Crysis - Varning enligt mig.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Cod4 all seh way.

Ja. Låt oss alla spela ett spel där man glorifierar det amerikanerna gör i ett land där de inte hör hemma.

Låt oss njuta av den fina bilden av att deras "fiende" är vildar som inte kan sköta en strid organiserat utan bara springer omkring och skriker. Det är fint. Låt oss även obemärkt undvika att bomba kyrkor medans vi bombar moskéer för fullt. Det blir bra.:up:

Ironi är roligt.

CoD4 är inte värt en plats i spelmarknaden och definitivt inte 400-500kr. -.-

Medlem
Skrivet av båtsman:

Jag tycker det var ett bra spel, fysik och grafik var strålande! Men det saknades något, jag blev aldrig motiverad att fortsätta.

Jag vet vad som saknades, ett längre spel med ett riktigt bra och storartat slut. Det hade fått crysis att hamna på första plats på FZ's game of the year toplista! Vänta bara till restan av crysis kommer, med bättre grafik, bättre flyt och ett riktigt slut. Kommentera gärna spelet då!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

När utomjordingarna kom var det precis som att det inte blev roligt att spela längre. Miljöerna blev ju ännu vackrare, vilket man inte hade trott varit möjligt, men det var inte samma sak att skjuta aliens. Jag hade nöjt mig med att fortsätta dräpa nordkoreaner.

Hoppas att du har rätt angående uppföljaren Laxen.

Medlem

Tycker i alla fall betydligt bättre om aliena än dom där hoppande muterade apor Trigens'arna eller vad fan det var. Alierna känns lite mer spännande på nåt sätt. Jag hade nog tröttnat i längden av att bara döda nordkoreander. Jag är glad att det finns lite omväxling...

Hoppas mycket på första patchen, så man kan lira helt och hållet på veryhigh i 1280x1024 utan att behöva SLI...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Crysis är och förblir ett överhypat skitspel, 100% yta helt enkelt... Det roliga är att Crytek verkar ha totalt sinat på idéer då Crysis mer eller mindre är FarCry på anabola...

Såg verkligen fram emot spelet men känner mig mest lurad såhär i efterhand...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

du har fel där.
Crysis har en välldigt härlig närvaro kännsla, gillar den kännslan starkt
inte så där så stelt och kalt, utan man är riktigt nära.
att det sedan är snyggt, gör ju inget
men jag tycker att Far cry och Crysis har haft nån speciel kännsla, riktigt bra gjort!

Vad är det du inte gillar?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag har just köt crysis och ska uppgradera min data.. jag har 1gb RAM och 256 mb Grafik (kör XP) ska jag köpa mer minne eller mer grafik för att kunna spela på en högre grafik nivå?:)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

JohnnyGreed i varannan jävla tråd klagar du, fattar mig inte på dig. Du verkar ju inte ha alla getter hemma direkt. Det är ändå ingen som håller med dig på denna punkt så vem bryr sig. Gillar du inte crysis så spela det inte och ännu hellre håll dig borta från crysis forum. Bara jävligt onödigt och dumt att sitta och klaga på ett lysande spel. Ska du klaga på crysis så klaga då på saker som verkligen stämmer i stället för att komma med massa skitsnack... Crytek har inte slut på ideér och crysis är väldigt nyskapande på många fronter och det skiljer sig mycket från Far cry vad det gäller det mesta, även miljöer. Det är så tröttsamt och irriterande att behöva läsa ditt jävla skitsnack hela tiden så ta och lägg ner, ingen uppskattar det...

v1ctory@ Det beror på, kan du vara lite mer specifik på vilket grafikkort du har så kan jag hjälpa dig betydligt bättre. Du vet det är t.ex väldigt stor skillnad mellan ett geforce 6200TC 256 och ett radeon x1950XT även om båda har 256mb video minne.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av zauii89:

Cod4 all seh way.

Ja. Låt oss alla spela ett spel där man glorifierar det amerikanerna gör i ett lnad där de inte hör hemma.

Låt oss njuta av den fina bilden av att deras "fiende" är vildar som inte kan sköta en strid organiserat utan bara springer omkring och skriker. Det är fint. Låt oss även obemärkt undvika att bomba kyrkor medans vi bombar moskéer för fullt. Det blir bra.:up:

Ironi är roligt.

CoD4 är inte värt en plats i spelmarknaden och definitivt inte 400-500kr. -.-

Håller med, CoD4 är inte värt en plats i spelmarknaden.. jävla propaganda film är vad det är!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Laxen:

JohnnyGreed i varannan jävla tråd klagar du, fattar mig inte på dig. Du verkar ju inte ha alla getter hemma direkt. Det är ändå ingen som håller med dig på denna punkt så vem bryr sig. Gillar du inte crysis så spela det inte och ännu hellre håll dig borta från crysis forum. Bara jävligt onödigt och dumt att sitta och klaga på ett lysande spel. Ska du klaga på crysis så klaga då på saker som verkligen stämmer i stället för att komma med massa skitsnack... Crytek har inte slut på ideér och crysis är väldigt nyskapande på många fronter och det skiljer sig mycket från Far cry vad det gäller det mesta, även miljöer. Det är så tröttsamt och irriterande att behöva läsa ditt jävla skitsnack hela tiden så ta och lägg ner, ingen uppskattar det...

v1ctory@ Det beror på, kan du vara lite mer specifik på vilket grafikkort du har så kan jag hjälpa dig betydligt bättre. Du vet det är t.ex väldigt stor skillnad mellan ett geforce 6200TC 256 och ett radeon x1950XT även om båda har 256mb video minne.

Lägg ner grabbjävel... Har inte skrivit ett skit om Crysis på flera veckor här... Har bla hunnit med en europa turne i över 5 länder m.m...

Lär dig att leva med att alla inte kan älska det du uppenbarligen älskar!!! Varför tror du 90% av alla Crysistrådar enbart handlar om grafik??? För att gameplayet är revolutionerande???

Visst det är absolut snyggt, men spelet är i mina ögon en överhypad produkt där fokus lagts på grafik...

Jag börjar snarare undra om du tror att du ska få pröjs av Crytek då du verkar extremt omogen i ditt försvarande av ett spel??? Att du dessutom talar för all på FZ är ju oxå ganska roande... Som sagt, jag undrar vem som inte har alla hästar hemma...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Lägg ner grabbjävel... Har inte skrivit ett skit om Crysis på flera veckor här... Har bla hunnit med en europa turne i över 5 länder m.m...

Lär dig att leva med att alla inte kan älska det du uppenbarligen älskar!!! Varför tror du 90% av alla Crysistrådar enbart handlar om grafik??? För att gameplayet är revolutionerande???

Visst det är absolut snyggt, men spelet är i mina ögon en överhypad produkt där fokus lagts på grafik...

Jag börjar snarare undra om du tror att du ska få pröjs av Crytek då du verkar extremt omogen i ditt försvarande av ett spel??? Att du dessutom talar för all på FZ är ju oxå ganska roande... Som sagt, jag undrar vem som inte har alla hästar hemma...

Slutsats: Du har inte spelat det och är arg eftersom din dator är för klen.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av JohnnyGreed:

Lägg ner grabbjävel... Har inte skrivit ett skit om Crysis på flera veckor här... Har bla hunnit med en europa turne i över 5 länder m.m...

Lär dig att leva med att alla inte kan älska det du uppenbarligen älskar!!! Varför tror du 90% av alla Crysistrådar enbart handlar om grafik??? För att gameplayet är revolutionerande???

Visst det är absolut snyggt, men spelet är i mina ögon en överhypad produkt där fokus lagts på grafik...

Jag börjar snarare undra om du tror att du ska få pröjs av Crytek då du verkar extremt omogen i ditt försvarande av ett spel??? Att du dessutom talar för all på FZ är ju oxå ganska roande... Som sagt, jag undrar vem som inte har alla hästar hemma...

Slutsats: Du har inte spelat det och är arg eftersom din dator är för klen.

??? Kolla min signatur, Crysis funkar alldeles utmärkt med min konfig... Förövrigt är jag inte ett dugg arg, tycker bara att Crysis är långt ifrån det som jag förväntade mig...

Jag älskade spelet till en början men eftersom det hela urartade till ett scriptat skämt som dessutom inte hade ett vettigt slut å allt detta till fullpris, så blev jag lite irriterad...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

??? Kolla min signatur, Crysis funkar alldeles utmärkt med min konfig... Förövrigt är jag inte ett dugg arg, tycker bara att Crysis är långt ifrån det som jag förväntade mig...

Jag älskade spelet till en början men eftersom det hela urartade till ett scriptat skämt som dessutom inte hade ett vettigt slut å allt detta till fullpris, så blev jag lite irriterad...

