar, etc? Räcker det med att datorn är inkopplad för att proppen ska gå (alltså att datorn inte är påslagen men inkopplad)?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Det enda jag har gjort är att koppla in en kabel för SSD-hårddisken. Sen har jag även utökat mitt ram ifrån 8 GB till 16. Jag kollade noga så det är rätt märke och artikelnummer.

Edit: Jag måste slå på datorn för att proppen ska gå.

Medlem

Du kan testa att starta nätagget utan att det 'är inkopplat till någon komponent i datorn, det skulle avgöra om det är nätagget det är fel på eller inte. Se denna post: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/7...

Du kan använda ett gem istället för en kabel, detta är helt ofarligt för nätaggregatet men du skall naturligtvis iakta försiktighet när du håller på med elektricitet!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Nätagget drar ju bara 850/230= 3.7 Ampere som max och proppen antar jag ligger på 10A så om det inte ligger nåt annat typ spis o grejer på så har du ju god marginal ..nåt är vajse


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tänkte säga det jag också.. Om den går då och då kan det nog vara värt att kolla upp andra orsaker. Proppen har inte gått för mig på ... Vet inte hur länge.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar