Vad innebär 'Dålig portning' för dig?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

...
en till fråga, tycker ni att företag får skylla sig själv att spelet blir brutalt piratat om DRM samt portningen är för dålig?

Andra i tråden har väl beskrivit vad som förväntas av ett PC-anpassat spel. (UI, inställningsmöjligheter, prestanda, kontroller mm). Jag som älskar spel tillräckligt för att spendera pengar på bra hårdvara vill se betydligt högre kvalité än vad konsoler och telefoner generellt erbjuder.

Angående att piratkopiera spel så är en dålig portning ingen ursäkt.
Är spelet tillräckligt bra för att piratkopiera och spela så är det värt att betala för.
Är spelet för dyrt, köp det på REA.
Är spelet inte värt att spela, köp det inte, piratkopiera det inte.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Grumbledock:

Kul med tomtar som tummar ner allt man skriver, dags att växa upp va småbarn ^^

Jo.. Jag håller med. Tycker hela systemet är dåligt integrerat. Det borde visa antal + votes och antal - votes och inte den totala summan så att säga.

Skulle gissa på att de fick själv idén från reddit som har ett exakt likadant system, där man inte heller ser hur många +/- man fått om man inte lägger till en addon. Håller f.ö med dig om det, kanske borde skicka meddelande till dem och ge det som ett förslag? Göra så att man ser antal + till vänster och antal - till höger.

Haha, FZ crew skulle aldrig lyssna på ett förslag framfört utav mig.
Testa du istället!

Hehe, okey. Tar väl och skickar iväg ett litet meddelande å ser vad de säger

Varför ens bry sig om hur måna tummar ett inlägg har? ^^

Fz filtrerar väl automatiskt bort inlägg med för många - votes ?

I så fall är det ju sämst, man ser ju så fort någon har en annan åsikt en "mainstream" åsikten, så får han hur många "Thumb down" som helst. Med andra ord så Döljs folks åsikter om dem inte "passar" in med majoriteten.

Precis. Jag tror att det är så det ligger till iaf.

12
Skriv svar