1. Din signatur talar om att du har en ytters medioker dator.

2. Och när du talar om att Crysis är ett "skriptat skämt" så antar jag att du älskar CoD 4. (Vilket egentligen inte har med saken att göra.)
Spela Crysis online då för guds skull.

Och om Crysis inte levde upp till dina förväntningar, vilka förvntningar hade du då? Utvecklarna har levererat allt de lovat och lite till, så är det. Och eftersom du klagar på spelet med de extremt lama argumenten så får det mig fortfarande att misstänka att du inte spelat spelet. Alls.:up:

Inaktiv

Word på kebbe.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av JohnnyGreed:

??? Kolla min signatur, Crysis funkar alldeles utmärkt med min konfig... Förövrigt är jag inte ett dugg arg, tycker bara att Crysis är långt ifrån det som jag förväntade mig...

Jag älskade spelet till en början men eftersom det hela urartade till ett scriptat skämt som dessutom inte hade ett vettigt slut å allt detta till fullpris, så blev jag lite irriterad...

1. Din signatur talar om att du har en ytters medioker dator.

2. Och när du talar om att Crysis är ett "skriptat skämt" så antar jag att du älskar CoD 4. (Vilket egentligen inte har med saken att göra.)
Spela Crysis online då för guds skull.

Och om Crysis inte levde upp till dina förväntningar, vilka förvntningar hade du då? Utvecklarna har levererat allt de lovat och lite till, så är det. Och eftersom du klagar på spelet med de extremt lama argumenten så får det mig fortfarande att misstänka att du inte spelat spelet. Alls.:up:

Nä spelar inte ens COD4...Extremt lama argument??? Är du full nu eller??? Ett spel som slutar såsom detta gör och till fullpris?!?!?! Att sedan skylla på att det är en trilogi, ok, men sälj det då för en tredjedel av vad det kostar i nuläget... Skärpning...

Men visst pröjsar man inte utan tankar skiten gratis så kanske det är ett bra spel???

Vad det gäller min mediokra dator så tolkar jag det som ett skämt då de flesta titlar körs i höga inställningar med hög FPS...

Är bara sååå trött på alla fanboys som inte kan tänka en enda kritisk tanke...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Lugna dig nu Johnny.

Men vad förväntar du dig? Crysis är ett av de längsta FPS:en på senaste 2-3 åren.. jämför först med årens FPS och se om du hittar ETT ENDA som är längre. Du kanske har varit borta lite väl länge?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Jag vill också ha en liten pinne med i diskussionen.

Vilka spel jämför du med när du säger att spelet är kort, skriptat och har ett slut som slutar alldeles för 'tvärt'?

Jag menar... Crysis är ett av dom mindre skriptade, ett av dom längre spelen och spelet slutar ungefär lika tvärt som i alla andra "stora" action spel.. jag håller med Laxen om att dom punkter du nämner att spelet är dåligt på är just dom punkterna som spelet är MER eller BÄTTRE på än andra spel som släpps nuförtiden.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Jag vill också ha en liten pinne med i diskussionen.

Vilka spel jämför du med när du säger att spelet är kort, skriptat och har ett slut som slutar alldeles för 'tvärt'?

Jag menar... Crysis är ett av dom mindre skriptade, ett av dom längre spelen och spelet slutar ungefär lika tvärt som i alla andra "stora" action spel.. jag håller med Laxen om att dom punkter du nämner att spelet är dåligt på är just dom punkterna som spelet är MER eller BÄTTRE på än andra spel som släpps nuförtiden.

Jag kan absolut hålla med om att spelen blir kortare och kortare... Vad det gäller Crysis så hade jag hoppats på så mycket mer med tanke på att jag verkligen gillade FarCry som förövrigt var rejält långt...

När Crysis tog slut fattade jag ingenting, var helt övertygad om att spelet skulle fortsätta efter hangarfartyget... Tyckte Crysis var fantastiskt till en början men sen fick jag en känsla av att allt började gå på tomgång...

Visst, även Bioshock som jag gillade som faan var ju väldigt kort men det höll betydligt längre för mig, då man hade en (enligt mig) djupare story... Dagböckerna m.m. som tog en del tid i anspråk...

