Starforge - Spelet drar inspiration från spel som Borderlands, Warcraft samt Minecraft och blandar allt till ett RTS/FPS/RPG/Tower Defense/Sandlåde-spel.

Inaktiv
Starforge - Spelet drar inspiration från spel som Borderlands, Warcraft samt Minecraft och blandar allt till ett RTS/FPS/RPG/Tower Defense/Sandlåde-spel.

Verkar ju nästan för bra för att vara sant, men hursomhelst gratis så in o testa

I spelet så skall man samla resurser som man sedan använder för att bygga ut sin bas och köpa vapen med. Sen gäller det att strategiskt använda dessa grejer för att förstöra motståndarens bas. Spelet går att spela i både ett första- och tredjepersonsperspektiv.

http://feber.se/spel/art/244013/sex_minuter_starforge/

What is StarForge?

StarForge is a game about gathering resources, building bases, crafting anything you want, and surviving on an alien planet. Earth's star is dying and humanity transferred as much technology and resources as possible and left on a one way mission to populate another planet.

StarForge was inspired by Halo, Warcraft 3, Borderlands, Terraria, and Minecraft. It borrows elements from the RTS, FPS, RPG, Voxel Builder, Tower Defense, and Physics Sandbox genres. We are building a dark and serious universe and want the player to live out their own unique story on the procedural planet.

edit: haha ursäkta min långa rubrik men den förklarar ju iaf vad det handlar om

Medlem

Ser riktigt bra ut.

OFFTOPIC: Jag älskar Feber.se, känns som att de är mycket bättre på att förmedla SPEL-nyheter.

Medlem

Någon som spelar detta? Starforge Alpha är på rea på Steam nu, ser ganska trevligt ut.

Medlem

Hmm.. såg trevligt ut.

Ska invänta på TB åsikter innan jag köper något.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

1
Skriv svar