Men absolut, trenden går mot allt kortare spel... Det trista är ju att vi som konsumenter ändå tvingas betala fullpris för ett nöje som kanske varar 2-3 dagar...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Undrar om maxx tog bort mitt inlägg där, han brukar inte gilla när jag tar med citat från andra trådar.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Nä spelar inte ens COD4...Extremt lama argument??? Är du full nu eller??? Ett spel som slutar såsom detta gör och till fullpris?!?!?! Att sedan skylla på att det är en trilogi, ok, men sälj det då för en tredjedel av vad det kostar i nuläget... Skärpning...

Men visst pröjsar man inte utan tankar skiten gratis så kanske det är ett bra spel???

Vad det gäller min mediokra dator så tolkar jag det som ett skämt då de flesta titlar körs i höga inställningar med hög FPS...

Är bara sååå trött på alla fanboys som inte kan tänka en enda kritisk tanke...

Så du menar att ett enligt dig "dåligt" slut gör spelet ifråga till ett av de mest överhypade spelen någonsin? Fint tankesätt.
*Newsflash* Man spelar inte spelet enbart för slutet, man spelar eftersom det är roligt.*Newsflash over*

Och uppenbarligen så tyckte du att spelet var roligt, annars hade du inte tagit dig igenom ett av, som DarthZ säger, ett av de längsta fps:en på de senaste åren. I så fall så är du bara urbota korkad. Jag menar vem spelar 15h av ett spel man inte gillar? Jag frågar mig åter igen; Har du spelat det? Och jag svarar åter igen; Jag tror inte det.

Och sedan påstår du att du är 28, samtidigt som du ifrågasätter varför det är fullpris på ett spel som kostat enorma summor pengar att göra och sedan föreslå ett pris som hamnar på runt 165kr, är du inte riktigt klok människa?

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Nä spelar inte ens COD4...Extremt lama argument??? Är du full nu eller??? Ett spel som slutar såsom detta gör och till fullpris?!?!?! Att sedan skylla på att det är en trilogi, ok, men sälj det då för en tredjedel av vad det kostar i nuläget... Skärpning...

Men visst pröjsar man inte utan tankar skiten gratis så kanske det är ett bra spel???

Vad det gäller min mediokra dator så tolkar jag det som ett skämt då de flesta titlar körs i höga inställningar med hög FPS...

Är bara sååå trött på alla fanboys som inte kan tänka en enda kritisk tanke...

Man märker det ju på sättet du pratar och beter dig, kan tippa på att du är en 12 - 13 år. När Half-life 2 släpptes så tog man fullpris, och det slutade likadant, mitt i allt, man blev lämnad som ett frågetecken. Var det någon som klagade då? Nej half-life 2 blev hyllat. Nu har både hl2: Ep1 och ep2 släppts och båda är riktigt bra och har fått bra betyg/kritik. Så sluta klaga så jävla mycket. Som jag sa, jag har kikat igenom dina poster här på FZ och mycket är klagomål och dynga rent ut sagt. Ska man kritisera Crysis ska man göra det baserat på sånt som är sant. Inte som du som kommer med massa skitsnack. Slår vad om att du sitter hemma och nöter cs, cod4 eller world of warcraft.. Pff, fortsätt gärna med de, men lämna crysis utanför det hela. Din signatur ljuger uppenbarligen så väl som din ålder (1980-01-01 mm säkert, speciellt 01-01 biten). Ditt nick säger ju en hel del det med. Ingen här håller ändå med dig här så vad är poängen lixom? Du är patetisk...

[ironi]Och förästen, grattis på 28 års dagen, snart 30![/ironi]

Skrivet av JohnnyGreed:

Men absolut, trenden går mot allt kortare spel... Det trista är ju att vi som konsumenter ändå tvingas betala fullpris för ett nöje som kanske varar 2-3 dagar...

Men du glömmer kanske allt annat som kommer med detta spel. Det är inte bara singleplayer delen man får när man köper crysis. Multiplayer delen, och hela editorn. Och så kommer en hel hög med intressanta moddar till Crysis... Betalar gärna 350 kr för det, helt klart.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Undrar om maxx tog bort mitt inlägg där, han brukar inte gilla när jag tar med citat från andra trådar.

nåväl, tar bort den delen då.. men jag står fast vid mina åsikter...

Skrivet av JohnnyGreed:

Nä spelar inte ens COD4...Extremt lama argument??? Är du full nu eller??? Ett spel som slutar såsom detta gör och till fullpris?!?!?! Att sedan skylla på att det är en trilogi, ok, men sälj det då för en tredjedel av vad det kostar i nuläget... Skärpning...

Men visst pröjsar man inte utan tankar skiten gratis så kanske det är ett bra spel???

Vad det gäller min mediokra dator så tolkar jag det som ett skämt då de flesta titlar körs i höga inställningar med hög FPS...

Är bara sååå trött på alla fanboys som inte kan tänka en enda kritisk tanke...

Man märker det ju på sättet du pratar och beter dig, kan tippa på att du är en 12 - 13 år. När Half-life 2 släpptes så tog man fullpris, och det slutade likadant, mitt i allt, man blev lämnad som ett frågetecken. Var det någon som klagade då? Nej half-life 2 blev hyllat. Nu har både hl2: Ep1 och ep2 släppts och båda är riktigt bra och har fått bra betyg/kritik. Så sluta klaga så jävla mycket. Som jag sa, jag har kikat igenom dina poster här på FZ och mycket är klagomål och dynga rent ut sagt. Ska man kritisera Crysis ska man göra det baserat på sånt som är sant. Inte som du som kommer med massa skitsnack. Slår vad om att du sitter hemma och nöter cs, cod4 eller world of warcraft.. Pff, fortsätt gärna med de, men lämna crysis utanför det hela. Din signatur ljuger uppenbarligen så väl som din ålder (1980-01-01 mm säkert, speciellt 01-01 biten). Ditt nick säger ju en hel del det med. Ingen här håller ändå med dig här så vad är poängen lixom? Du är patetisk...

[ironi]Och förästen, grattis på 28 års dagen, snart 30![/ironi]

Vad poängen är undrar du???

Så enligt ditt resonemang så måste man vara omtyckt och älskad för att ha privilegiet att skriva här??? Om ingen håller med dig så väljer du alltså att inte skriva???

Förstår heller inte riktigt varför du blir så upprörd över att jag inte delar dina åsikter??? Förstår dessutom inte varför du orkar bemöda dig om att gräva upp gamla trådar totalt ryckta ur sitt sammanhang, helt obegripligt...

Det roliga är oxå att du tydligen är den som avgör vad som anses vara rätt att diskutera på FZ:s forum??? Märkligt...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av JohnnyGreed:

Nä spelar inte ens COD4...Extremt lama argument??? Är du full nu eller??? Ett spel som slutar såsom detta gör och till fullpris?!?!?! Att sedan skylla på att det är en trilogi, ok, men sälj det då för en tredjedel av vad det kostar i nuläget... Skärpning...

Men visst pröjsar man inte utan tankar skiten gratis så kanske det är ett bra spel???

Vad det gäller min mediokra dator så tolkar jag det som ett skämt då de flesta titlar körs i höga inställningar med hög FPS...

Är bara sååå trött på alla fanboys som inte kan tänka en enda kritisk tanke...

Så du menar att ett enligt dig "dåligt" slut gör spelet ifråga till ett av de mest överhypade spelen någonsin? Fint tankesätt.
*Newsflash* Man spelar inte spelet enbart för slutet, man spelar eftersom det är roligt.*Newsflash over*

Och uppenbarligen så tyckte du att spelet var roligt, annars hade du inte tagit dig igenom ett av, som DarthZ säger, ett av de längsta fps:en på de senaste åren. I så fall så är du bara urbota korkad. Jag menar vem spelar 15h av ett spel man inte gillar? Jag frågar mig åter igen; Har du spelat det? Och jag svarar åter igen; Jag tror inte det.

Och sedan påstår du att du är 28, samtidigt som du ifrågasätter varför det är fullpris på ett spel som kostat enorma summor pengar att göra och sedan föreslå ett pris som hamnar på runt 165kr, är du inte riktigt klok människa?

Vad detta har att göra med om jag är 28 eller inte förstår jag inte riktigt men det gör ju uppenbarligen du??? Var vänlig och förklara...

Nej man spelar inte ett spel för slutet, vem har sagt det??? Men om spelet helt plötsligt tar slut när man förväntat sig mer??? Antar att det är lönlöst att försöka förklara...

Om man då som jag köper ett spel från EAstore som totalt kostar närmare femhundra spänn fattar du då varför man tycker det är ett jävla rån??? Multiplayern är förövrigt helt värdelös om man jämför med andra multiplayerspel...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Vad detta har att göra med om jag är 28 eller inte förstår jag inte riktigt men det gör ju uppenbarligen du??? Var vänlig och förklara...

Nej man spelar inte ett spel för slutet, vem har sagt det??? Men om spelet helt plötsligt tar slut när man förväntat sig mer??? Antar att det är lönlöst att försöka förklara...

Om man då som jag köper ett spel från EAstore som totalt kostar närmare femhundra spänn fattar du då varför man tycker det är ett jävla rån??? Multiplayern är förövrigt helt värdelös om man jämför med andra multiplayerspel...

1.En person som är 28 år borde ha tillräckligt mycket kunskap för att veta att ett spel som Crysis inte kan lanseras för 160-170kr.

2."Vem har sagt det?!" Du har nyss förklarat dina åsikter om spelet genom ditt hat mot slutet, vet du inte vad du själv skriver? Tydligen inte. Och om du inte fann nöje i att spela spelet, varför spelade du vidare då? Varför forsatte du när du kände att det gick på tomgång? Oförklarligt betéende om man frågar mig.

3.Om du köper ett spel till uppenbart överpris så är det inte Crysis du skall kalga på, då är det helt ditt eget fel.

4. Konstigt att du verkar vara den enda som har den uppfattningen om multiplay i Crysis... Väldigt konstigt.

Det känns nästan som att du snubblar över dina egna argument i diskussionen...

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av JohnnyGreed:

Vad detta har att göra med om jag är 28 eller inte förstår jag inte riktigt men det gör ju uppenbarligen du??? Var vänlig och förklara...

Nej man spelar inte ett spel för slutet, vem har sagt det??? Men om spelet helt plötsligt tar slut när man förväntat sig mer??? Antar att det är lönlöst att försöka förklara...

Om man då som jag köper ett spel från EAstore som totalt kostar närmare femhundra spänn fattar du då varför man tycker det är ett jävla rån??? Multiplayern är förövrigt helt värdelös om man jämför med andra multiplayerspel...

1.En person som är 28 år borde ha tillräckligt mycket kunskap för att veta att ett spel som Crysis inte kan lanseras för 160-170kr.

2."Vem har sagt det?!" Du har nyss förklarat dina åsikter om spelet genom ditt hat mot slutet, vet du inte vad du själv skriver? Tydligen inte. Och om du inte fann nöje i att spela spelet, varför spelade du vidare då? Varför forsatte du när du kände att det gick på tomgång? Oförklarligt betéende om man frågar mig.

3.Om du köper ett spel till uppenbart överpris så är det inte Crysis du skall kalga på, då är det helt ditt eget fel.

4. Konstigt att du verkar vara den enda som har den uppfattningen om multiplay i Crysis... Väldigt konstigt.

Det känns nästan som att du snubblar över dina egna argument i diskussionen...

Mitt hat mot slutet???

Här svänger vi oss med kraftuttryck!!! Jo lille vän såhär är det, jag har förklarat att jag uppskattade spelet men att det gick på tomgång efter ett tag... (min känsla alltså)

Jag spelade helt enkelt på och rätt som det var så visade det sig att spelet plötsligt var slut?!?!?! Efter 2 dagar?!?!?

Vad det gäller multiplayern så menar du alltså att jag är den enda som tycker så... Detta har du givetvis full koll på??? Tillåt mig att hånle...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Mitt hat mot slutet???

Här svänger vi oss med kraftuttryck!!! Jo lille vän såhär är det, jag har förklarat att jag uppskattade spelet men att det gick på tomgång efter ett tag... (min känsla alltså)

Jag spelade helt enkelt på och rätt som det var så visade det sig att spelet plötsligt var slut?!?!?! Efter 2 dagar?!?!?

Vad det gäller multiplayern så menar du alltså att jag är den enda som tycker så... Detta har du givetvis full koll på??? Tillåt mig att hånle...

Tänk efter lite nu. Det tog två dagar att spela igenom det. Det är väldigt långt skall du veta. Det tog två dagar för mig att lira genom Orangebox (TF2 räknas inte) och det är ändå fyra spel. Och du klagar på att Crysis "endast" tog två dagar.
Du har för övrigt fortfarande inte besvrat mig på varför du fortsatte spela om du kände att det gick på tomgång.
Sedan så är det inte riktigt så att man vill ha valuta för sina pengar ifall man springer igenom Crysis när man väl köpt det.

Och nej. Jag kan inte veta att alla gillar MP i Crysis, men du är faktiskt den första jag sett klagar på den.

Inaktiv

Jag tycker MP:n i Crysis är fett grym, nyskapande med dräkten. Inget jävla skit som i resten av spelen som kommer nuförtiden.

Crysis är en trendbrytare. Den messias vi väntat på inom FPS genren.

Förlåt Johnny, jag förstår fortfarande inte riktigt vad du klagar på. Spelet är lika dyrt som alla andra spel som släpps nu; så det känns väldigt konstigt när du klagar på priset. Längden? Spelet är såpass fritt att du kan spela spelet i 60h på singleplayer kampanjen om du så vill.. ungefär som att max playtimen i BioShock är på 12h, MoH: Airborne 8h och i CoD 4 på 5h.

Genomsnittet i Crysis skulle jag nog ändå lägga på 12h, vilket är högre än alla "max" jag räknat upp över, så det känns även det som en väldigt dålig punkt.

Och slutet i Crysis är kanske MENINGEN att resa en massa frågetecken, har du ALDRIG lirat ett RPG? Suck.. back again.

Så, tell me, vad är det som är fel på Crysis? JÄMFÖRT med dagens andra spel?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Efter allt förhandssnack hade jag förväntat mig betydligt mer helt enkelt... Misstänker att jag aldrig hade brytt mig om jag inte hade sett fram mot Crysis... Förväntningar är aldrig bra...

Sen var det ju snacket om allt skulle vara öppet, ickelinjärt... Till viss del stämmer det tycker jag men så fort Aliens kommer in i bilden så försvinner mycket av det ickelinjära... Spelet tappade väldigt mycket där... Samma sak med det evighetslånga och trista flyguppdraget...

Vi har helt enkelt olika uppfattningar om Crysis så är det bara... jag säger inte att det är världens sämsta spel men det är inte det spel som jag förväntade mig...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Problemet handlar väl mer om att vi (eller jag) inte riktigt förstår vad du inte tyckte var bra i Crysis, eftersom det jag sett dig nämna är punkter där Crysis verkligen har mer än alla andra dagens nysläppta spel.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Så enligt ditt resonemang så måste man vara omtyckt och älskad för att ha privilegiet att skriva här??? Om ingen håller med dig så väljer du alltså att inte skriva???

Förstår heller inte riktigt varför du blir så upprörd över att jag inte delar dina åsikter??? Förstår dessutom inte varför du orkar bemöda dig om att gräva upp gamla trådar totalt ryckta ur sitt sammanhang, helt obegripligt...

Det roliga är oxå att du tydligen är den som avgör vad som anses vara rätt att diskutera på FZ:s forum??? Märkligt...

Man behöver inte bara omtyckt och älskad för att skriva här, men jag blir förbannad när folk kommer med löjliga påståenden och massa skitsnack. Och dessutom ljuga hit och dit gör mig också sur. Du är som ett jävla gruskorn i mitt öga. Du har ju inget vettigt att förse den här diskussionen med. Du får gärna ha egna åsikter och komma med argument och egna funderingar om varför du inte gillar crysis, men det har du inte gjort. Bara massa skitsnack. Det är inte din ålder som har med saken att göra, det är det faktum att du påstår att du är en familjefar på snart 30 med tre barn och sedan beter dig och pratar som en 13 åring som gör mig riktigt irriterad.

Om du nu köper spelet från EA och betalar överpris på det är det inte vårt fel, jag betalde 350 för mitt ex, i övrigt finns det för runt 350 - 400. Du verkar fortfarande inte fatta att spelet slutar så för att det kommer en fortsättning, ingen idé att klaga på det. Var ju samma visa med hl2, ingen klagade då. Multiplayer är riktigt kul, det behöver bara lite balancering precis som alla fps mp spel. Instant action är kul som fan, powerstrugle också speciellt om man jobbar i team. Skaffa en klan och spela mer lagbaserat, det är riktigt kul. Kan inte klaga på crysis MP, det är kul och man kan spela det precis som man vill, det kan man inte i te.x cod4.

Du är ju en som avgudar bf2 och bf2142 och har spelat dom sedan dom släpptes. Jag tror nog inte att crysis är rätt spel för dig. Hörde också att du tycker om Littlebigplanet:

Så varför tar du inte och spelar det och lite bf2142 på det och så lämnar du Crysis till dom som gillar det. Man blir trött på ditt jävla gnäll...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skriv svar